Power blade voor FCR41

Duke2

Die hard MF'er
20 mei 2005
333
0
Heeft er al iemand het laatste tuning snufje , het werkt heel goed maar geen dyno's mogelijk .
(bron:http://www.ktm-sommer.de/Seiten_05/f_start_05.html)
full
 
:^

ik geloof niet dat werveling in je luchtfilter, PK's kan schelen
(misschien in theorie)
hoe dan ook, niet voor die prijs?!
(99euro)
 
Laatst bewerkt:
het maakt alleen uit voor vermogen bij half gas doordat er minder werveling rond de gasschuif ontstaat zal de carb werking beter verlopen bij half gas. het schijnt wel vaker gebruikt te worden op de 125 en 250cc 2takters bij crossers
 
Geloof dat het bij 2 takten redelijk blijft te werken, iemand op het noppenforum had het op zijn crf450 en merkte totaal geen verschil :) .
 
Ik heb er 1 op mijn 525 exc. Onder in werkt (toto half gas) het echt wel. Door het plaatje kan de lucht (tot half open gas schuif) alleen onder het plaat je door en over de sproeier. Hier door veel minder werveling van lucht en daardoor betere vulling waardoor je een betere trekkracht hebt. Trek je de schuif meer dan half open tot boven het plaatje dan is dit effect te niet gedaan. Onder in heb ik nu veel meer trekkracht en vindt het de knikkers wel waard. Dynojet uitdraai is niet mogelijk daar deze met volgas belasting worden gemaakt
 
Laatst bewerkt:
Als het zou werken zou Mikuni of Keihin het allang standaard op hun carburateurs gemonteerd hebben. Typisch geval waarbij de marketing beter is als het product, daar zijn die Amerikanen trouwens goed in, in het verkopen van lucht.
 
Die amerikanen hebben nogal vlug iets gepatenteerd en het nogal opvallend kleurtje duid erop dat ze het gewoon doorverkopen (trouwens de originele intake funnel is van plastiek en kost 4Euro).
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan