Vanmorgen een motor ophalen die niet start, klant loopt continu in de weg en zit aan dingen te prutsen terwijl ik bezig ben met startkabels met de + op een onmogelijke plek (ding staat in een ondergrondse parkeer garage waar de bus niet in kan en een ding op zachte banden eruit duwen vertik ik)
Na 3 keer gevraagd te hebben of hij NIETS wil doen, krijg ik dat ding gestart, breng de startkabels naar de bus en hoor hem omhoog rijden en de zijstandaard uitzetten in de versnelling met koppeling los. LUL roep ik. De lul antwoord: zo gaan we toch niet met elkaar om. Ik antwoord: ik heb 3 keer gezegd dat je niets moest doen LUL.
Bijna had ik die motor laten staan
Ja, bedacht me dat hij de rekening net verhoogt had met 100 euro en daarvan werd ik weer rustig
Stel je nou eens het onwaarschijnlijke voor... de dealer is zo aardig geweest om op de rekening te vermelden welke olie erin gekieperd is... en dat is volgens de 'specs' een foute soort.
Dan heb je toch echt wel een succesje. Dus als er een printje kan komen van de originele rekening dan valt er inhoudelijk vast en zeker nog wel wat af te dingen.
Dat 125je heeft al heeeeeeeeeeeeeeel lang geen professioneel onderhoud gehad. Elke prof controleert dingen als spaakspanning, maar dat is bij deze nog nooit gedaan. Dat ding reed dus kudt Plots rijdt ie wel lekker en wordt er een stuk harder, langer en hoger in toeren mee gereden. Ja, dan gaat ie stuk als je een uur volgas blijft knallen.
Gezien de gehechtheid aan zijn geliefde motorfiets, de reeds getoonde gevoeligheid als het aankomt op heldere, maar door hem minder wenste reacties en het totaal ontbreken van de ingecalculeerde steun en volkswoede richting Motoport, verwacht ik niet dat we de uitkomst nog ooit gaan horen.
Dus...
Stel je nou eens het onwaarschijnlijke voor... de dealer is zo aardig geweest om op de rekening te vermelden welke olie erin gekieperd is... en dat is volgens de 'specs' een foute soort.
Dan heb je toch echt wel een succesje. Dus als er een printje kan komen van de originele rekening dan valt er inhoudelijk vast en zeker nog wel wat af te dingen.
ja maar je checkt het nooit elke keer voor je rijd, doe je bij een auto ook niet.
nooit nergens last van gehad en na deze beurd is die total los...
ze gaan er niet zomaar van af komen.
ktw set
band
spaakset
olie
filters
bougie
arbeid
btw
Als ze hadden geweten wat voor "klant" het is, had het nog een stuk meer geweestVoor 750 euro?
Sammie, ff stoppen met je commentaar op van alles en nog wat.Voor 750 euro?
Zijn gevraag om aandacht is wel verklaarbaar.Sammie, ff stoppen met je commentaar op van alles en nog wat.
Ook eens gehad, maar dan bij de grote beurt van m'n motor. Na 1km stond ik al stil met olie over het achterwiel etc. Conclusie van de monteur 'oeps een liter te veel olie'. Motorzaak heeft hem direct in de bus geschoven en opnieuw nagekeken. Kreeg wel de rekening van het ophalen en het opnieuw er naar kijken. Slechts 1 der acties waardoor ik een hekel heb aan motorzaken..ook de kleine onafhankelijke.Ik had dit afgelopen maand met mijn auto. Niet de verkeerde soort olie er in, maar wel bijna een liter teveel er in. Het stond op de bon, en toen ik verbrandde olie begon te ruiken in de auto, niet heel veel kilometers later dacht ik eerst nog dat ze misschien wat hadden gemorst. Tot ik onder de auto keek.. hele onderkant van motorblok, wielophanging etc zeiknat, redelijk wat olie blijkbaar (volgens dealer, die de boel schoonmaakte) via de oliefilter eruit gedrukt. Is ook niet goed voor het blok. Gelukkig nog redelijk vlot er bij. Zal wel leerling-monteur zijn geweest. En eigenlijk doe ik dat soort simpele klusjes liever zelf, maar zonder beurt bij merkdealer anders geen mogelijkheid tot pechhulp van dat merk. Ook wel eens een motorzaak meegemaakt die een motor afleverde met een halve liter teveel, ondanks dat ik vooraf precies op gaf hoe ze moesten meten (dry sump, wat ze niet gewend waren). Daar kwam het via het luchtfilterhuis terug. Zelf opgelost, wel dealer ingelicht.
Ik had dit afgelopen maand met mijn auto. Niet de verkeerde soort olie er in, maar wel bijna een liter teveel er in. Het stond op de bon, en toen ik verbrandde olie begon te ruiken in de auto, niet heel veel kilometers later dacht ik eerst nog dat ze misschien wat hadden gemorst. Tot ik onder de auto keek.. hele onderkant van motorblok, wielophanging etc zeiknat, redelijk wat olie blijkbaar (volgens dealer, die de boel schoonmaakte) via de oliefilter eruit gedrukt. Is ook niet goed voor het blok. Gelukkig nog redelijk vlot er bij. Zal wel leerling-monteur zijn geweest. En eigenlijk doe ik dat soort simpele klusjes liever zelf, maar zonder beurt bij merkdealer anders geen mogelijkheid tot pechhulp van dat merk. Ook wel eens een motorzaak meegemaakt die een motor afleverde met een halve liter teveel, ondanks dat ik vooraf precies op gaf hoe ze moesten meten (dry sump, wat ze niet gewend waren). Daar kwam het via het luchtfilterhuis terug. Zelf opgelost, wel dealer ingelicht.
Maar na 2000km zulke schade en niet peilen, gaat lastig worden. Ook moet je je afvragen of je bijv. een rechtszaak zou willen starten voor een motor van dit bedrag. Als je verliest kan je daar een leuke 2e hands motor van kopen.
Mijn opa controleerde overigens de bandendruk van zijn auto eens per jaar, bij de APK.
Ik vind dat altijd zo kwalijk he. Breng je je voertuig naar een bedrijf en dan verneuken ze de meest basale klusjes. Olie, remmen, ophanging, ik heb het allemaal fout zien gaan. Grote bek toe kan je krijgen als je verhaal gaat halen. De gemiddelde voertuig eigenaar moet toch enorm belazerd worden want die gaan niet op en auto of motor forum eens checken hoe of wat.
Ik heb welgeteld 1 goede garage gehad en die ging dicht (merk dealer, hadden nog een ander filiaal) want ze konden niet genoeg auto's verkopen. Die keken de wagen zo ongeveer na met een vergrootglas. Elk ontbrekend schroefje en knopje werd op de lijst gezet. Dan wordt je APK soms iets duurder maar liever dat dan 2x de weg opgestuurd worden met een doormidden gebroken hoofdveer aan de voorkant, 2x de weg opgestuurd worden met totaal verneukte voorremmen of het 'repareren' van een schommelend stuur door hem gewoon zo fucking strak te draaien dat hij niet uit zichzelf terug kan draaien na een bocht. De garagemarkt hier in de omgeving bestaat voornamelijk uit zwakbegaafde monteurs een andere conclusie kan ik gewoon niet trekken.
Ja, bedacht me dat hij de rekening net verhoogt had met 100 euro en daarvan werd ik weer rustig