• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Probleem Honda NTV 650

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnth
  • Startdatum Startdatum

mnth

Rookie
Lid geworden
17 jul 2005
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik heb net weer de NTV uit de winterstalling gehaald. Hij startte prima, alleen tijdens het rijden kwam ik wel een probleempje tegen.

Als ik tijdens het rijden het gas snel open draai dan schiet de toeren teller door maar de motor versneld niet. er lijkt iets te slippen maar hoor verder geen rare geluiden als ik dit doe.

Als ik rustig gas geef is er niets aan de hand.

Voor zover ik heb kunnen vinden op Google zou het aan een aantal dingen in de koppeling kunnen liggen.

Komt jullie dit bekent voor?
en wellicht ideeën om dit te verhelpen?

Alvast heel er bedankt allemaal,

gr. Paul.

Moet de koppeling uit elkaar om dat te zien?

Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik dit probleem ook al had toen ik hem vorig jaar weg zette voor de winter.

Een vriend van me had het nog over dat de koppeling droog zou zijn komen te staan doordat hij lang heeft stil gestaan.

Zou dit nog kunnen?

Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik dit probleem ook al had toen ik hem vorig jaar weg zette voor de winter.
Vaak zijn de platen nog wel dik genoeg maar zijn ze aangetast door olie of verglaasd.
Dan meet je dus niks terwijl ze wel vervangen moeten worden.

probeer eerst eens de koppeling vroeger te laten aangrijpen door je kabel bij de koppelingshandle te [ver]stellen, [kabel wat korter langer maken tov voering]

hiervoor kan je de kabel bijstellen bij de handle. :]

Een vriend van me had het nog over dat de koppeling droog zou zijn komen te staan doordat hij lang heeft stil gestaan.

Zou dit nog kunnen?

zodra je gaat rijden lopen normaliter je koppelingsplaten weer helemaal in de olie, het kan wel komen door vervuilde/te laag oliepeil etc.

Laatst bewerkt:
probeer eerst eens de koppeling vroeger te laten aangrijpen door je koppelingshandle te [ver]stellen, [kabel wat korter maken tov voering]

hiervoor kan je de kabel bijstellen bij het handle. :]zodra je gaat rijden lopen normaliter je koppelingsplaten weer helemaal in de olie, het kan wel komen door vervuilde/te laag oliepeil etc.

:?

Laatst bewerkt:

ik zie het zoals bij een auto, een vroege/snelle koppeling is bij mij vanaf helemaal intrappen; een klein stukkie pedaal lossen en meteen frictie.

een late/langzame koppeling is bij mij vanaf intrappen; een heel stuk pedaal lossen en pas op het laatste moment frictie. [vaak bij versleten koppeling]

maar het kan zijn dat ik wat dingen door mekaar haal, O-) :)

dus in dit geval bedoel ik bij het net loslaten van de koppelingshandle; meteen frictie op/tussen de platen ;)
daarbij is de kabel wat korter langer afgesteld :')

ik snap nu wat er fout ging.

Laatst bewerkt:
zijn er nog manieren waarmee ik kan testen wat het probleem zou kunnen zijn?

dus voordat ik dingen ga aanschaffen die ik niet nodig heb.

denken jullie trouwens dat het onverstandig is om er nu nog (rustig) op te rijden? dat ik bijvoorbeeld dingen stuk maak?

zijn er nog manieren waarmee ik kan testen wat het probleem zou kunnen zijn?

dus voordat ik dingen ga aanschaffen die ik niet nodig heb.

denken jullie trouwens dat het onverstandig is om er nu nog (rustig) op te rijden? dat ik bijvoorbeeld dingen stuk maak?

eerst [olie]peil checken, en rustige toeren rijden

dan gaan je platen niet slippen en heb je geen extra slijtage aan je koppelingsplaten.

maar ik zou de storing wel snel verhelpen. :] :9

eerst [olie]peil checken, en rustige toeren rijden

dan gaan je platen niet slippen en heb je geen extra slijtage aan je koppelingsplaten.

maar ik zou de storing wel snel verhelpen. :] :9

Kan inderdaad geen kwaad om er nog mee rond te rijden. Buiten 't ongemak en 't feit dat het enkel erger gaat worden.
Wat er ook mis mee is gaat geen verdere motorschade toebrengen. als het aan de kabelstelling ligt, regel je die gewoon bij. Ligt het aan de platen en of veren moeten ze er toch uit en vervangen worden. Ligt het aan de verkeerde (auto?)olie moet die afgelaten worden, is spoelen met een goedkoop maar wel correcte olie, nieuwe olie en vervang dan meteen je oliefilter ook mee of de rommel blijft daar nog aanwezig. Als nu moest blijken dat je platen verbrand moesten zijn, vervang je ook de olie en filter.

Terug
Bovenaan Onderaan