Premie / voorwaarden verzekering (volledig casco)

manny

Die hard MF'er
29 mei 2007
665
4
Amsterdam
Hola! :]

Eerste even de vragen voor de snelle lezers:
- Wat betalen jullie ongeveer voor een volledig casco verzekering? (just curious)
- Zijn jullie verplicht om een alarminstallatie te hebben of volstaat een ART-slot?


Toelichting:
Aangezien ik pas een maandje een motor heb ben ik nog niet zo ervaren op het gebied motorverzekeringen.. Toen ik mijn motor liet verzekeren (via de tussenpersoon van m;n vader) vertelde de dame van de tussenpersoon dat alleen een ART-goedgekeurd slot een vereiste is om een volledig casco verzekering af te kunnen sluiten. Ik dacht mooi, maar nu kreeg ik afgelopen week mijn polis toegestuurd.. Daarin stond een vermelding in de trend van 'ART goedgekeurd slot en TNO/SCM beveiligingsinstallatie verplicht'. Er zat zelfs een apart clausuleblad bij met daarop nog een keer vermeld dat van uitkering zijn uigesloten alle gevallen van diefstal waarin geen gebruik is gemaakt van een ART goedgkeurd slot EN TNO/SCM MF01 beveiligingssysteem (wat volgens mij neerkomt op een spyball oid) B| -O-

Uiteraard was ik erg benieuwd hoe dit zat aangezien ik nogal blij was met mijn (niet al te hoge premie) en aangezien mijn motor strikt genomen dus al een maand NIET is verzekerd in geval van diefstal.. (ik heb namelijk geen alarm) Dit wordt momenteel nagevraagd bij mijn verzekeringsmaatschappij (Avero Achmea) door mijn tussenpersoon..
 
Je gelooft het niet maar terwijl ik op 'versturen' klikte werd ik gebeld door mijn tussenpersoon.. :P

Blijkt dat de regels inmiddels achterhaald zijn en dat tegenwoordig dus alleen een goedgekeurd slot wordt geëist door de verzekeringsmij.. *O* Ook gezien de beperkte waarde van mijn motor :( is de regel dus niet meer van toepassing. De clausule wordt van mijn polis afgehaald en ik krijg een nieuwe versie opgestuurd :+
 
Dat eerste is afhankelijk van de nieuwwaarde van je motor, je no-claim, je leeftijd, je woonplaats etc. Oh, en dat tweede ook grotendeels :P

Maar als je de zoekfunctie gebruikt vind je al een hoop antwoorden op soortgelijke vragen :)
 
Je gelooft het niet maar terwijl ik op 'versturen' klikte werd ik gebeld door mijn tussenpersoon.. :P

Blijkt dat de regels inmiddels achterhaald zijn en dat tegenwoordig dus alleen een goedgekeurd slot wordt geëist door de verzekeringsmij.. *O* Ook gezien de beperkte waarde van mijn motor :( is de regel dus niet meer van toepassing. De clausule wordt van mijn polis afgehaald en ik krijg een nieuwe versie opgestuurd :+
Mooi :)
 
Dat eerste is afhankelijk van de nieuwwaarde van je motor, je no-claim, je leeftijd, je woonplaats etc. Oh, en dat tweede ook grotendeels :P

Maar als je de zoekfunctie gebruikt vind je al een hoop antwoorden op soortgelijke vragen :)

no-claim?? je bedoelt schadevrije jaren (in het huidige bonus/malus systeem) neem ik aan ;) Die heb ik helaas maar 1 jaar, maargoed daar hebben ze weinig rekening mee gehouden (hoefde geeneens m'n royementsverklaring op te sturen). Leeftijd hebben ze gelukkig ook buiten beschouwing gelaten (val met 23 jaar nl nog net in de 'risico-categorie'). Uiteindelijk was het feit dat mijn vader daar al zit met al z'n verzekeringen (met max no claim ;)) en het feit dat hij een leuk babbeltje hield van grotere invloed -> 60% korting voor moi *D _O-
 
Ik heb ook een ''volledige dekking'' (heette vroeger all-risk's) en alleen een ART goedgekeurd slot was voldoende.
Ik heb er wel een Spyball opzitten (want die zat er al op toen ik 'm kocht) en hab dit doorgegeven aan de verzekering(turien&co) alleen maakte het qua premie niet uit of dat die wel of niet aanwezig was. -O-
Ik heb trouwens al een No-Clame van 65% *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een ''volledige dekking'' (heette vroeger all-risk's) en alleen een ART goedgekeurd slot was voldoende.
Ik heb er wel een Spyball opzitten (want die zat er al op toen ik 'm kocht) en hab dit doorgegeven aan de verzekering(turien&co) alleen maakte het qua premie niet uit of dat die wel of niet aanwezig was. -O-
Ik heb trouwens al een No-Clame van 65% *O*

Je bedoelt no-claim ;) (en zelfs dat is eig geen correcte benaming zoals ik hiervoor al een keer zei :+ ) Maargoed I know what you mean! Hoe oud ben je? Als je ong even oud bent als ik zijn onze premies nl redelijk vergelijkbaar (behalve dan dat jouw nieuw/dagwaarde ietsjes hoger liggen :P)
 
Terug
Bovenaan Onderaan