Probleem koppeling/tandwielen/...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pr!li

MF veteraan
17 feb 2006
3.725
0
:W

Goeieavond vriendjes en vriendinnetjes, even het volgende. Misschien kunnen jullie mij helpen met het volgende probleem.
Wanneer ik zo rond de 7/8000 toeren rijd (in ieder geval in de 1e 3 versnellingen) en vervolgens mn gas vol open gooi verloopt de vermogensafgifte niet naar behoren. Met de gashendel geheel open houd de motor eventjes in waarna al het vermogen in 1 keer vrij komt. Krijg dan een beetje het idee alsof mn achterwiel doorspint. De toerentellernaald klapt in 1 keer vol richting begrenzer waarna hij iets afzakt :? Wanneer de gashendel niet vol open gedraaid is, heb ik nergens last van. Ook schakelt hij niet mis, dus tandwielen/ketting lijken me uitgesloten? Moet ik misschien meer in de richting van de koppeling denken...? (Motor + banden waren goed warm)
(km stand 11.000)

Brand los ;)
 
:W

Goeieavond vriendjes en vriendinnetjes, even het volgende. Misschien kunnen jullie mij helpen met het volgende probleem.
Wanneer ik zo rond de 7/8000 toeren rijd (in ieder geval in de 1e 3 versnellingen) en vervolgens mn gas vol open gooi verloopt de vermogensafgifte niet naar behoren. Met de gashendel geheel open houd de motor eventjes in waarna al het vermogen in 1 keer vrij komt. Krijg dan een beetje het idee alsof mn achterwiel doorspint. De toerentellernaald klapt in 1 keer vol richting begrenzer waarna hij iets afzakt :? Wanneer de gashendel niet vol open gedraaid is, heb ik nergens last van. Ook schakelt hij niet mis, dus tandwielen/ketting lijken me uitgesloten? Moet ik misschien meer in de richting van de koppeling denken...? (Motor + banden waren goed warm)
(km stand 11.000)

Brand los ;)

De afstelling is niet goed (eerst inhouden, dan vermogen/toeren).

Koppeling is ook niet goed. Slipt door (platen beetje op of te strak afgesteld) of tandwielen (de dogs/nokken) versleten.


edit:
Ik ken je rijstijl niet, maar bij 11k is dit al redelijk, eeh, vlot.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De afstelling is niet goed (eerst inhouden, dan vermogen/toeren).

Koppeling is ook niet goed. Slipt door (platen beetje op of te strak afgesteld) of tandwielen (de dogs/nokken) versleten.


edit:
Ik ken je rijstijl niet, maar bij 11k is dit al redelijk, eeh, vlot.

Tandwiel achter zag er nog redelijk uit.

Heb geen idee of het vlot is ;) Rijstijl lijkt me sterk in dit geval, weet niet hoe de 1e eigenaar er mee omgegaan is? :X
 
Laatst bewerkt:
Normaal is een kawakoppeling niet versleten met deze km stand.. :+

Ik heb het ooit met een Kawa gehad die een poos had stilgestaan, carbs vervuild, en
daardoor bleef de benzine maar komen..
wat 98+ is er of langs de zuigers, of via de carterontluchting (die het luchtfilterhuis ingaat) het blok in gelopen... toen slipte die van mij ook in de hogere toeren.
:9

Carbs schoongemaakt, nieuwe olie erop. Problem solved..

*O* *O* *O*
 
Normaal is een kawakoppeling niet versleten met deze km stand.. :+

Ik heb het ooit met een Kawa gehad die een poos had stilgestaan, carbs vervuild, en
daardoor bleef de benzine maar komen..
wat 98+ is er of langs de zuigers, of via de carterontluchting (die het luchtfilterhuis ingaat) het blok in gelopen... toen slipte die van mij ook in de hogere toeren.
:9

Carbs schoongemaakt, nieuwe olie erop. Problem solved..

*O* *O* *O*
denk niet dat hij heeft lopen kutten......


(gezien ze kunnen...)


daarom denk ik ook niet dat het aan de olie zal liggen.... (hij kan het wel proberen als hij dat leuk vind :+ )
 
denk niet dat hij heeft lopen kutten......


(gezien ze kunnen...)


daarom denk ik ook niet dat het aan de olie zal liggen.... (hij kan het wel proberen als hij dat leuk vind :+ )

Kan ook per ongeluk gaan he.

Bijvoorbeeld een slechte vlottenaald, overlopende carbs, langzaam een beetje richting luchtfilterhuis, en dan langzaamaan via carterontluchting het blok (en de olie) in.

Dan gaat ie wel wat beroerder rijden, met die stinkende, veel te dunne en schuimende olie _O-

Voordeel is wel dat je kijkglaasje mooi schoon wordt aan de binnenkant O-)


Ververs de olie maar eens. Mag wel na 4k, is niet te duur, en kan zomaar een oplossing zijn.
 
Kan ook per ongeluk gaan he.

Bijvoorbeeld een slechte vlottenaald, overlopende carbs, langzaam een beetje richting luchtfilterhuis, en dan langzaamaan via carterontluchting het blok (en de olie) in.

Dan gaat ie wel wat beroerder rijden, met die stinkende, veel te dunne en schuimende olie _O-

Voordeel is wel dat je kijkglaasje mooi schoon wordt aan de binnenkant O-)


Ververs de olie maar eens. Mag wel na 4k, is niet te duur, en kan zomaar een oplossing zijn.
ik vind het wat ver gezocht!!!

de olie van tegenwoordig is veel beter als vroeger... ik rij 12k met mijn olie rond... en nog komt er goede olie uit (met verversen...)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan