polomarc12 intro + eerste vraag

polomarc12

Rookie
17 apr 2013
3
0
Den Haag
Mede forum gangers.

Ik ben Marc en ik kom uit Den Haag. Ik heb sinds een half jaar mijn moto bewijs en rij op een suzuki gsx 400e uit 1986-1987.
Ik heb daar al aardig wat uiterlijke veranderingen aan doorgevoerd totdat het een oldschool caferacer genoemd mocht worden.
De planing is nu om daar een wat modernere cafe van te maken.

Daar begint ook mijn eerste vraag. Ik wil graag een monoshock achterbrug op de motor verwerken. Ik beschik over de nodige middelen om te lassen, frezen, draaien etc.
Omdat het een redelijk lichte motor is gaf een vriend aan dat ik ook naar schakelbrommers kan kijken omdat de meeste een 2-takt 125cc uitvoering hebben.

Zou een achterbrug van bijvoorbeeld een derbi gpr 125 of een aprilia rs 125 sterk genoeg zijn voor de motor?

De specs van de gsx 400 zijn:

full


En hier nog wat pics van de achterbruggen in kwestie:

de gsx400e zelf:
full


de Aprilia rs 125:
full


de Derbi gpr 125:
full



Achterbruggen van andere brommers of passende bruggen van andere motoren mogen uiteraard genoemd worden ;)


Alvast bedankt.

Greetz Marc
 
Die achterbruggen die je laat zien zijn sterk genoeg denk ik.De Aprilia brug heeft wel de ketting rechts,iets om rekening mee te houden.
Heb zelf op mijn sr een brug van een Honda xbr gemonteerd.Die was bedoeld voor stereo vering,maar heb er een mono van gemaakt,zonder verdere versteviging.
Zoals je kunt zien zit de demper uit het midden,en ik merk weinig van torderen.
full

Ik zou wel kijken of de lengte een beetje overeenkomt,ik heb deze 5cm ingekort.
 
Gaste,

Bedankt voor de reacties.
Texoot mooie fiets. Houd je veering het zo een beetje? heb jij er ook een andere voorvork op zitten of niet?
 
Laatst bewerkt:
Gaste,

Bedankt voor de reacties.
Texoot mooie fiets. Houd je veering het zo een beetje? heb jij er ook een andere voorvork op zitten of niet?
Ik denk dat het het wel houd helemaal de nieuwe modellen grp. usd zijn gewoon 40mm en de bruggen zijn ook gewoon rechthoek profiel aluminium met nog een bovenliggende drager.
 
Gaste,

Bedankt voor de reacties.
Texoot mooie fiets. Houd je veering het zo een beetje? heb jij er ook een andere voorvork op zitten of niet?

Vering werkt prima,achter is ook instelbaar.Voorvork is dikker ja,41mm,MP staat er vol mee.Dikker hoeft van mij niet,dan zijn de verhoudingen snel zoek.
 
Die achterbruggen die je laat zien zijn sterk genoeg denk ik.De Aprilia brug heeft wel de ketting rechts,iets om rekening mee te houden.
Heb zelf op mijn sr een brug van een Honda xbr gemonteerd.Die was bedoeld voor stereo vering,maar heb er een mono van gemaakt,zonder verdere versteviging.
Zoals je kunt zien zit de demper uit het midden,en ik merk weinig van torderen.[afbeelding]
Ik zou wel kijken of de lengte een beetje overeenkomt,ik heb deze 5cm ingekort.

wat een gaaf ding zeg :9~
 
Die is sterk genoeg en ik heb eventueel ook een Aprilia rs125 Brug te koop voor je maar ik denk niet dat je daar veel aan hebt aangezien de ketting daar aan de andere kant zit zie je.
Je zou bijvoorbeeld ook een achterbrug kunnen gebruiken van een Cagiva Mito.

Suc6 er mee !
 
Terug
Bovenaan Onderaan