Pose hier met je SOHC4 CB a.k.a Het grote CB topic

niet, in stortregens gereden en nergens last van, maar geloof me ook met kapjes houd jij je elektriek niet droog hoor. Goed bedraden en mooie siliconen kapjes over de connectoren gebruiken. Bij mij zijn alle belangrijke aansluitingen spatwater dicht.
 
full
 
Als alles verloopt zoals het zou moeten, dan mag ik mijzelf vanaf a.s. zaterdag weer een brikker noemen :9
Na mijn avonturen met een CB900 Bold'or heb ik nu gekozen voor de oer CB, en wel
deze CB400F;

full



Van het bouwjaar 1976 met 48000km op de tellers....moet in een zeer goede staat zijn en helemaal origineel :}
Al heb ik mijn twijfels over het uitlaatje :?
 
Van het bouwjaar 1976 met 48000km op de tellers....moet in een zeer goede staat zijn en helemaal origineel :}
Al heb ik mijn twijfels over het uitlaatje :?
Bochten gedeelte zo te zien wel. Dubbele pijp is eigenbouw lijkt me.

Behalve zadel/spiegels en bestikkering vd zijkap ziet 't er behoorlijk origineel uit wel. ;) Sowieso op 't eerste gezicht een hele nette. 8-)

Let vooral op bijgeluiden uit 't blok en oftie niet blauw rookt. Verder moet zoiets heel erg makkelijk starten en heel erg regelmatig stationair kunnen draaien. Km-standen bij deze veel-voor-komende motortjes zeggen weinig tot niks, aangezien er heel wat onderdeel-uitwisseling plaatsvind. :P
 
Bedankt voor alle info Roestendoenze :}
Ik neem aan dat dit type CB ook al last had van het distributiekettingkwaaltje?
De stickers zijn er zo vanaf, en ik wil er toch een soort "caferacerzadeltje" op hebben dus zal deze daarvoor moeten wijken ;)

Heb ook ff een poging gedaan de verhoudingen een beetje kloppend te krijgen :9

full
 
1
Ik neem aan dat dit type CB ook al last had van het distributiekettingkwaaltje?
2
De stickers zijn er zo vanaf, en ik wil er toch een soort "caferacerzadeltje" op hebben dus zal deze daarvoor moeten wijken ;)
1
Die ketting is redelijk stil te krijgen en vrij goed te vervangen. Alleen spanner-mechanisme is beetje krikkel. Wat je wel hebt is de primaire ketting die midden-onderin het blok wat kan rammelen. Vooral stationair en met name als de synchronisatie (=afstelling vd carbs tov. elkaar) niet helemaal in orde is.

Ik zie dat er mogelijk nog de originele stuiterveren achterop zitten. Let effe op hoe stuiterig ze zijn, want die originele zullen zeer waarschijnlijk niet veel meer dempen.

2
Zadeltje is in ieder geval (alsie van onderen netjes hard is en de overtrek netjes) nog wel wat knaken waard. :)
 
idd, maar nog geen beweging in gekregen, lijkt ook wel of de hele zooi volgesmackt zit met het 1 of ander en dat ik daarom geen grip krijg met een dop. Dus dat de dop niet diep genoeg in het gat kan zakken om de hele moer te pakken
 
Goed met perslucht de boelschoonblazen. Die moeren zitten daar in weer en wind, pekel en regen, en dan ook nog op een plek waar het vuil blijft hangen.

Maar zo te horen heb je mijn manier nog niet geprobeerd. Bij mij was het het enige wat werkte. Volgens mij zijn die moeren maatje 12. Ik heb er toen een pijpsleutel maat 11 overheen geslagen met een hamer. De andere kant van die pijpsleutel is maat 10, dus daar past dan weer mooi een inbusje 10 in.
Grip verzekerd.

Succes
 
Ik heb die methode idd nog niet geprobeerd, heb ze nu wel weer eerst extra in de week gezet in de WD-40 en zitten poeren met een oude fietsspaak terwijl ik met een tandarts spiegeltje zo goed als het ging heb zitten kijken. Als het nu niet gaat lukken ga ik jouw methode proberen
 
Terug
Bovenaan Onderaan