Probleem Fireblade 900rr uit 1993

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pretender

MF veteraan
8 nov 2008
5.831
0
Stadskanaal
Facebook
Hallo mensen.

Ik ben vandaag met mijn fireblade bezig geweest.
nou wat heb ik gedaan.

Ik heb de spanings regelaar vervangen voor een nieuwe.
Ik heb de tank er afgehaald plus luchtfilter om bij de bougies te komen.
1 maal alles er van af, heb ik de bougies er uitgehaald en schoongemaakt met een roest borstel.

1 maal alles schoon, heb ik alles terug gezet zoals het hoort.
dus ik de motor gestart en hoorde mijn brul geluid weer, en de motor liep weer.

nu ben ik een stuk gaan rijden, maar wat is nu het probleem.
als ik ongeveer 60 KM per uur ga rijden of harder, trilt mijn motor.
hoe harder ik ga hoe meer die trilt, dit voel ik aan de handvat, rem en koppeligshendel en aan mijn voetsteps.

ik heb nu alle bouten bij na gelopen en vast gedraaid, en de bloksteunen ook.
maar hij blijft trillen, en je merkt het ook heel erg als je het gas los laat.

Wie kan mij hier misschien mee helpen of heeft bruikbare tips.

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Marcel weet niet of het inmiddels opgelost is maar toevallig had ik gisteren ook rare trillingen op m`n blade uit 93. De achterpartij zat ook niet echt vast meer er zat beweging in :? Vandaag kwam ik erachter dat van de zijkappen achter de beugeltjes die op het frame geschroeft zitten en de kappen vasthouden slecht waren er was er zelfs 1 afgebroken (leek net of deze goed was) . Heb deze vervangen door betere beugels die ik zelf gemaakt heb.Alles netjes weer vastgezet en geen speling of beweging meer in de achterpartij , stuk gereden en de trillingen in steppies en stuur was weer weg.
Misschien is er bij jouw ook zo`n beugeltje defekt?

cbr01b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Oke dank je wel voor deze tip.
ik zal inderdaad even gaan kijken naar de beugels van de kappen en gaan controleren dat ze goed vast zitten of niet. Je weet maar nooit als daar het probleem ook zal zitten zoals die van mij.
 
hoi winand.

Helaas heb ik het probleem nog steeds niet kunnen vinden.
ik heb vorige week alle kappen los gehad om te kijken of de ophanging ook nog goed was.
maar daar was niks te zien of te voelen. dus helaas ligt daar het probleem ook niet.
Ik ga van de week nog wel even kijken of het misschien aan mijn zelf gemaakt nummerbord houder ligt.
hij zit wel muur vast, maar je weet het maar nooit.
Ik hoop het probleem nog te kunnen ontdekken, maar eigenlijk geef ik het weinig kans, ondanks ik bijna alles heb gehad.

Maar ik hou jullie op de hoogte als ik iets meet weet of misschien heb gevonden.
 
Check ook even of je luchtfilter ver genoeg over de carburateurs heen zit. Ik kreeg de laatste tijd ook erg last van trillingen en algemeen minder goed lopen (vooral op lage toeren) van mijn Fireblade. Bleek dat aan de ene kant van mijn carburateurs het luchtfilter er helemaal goed op zat, terwijl hij aan de andere kant nog een millimeter of 3 a 4 mm verder naar beneden gedrukt moest worden. Daar kwam dus valse lucht doorheen.

Gisteravond mijn luchtfilter beter geplaatst (rubbers tot op de aanslag naar benden gedrukt). Vandaag merkte ik dat mijn motor minder vibreerde (lekkerder liep).
 
Laatst bewerkt:
Als die trillingen je echt de oren uitkomen zou ik een keer gaan rijden met een goed volgeladen accu, zonder verlichting en zonder dynamo.
echt fysiek dat ding achter je carterdeksel weghalen. dan weer je iig of je trillingen daar vandaan komen.

hou het wel bij een klein rondje :P
 
Laatst bewerkt:
Nou ben vandaag weer met de blade bezig geweest en kwam weer wat tegen.

Nu blijkt dat de stekker van de spanningsregelaar is door geslagen. Waarschijnlijke was dit al zo, toen mijn oude spanningsregelaar is stuk gegaan. dus ik ga morgen even een nieuwe bestellen bij de motorzaak.

ook kwam ik tegen dat de stekker van de dynamo aansluiting onder de zadel, wat oxideert en vuil is. ik ga die donderdag ook vervangen, maar dan door verbinden. ga het dus even solderen en krimpkous omheen zetten.

misschien dat dan de trillingen in mijn bike over zijn. dus donderdag kan ik pas gaan vertellen of het heeft geholpen of niet. vandaar mijn up date weer effe.

maar dit was puur toeval dat ik het tegen kwam. omdat ik alle stekkers aan het controleren was en na kijken.
 
Helaas zat het probleem niet in een verbrande connector.

heb alles weer klaar gemaakt, maar de blade gaat deze zomer naar een opkoper toe voor een mooi prijsje. want zo zal ik de motor toch niet kunnen verkopen, tenzij iemand die trilling niet erg vind of hinderlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan