Poetsen Poetsen Poetsen!

Ik poetste jaren met algemeen spul. Kappen liet ik glimmen met alles wat maar een vettig laagje achterliet.
Prima resultaat, tot ik een keer met mijn multi bij een standje van Wax-on kwam. Die liet op een stukje zien hoe de lak pas echt tot leven kwam.

Dacht altijd dat klei een amazing mike product was.

Zelf voor ca 100 euro aan spullen gekocht en daar doe je jaren mee. Uiteindelijk dus goedkoper met beter resultaat.

Let even niet op mijn filmkwaliteiten ;)
 
Zo haha ,Dacht dat hij mij gekwoot had, zit ook op mijn mobiel daarom niet goed gezien. Excuus, wist dat jij het eens was, ik reageerde ook juist vòòr jou😉🤘

En dus te voorbarig gereageerd op jou.
Maar ik vind nog steeds dat gebruiksgemak en resultaat vaak door elkaar gehaald worden. En dat daardoor de " goedkopere" spullen sneller ondergewaardeerd worden.
 
Ik wil niet overkomen alsof ik de wijsheid in pacht heb, is niet mijn bedoeling en heb ik volgens mij ook niet gezegd?!

Ik ben ook begonnen met een spons, turtle wax en dergelijke producten.. via via kreeg ik kennis van bijv. Waxen die ongeveer het zelfde kosten maar een langere standtijd en meer glans gaven.
Ik werd besmet en heb me er toen iets in verdiept en een collectie opgebouwd ; polijst machine, sonax polijstproducten en bijvoorbeeld poorboys pasta wax.
Leuke resultaten mee gehaald en vond het toen allemaal prima.. was veel met mn auto / motor bezig en vond het geen straf om ze wekelijks tot in de puntjes schoon te maken en te poetsen.

Via dit forum in contact gekomen met Ronald ( Eurofighter ) van shine2go, een workshop gevolgd met andere forumleden en ben toen helemaal besmet geraakt!! Geweldig om te zien wat je met de producten kan ( waar ik eerst ook niet in geloofde ) die hij bij zich had, veel tips en adviezen gehad en na veel aan hem gevraagd te hebben besloot ik een Dap900 te kopen zodat ik veiliger/beter/mooier kon polijsten en vooral finishen.
Ik gebruik daarbij
monello shampoo,klei,pads, polijst 3x, droog en poetsdoeken.
Gyeon spray coating of glas coating en cure ( soort quick detailer )
Of poorboys wax

De glas coating is duur, de rest is te vergelijken met bijv. meguiars qua prijs..

Als je gaat kijken naar gebruiksgemak, resultaat, standtijd etc dan ben ik gewoon heel erg overtuigd dat je met dergelijke producten beter af bent.


Als ik kijk naar de "huishoudmiddelen" waarmee je ook kunt reinigen dan zie ik dat er veel agressief zijn en dus "gevaarlijk" kunnen zijn.. Ik kies/adviseer dan een veilig middel, wat inderdaad duurder is, waarmee je misschien beter of makkelijker een goed resultaat krijgt en sowieso veilig is.

Ben blij dat we het er over eens zijn dat iedereen recht heeft op zn mening 👍

P.s. wd40 en dasty staan ook gewoon bij mij in de kast.. maar niet in de poetskast 🤣
 
Wil ook niemand afvallen. Ieder zn ding.
Ik heb ook zat middelen van mn broers werk thuis staan. Er zijn weldegelijk hulpmiddelen te koop die zeer goed zijn. Maar ik denk dat 85 procent daarvan overtrokken zijn. Vooral van de commerciële merken. Prijs kwaliteit slaat nergens op. Wd40 word ook nergens gebruikt als poetsmiddel toch? Is om dik smeer of het weg te krijgen,en dan na te reinigen, dat is wat jij verkeerd leest denk ik.
Ik was em ook wekelijks. Ook frame en ijzerdelen behandel ik regelmatig. Ook plasticdelen. Denk dat we allen net zo gek zijn op onze motoren. Jij geeft liever meer poen uit aan reinigen, ik liever aan goede upgrades of preventief onderhoud. Tis maar waar je prioriteit legt kwa kosten.
Niemand is verkeerd. Maar ene manier is niet slechter als de andere manier, tis een relatief onderwerp.

Hieronder paar plaatjes. Vandaag met turtle wax gepoetst. Velgjes weer strak.
Als je et maar naar je zin hebt ermee
 

Bijlagen

  • IMG-20190120-WA0001.jpg
    IMG-20190120-WA0001.jpg
    177,3 KB · Weergaven: 27
  • IMG-20190120-WA0004.jpg
    IMG-20190120-WA0004.jpg
    169 KB · Weergaven: 32
  • IMG-20190120-WA0006.jpg
    IMG-20190120-WA0006.jpg
    176,6 KB · Weergaven: 29
Je blijft met vreemde dingen aankomen, wil echt niet alles er uit pikken ofzo maar zijn er wel een paar wat mij steekt :
- Er werd wel aangegeven te reinigen/poetsen met wd40, zie reacties van Sierra november.
- Dat ik meer poen uitgeef aan mn producten betekend dat ik minder uitgeef aan upgrades of onderhoud ? Dat is ronduit een belediging !
- De ene manier is niet slechter dan de andere manier zeg je, klopt natuurlijk niets van maar zolang je vast blijft houdn aan je standpunt zul je dat niet gaan inzien.

Ik vind het een beetje jammer dat het zo moet gaan en dat er bepaalde uitspraken en/of steken worden gegeven...
Je motor ziet er goed uit maar dat ziet elke gewassen motor in de volle zon ;)
 
Je blijft met vreemde dingen aankomen, wil echt niet alles er uit pikken ofzo maar zijn er wel een paar wat mij steekt :
- Er werd wel aangegeven te reinigen/poetsen met wd40, zie reacties van Sierra november.
- Dat ik meer poen uitgeef aan mn producten betekend dat ik minder uitgeef aan upgrades of onderhoud ? Dat is ronduit een belediging !
- De ene manier is niet slechter dan de andere manier zeg je, klopt natuurlijk niets van maar zolang je vast blijft houdn aan je standpunt zul je dat niet gaan inzien.

Ik vind het een beetje jammer dat het zo moet gaan en dat er bepaalde uitspraken en/of steken worden gegeven...
Je motor ziet er goed uit maar dat ziet elke gewassen motor in de volle zon ;)

Je begon zelf met het afkraken van andermans manier/middelen maar je verwacht wel dat iedereen mee gaat met jouw standpunten? Volgens mij ontgaat je iets.

Jij zegt dat de opmerking "het ene is niet slechter dan het andere" onzin is. Ook daar ben ik het niet mee eens. Of ik nu vet weghaal met WD40, dasty (zolang het materiaal ertegen kan) of met lampenolie, weg is weg. Daarna kun je het zo gek maken als je wilt, dat is een kwestie van smaak. Ik heb een voorkeur voor Meguiars Gold Wash als het om was-shampoo gaat maar als je mij een fles Gamma autoshampoo geeft krijg ik precies hetzelfde resultaat. Het werkt misschien wat minder lekker en je hebt misschien wat meer werk erna, maar het werkt allebei. Echter dat middel 1 makkelijker werkt dan middel 2 maakt het nog niet gelijk slechter.
Niemand heeft bijvoorbeeld hier beweerd dat alle waxen hetzelfde zijn en ik beweer ook niet dat Cilit Bang een mooie beschermlaag op je velgen achter laat. Wat ik wel beweer is dat ik ze schoon krijg ermee zonder enige vorm van schade aan de velg met de methode die ik gebruik. Dat heeft met detailen niks te maken, wel met schoonmaken.

Anyhow, ik heb pas weer een potje Turtle Wax Cleaner wax gekocht. Uitstekend spul, was weer wat goedkoper dan andere middelen.
 
Hij blijft gebruiksgemak verdraaien met resultaat.

Hij zit vooral vast in zijn gelijk krijgen. En dat geef ik hem niet. De ander is lomp,Stom en zn motor ziet er niet uit tegenover die van hem.

Dan geef je een open en vriendelijke afsluiting van het gesprek met wat leuke fotos en dan gaat hij beetje misselijk doen. Alsof hij mn motor ziet als de zon niet schijnt, daarmee suggereer je weer iets onnodigs.
Laat em maar in zn gedachtes vastzitten. Hij voelt zich blijkbaar aangevallen, wat totaal niet nodig is.

De ene manier is ook niet slechter dan de ander, aangezien dit relatief is. Wat jij slecht vind hoef ik niet hetzelfde van te vinden. In deze kun je daar ook niks van vinden. Behalve als ik met zand poets en mn lak echt kapot maak. Dat is slecht, al de rest is relatief, maar dat wil er bij hem niet in. ZIJN MANIER IS GEWELDIG,ZIJN SPULLEN ZIJN TOP, ZN MOTOR ZIET ER HET MOOIST UIT, IK RIJ EEN VUIL EN DOF BRIK. Nou kerel, hopelijk slaap je wat beter,
 
Je begon zelf met het afkraken van andermans manier/middelen maar je verwacht wel dat iedereen mee gaat met jouw standpunten? Volgens mij ontgaat je iets.

Jij zegt dat de opmerking "het ene is niet slechter dan het andere" onzin is. Ook daar ben ik het niet mee eens. Of ik nu vet weghaal met WD40, dasty (zolang het materiaal ertegen kan) of met lampenolie, weg is weg. Daarna kun je het zo gek maken als je wilt, dat is een kwestie van smaak. Ik heb een voorkeur voor Meguiars Gold Wash als het om was-shampoo gaat maar als je mij een fles Gamma autoshampoo geeft krijg ik precies hetzelfde resultaat. Het werkt misschien wat minder lekker en je hebt misschien wat meer werk erna, maar het werkt allebei. Echter dat middel 1 makkelijker werkt dan middel 2 maakt het nog niet gelijk slechter.
Niemand heeft bijvoorbeeld hier beweerd dat alle waxen hetzelfde zijn en ik beweer ook niet dat Cilit Bang een mooie beschermlaag op je velgen achter laat. Wat ik wel beweer is dat ik ze schoon krijg ermee zonder enige vorm van schade aan de velg met de methode die ik gebruik. Dat heeft met detailen niks te maken, wel met schoonmaken.

Anyhow, ik heb pas weer een potje Turtle Wax Cleaner wax gekocht. Uitstekend spul, was weer wat goedkoper dan andere middelen.


Blijf vooral lekker doorgaan op dingen die voor mij al besproken waren en waar het duidelijk in is dat we van mening veranderen..
Jij en Mike VTR halen dingen uit mn tekst die ik zelf niet terug kan vinden en ook niet bedoeld heb dus jullie leesvaardigheid is volgens mij een beetje erg laag.
Nogmaals.. jij je plezier met je huishoudmiddelen en turtle wax, ik heb er niets minder om ;)

Hij blijft gebruiksgemak verdraaien met resultaat.

Hij zit vooral vast in zijn gelijk krijgen. En dat geef ik hem niet. De ander is lomp,Stom en zn motor ziet er niet uit tegenover die van hem.

Dan geef je een open en vriendelijke afsluiting van het gesprek met wat leuke fotos en dan gaat hij beetje misselijk doen. Alsof hij mn motor ziet als de zon niet schijnt, daarmee suggereer je weer iets onnodigs.
Laat em maar in zn gedachtes vastzitten. Hij voelt zich blijkbaar aangevallen, wat totaal niet nodig is.

De ene manier is ook niet slechter dan de ander, aangezien dit relatief is. Wat jij slecht vind hoef ik niet hetzelfde van te vinden. In deze kun je daar ook niks van vinden. Behalve als ik met zand poets en mn lak echt kapot maak. Dat is slecht, al de rest is relatief, maar dat wil er bij hem niet in. ZIJN MANIER IS GEWELDIG,ZIJN SPULLEN ZIJN TOP, ZN MOTOR ZIET ER HET MOOIST UIT, IK RIJ EEN VUIL EN DOF BRIK. Nou kerel, hopelijk slaap je wat beter,

Kerel, ik weet precies waar ik het over heb dus als ik zeg : resultaat, bedoel ik ook resultaat !
Ik zit niet vast op mn gelijk krijgen, heb al meerdere keren aan gegeven bepaalde dingen niet zo te bedoelen als wat jij er van maakt.
Om daarvan een voorbeeld te geven ; je bent behoorlijk op je pikkie getrapt omdat ik zeg dat elke gewassen motor er in de volle zon goed uit ziet.. jij intrepreteert dat als : ik vind je motor niet mooi / hij ziet er niet goed uit als de zon niet schijnt..
Terwijl het ook anders bedoeld kan zijn ;)
Maar om er toch nog even op terug te komen, je fiets lijkt er netjes bij te staan ! Ik kan er niet veel van zeggen aangezien de foto gemaakt is in de volle zon en de camera's tegenwoordig zo goed zijn.. dat is niet negatief bedoeld maar algemeen bekend dacht ik ?!
Wat ik wel aan verschil zie tussen jou foto s en bijv. het filmpje van SR-71 is dat die duc veel meer een wet look heeft en dat herken ik weer als 1 van de grote verschillen tussen diverse waxen. In het echt kunnen de verschillen veel groter of kleiner zijn.

Ik vind jou behoorlijk respect en fatsoenloos, jij vind dat blijkbaar van mij ?! Zullen we het er dan bij laten en elkaar met rust laten ?
 
Dat deed ik al toen ik fototjes postte om het ijs te breken. Maar je vond het zelf nodig om door te gaan . Terwijl die fotos totaal niet waren bedoeld om mijn resultaat te laten gelden, gewoon leuke fotos van een gewassen ,, om de discussie te breken. Staat zelfs onder, als je het naar je zin hebt
👍 zelfreflectie is wel handig. Nog steeds beweer je dat ik het voor poetsen gebruik(wd40) maar er staat overal dat ik het gebruik om dik vet weg te halen. Begrijpend lezen

Diegene die selectief teksten eruit haalt ben jij in deze. Moet je goed teruglezen.
 
Laatst bewerkt:
Prima ZRXH88. Sorry dat wij er allemaal niks van snappen en alleen maar Turtle Wax producten hebben. Je spullen zijn top, je kennis is geweldig. Ik ben achterlijk want ik verwijder vet met WD40.
Volgende keer poets ik je motor wel. Doe ik het even voor. _O-
 
De enige die persoonlijk word ben jij .
Dat zegt genoeg voor mij.
Ik ben totaal niet op mijn boomstam getrapt. Weet ook niet waar jij dat eruit haalt. Ik vond het jammer dat je andere beschuldigt steken te geven, maar het dan vervolgens zelf doet. Daarom geef ik jou een cursus zelfreflectie cadeau.
 
Blijf vooral lekker doorgaan op dingen die voor mij al besproken waren en waar het duidelijk in is dat we van mening veranderen..
Jij en Mike VTR halen dingen uit mn tekst die ik zelf niet terug kan vinden en ook niet bedoeld heb dus jullie leesvaardigheid is volgens mij een beetje erg laag.
Nogmaals.. jij je plezier met je huishoudmiddelen en turtle wax, ik heb er niets minder om ;)



Kerel, ik weet precies waar ik het over heb dus als ik zeg : resultaat, bedoel ik ook resultaat !
Ik zit niet vast op mn gelijk krijgen, heb al meerdere keren aan gegeven bepaalde dingen niet zo te bedoelen als wat jij er van maakt.
Om daarvan een voorbeeld te geven ; je bent behoorlijk op je pikkie getrapt omdat ik zeg dat elke gewassen motor er in de volle zon goed uit ziet.. jij intrepreteert dat als : ik vind je motor niet mooi / hij ziet er niet goed uit als de zon niet schijnt..
Terwijl het ook anders bedoeld kan zijn ;)
Maar om er toch nog even op terug te komen, je fiets lijkt er netjes bij te staan ! Ik kan er niet veel van zeggen aangezien de foto gemaakt is in de volle zon en de camera's tegenwoordig zo goed zijn.. dat is niet negatief bedoeld maar algemeen bekend dacht ik ?!
Wat ik wel aan verschil zie tussen jou foto s en bijv. het filmpje van SR-71 is dat die duc veel meer een wet look heeft en dat herken ik weer als 1 van de grote verschillen tussen diverse waxen. In het echt kunnen de verschillen veel groter of kleiner zijn.

Ik vind jou behoorlijk respect en fatsoenloos, jij vind dat blijkbaar van mij ?! Zullen we het er dan bij laten en elkaar met rust laten ?

Over dat waxverschil, deze motor heb ik nog nooit gepolijst, als ik deze motor klei, polijst, en in de wax zet, zul je het verschil een stuk kleiner zien worden.Hoe oud is de lak, hoe er mee is omgegaan en hoe vaak die gewassen is zijn variabelen die je nu positief toekent aan de wax alleen. De duc is 15 jaar jonger, mijn cbr 18 jaar. Je moet het wel in verhouding zien uiteraard. Zijn rode lak is niet te vergelijken met grijs mettalic van mij, iedere lak heeft zn eigen kenmerken, en komt ook anders uit.

Verder blijven meningen en manieren verschillen. Maar ik blijf erbij. De ene manier is niet slechter als de andere. Hooguit anders. Tis wat je nastreeft.
 
Mijn motor is zelfs ooit overgespoten door de vorige eigenaar en bepaald niet bij een goede spuiter helaas. Het is wel metallic maar het ziet eruit alsof hij het zelf heeft gedaan. Daar kun je bar weinig aan doen. Echt detailen zou dus ronduit belachelijk zijn bij mijn motor.

ps. Voor de mensen die het niet kennen. Meguiars Ultimate Wash and Wax Anywhere. Ideaal voor als je even snel je motor wilt wassen. Je spuit het erop, microvezeldoek eroverheen, doekje omdraaien, uitpoetsen met dezelfde doek. Daarna is dat deel weer schoon en glimmend. Het kost je een euro of 20 per fles maar daar doe je in mijn geval ruim een jaar mee met de motor en ik gebruik het behoorlijk vaak. Vooral in de winter ideaal omdat je geen water nodig hebt. Ik heb het al op 4 motoren gebruikt in de loop der jaren en nooit krassen of swirls ervan gekregen. Je kunt je auto ook ermee doen, maar dat vind ik niet bijzonder economisch omdat je aardig wat nodig hebt om een hele auto te doen. Om eerlijk te zijn doe ik ook veel dingen in huis ermee. Dus eigenlijk is dit een autoproduct dat als huishoudmiddel gebruikt wordt. _O-_O-
p2089382_552_376.jpg
 
Dat is wat ik zei over die verpakkingen. Tis niet al goud dat blinkt. Vaak zijn er goedkopere spullen beschikbaar met precies dezelfde bestandsdelen. Alleen zul je daarvoor wat research moeten doen.
Andersom precies eender.
 
Wil ook niemand afvallen. Ieder zn ding.
Ik heb ook zat middelen van mn broers werk thuis staan. Er zijn weldegelijk hulpmiddelen te koop die zeer goed zijn. Maar ik denk dat 85 procent daarvan overtrokken zijn. Vooral van de commerciële merken. Prijs kwaliteit slaat nergens op. Wd40 word ook nergens gebruikt als poetsmiddel toch? Is om dik smeer of het weg te krijgen,en dan na te reinigen, dat is wat jij verkeerd leest denk ik.
Ik was em ook wekelijks. Ook frame en ijzerdelen behandel ik regelmatig. Ook plasticdelen. Denk dat we allen net zo gek zijn op onze motoren. Jij geeft liever meer poen uit aan reinigen, ik liever aan goede upgrades of preventief onderhoud. Tis maar waar je prioriteit legt kwa kosten.
Niemand is verkeerd. Maar ene manier is niet slechter als de andere manier, tis een relatief onderwerp.

Hieronder paar plaatjes. Vandaag met turtle wax gepoetst. Velgjes weer strak.
Als je et maar naar je zin hebt ermee

ff off-topic: Kijk 'm zitten die baas daar in de zon achter je motor. Geweldig! haha
 
Over dat waxverschil, deze motor heb ik nog nooit gepolijst, als ik deze motor klei, polijst, en in de wax zet, zul je het verschil een stuk kleiner zien worden.Hoe oud is de lak, hoe er mee is omgegaan en hoe vaak die gewassen is zijn variabelen die je nu positief toekent aan de wax alleen. De duc is 15 jaar jonger, mijn cbr 18 jaar. Je moet het wel in verhouding zien uiteraard. Zijn rode lak is niet te vergelijken met grijs mettalic van mij, iedere lak heeft zn eigen kenmerken, en komt ook anders uit.

Verder blijven meningen en manieren verschillen. Maar ik blijf erbij. De ene manier is niet slechter als de andere. Hooguit anders. Tis wat je nastreeft.

Het grote verschil tussen die duc en jou blade is de (kleur ) lak, heb zelf een grijze auto en dat is gewoon een kleur waarop je minder diepte ziet, en ook minder krassen etc etc,.
Als jij gaat kleien, polijsten, poetsen zul je zeker iets meer diepte krijgen alleen zal je motor er op een foto nog steeds hetzelfde uit zien ( niet verkeerd bedoeld )
Met een turtle wax zal je nooit een wet look behalen, zelfs niet net na het aanbrengen.. dat is gewoon een feit en ook meteen 1 van de grote verschillen in producten, 1 van de andere nadelen is het "strepen"terwijl er geen kalk in zou zitten volgens de verpakking.

Waar ik persoonlijk wel voor open sta ; dingen naast elkaar gebruiken.. heb op mn eigen motoren en auto s genoeg dubbel testen gedaan om te zien wat wel werkt en hoe het werkt, hierdoor kom je er soms achter dat een bepaalde wax alleen zorgt voor bescherming en een andere wax voor heel veel glans, diepte wat dan ook.
Zelfs zit er ngo veel verschil in beading en sheeting.. vind dat bij een motorfiets niet interressant aangezien die buiten komt met mooi weer maar bij een auto is het toch wel mooi om die druppels te zien


Op de rest van het verhaal van jou wil ik niet in gaan, het gelul van Sierra november ga ik helemaal links laten liggen ;) En ja dat zeg ik gewoon eerlijk omdat ik vind dat het allemaal al lang genoeg geduurd heeft en het niet meer over poetsen gaat.
 
Op de rest van het verhaal van jou wil ik niet in gaan, het gelul van Sierra november ga ik helemaal links laten liggen ;) En ja dat zeg ik gewoon eerlijk omdat ik vind dat het allemaal al lang genoeg geduurd heeft en het niet meer over poetsen gaat.

Dat van ons ging ook over poetsen, maar jij vond dat alleen jouw manier van poetsen er toe deed en het andere was onzin. Ik zou zeggen, denk er eens over na, misschien kom je tot een hoger inzicht. _O-
 
Prima ZRXH88. Sorry dat wij er allemaal niks van snappen en alleen maar Turtle Wax producten hebben. Je spullen zijn top, je kennis is geweldig. Ik ben achterlijk want ik verwijder vet met WD40.
Volgende keer poets ik je motor wel. Doe ik het even voor. _O-

Dat van ons ging ook over poetsen, maar jij vond dat alleen jouw manier van poetsen er toe deed en het andere was onzin. Ik zou zeggen, denk er eens over na, misschien kom je tot een hoger inzicht. _O-

Ik heb het even voor jou in 1 bericht gezet stoere vent !
Je ziet onderbouwing en uitleg blijkbaar heel anders maar dat is niet mijn probleem ;)

Zolang jij een motor wast zonder water en na jaren nog geen swirls ziet weet ik in ieder geval wel dat ik je op het juiste niveau heb geschat.

Laatste tijd en energie wat ik aan jou besteed, als je er verder op in wilt gaan mag je me een pb sturen.
 
Gaat mij meer om de manier van discussievoering en argumentatie. Die vind ik zwak op het moment dat iemand jou manier niet 100% aanneemt. Jij word meteen aardig persoonlijk. Iets wat ik geen sterkte trek vindt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan