Ik vind dat altijd zo kwalijk he. Breng je je voertuig naar een bedrijf en dan verneuken ze de meest basale klusjes. Olie, remmen, ophanging, ik heb het allemaal fout zien gaan. Grote bek toe kan je krijgen als je verhaal gaat halen. De gemiddelde voertuig eigenaar moet toch enorm belazerd worden want die gaan niet op en auto of motor forum eens checken hoe of wat.
Het is idd ERG kwalijk dat een monteur van een merkdealer gewoon maar wat er in kwakt en het ook nog eens verdomt om te peilen. Want toen ik dus ging peilen, zat er zoveel in, dat het flink over de max zat, compleet onafleesbaar. Ik denk dat ie wel op z'n kloten heeft gehad.
De zaak zelf daar vond het ook een kwalijke zaak. Ze namen meteen de auto in, gaven een nette leenauto mee, die ik verder ook niet hoefde af te tanken (had er ook niet veel mee gereden, maar ok). Auto schoongemaakt (volgens mij de hele auto door de wasstraat zelfs), verse oliefilter, nieuwe olie en rijden weer. Mijn auto blijft daar wel in onderhoud, maar het loont altijd om zelf nog even de boel na te lopen. Bij elke auto/motordealer.
Maar ook wel eens meegemaakt bij een motordealer, een exclusief Suzuki-dealer, waarvan de monteur de klepdekselbouten van mijn Suzuki niet strak genoeg had aangedraaid en de eerste keer dat ik 160+ ging rijden op mijn éénpitter, de olie dus overal op kwam te zitten incl. achterband. Bij een andere dealer de boel laten fixen, bij die eerste dealer kon er niet eens 'sorry' af en ik was nog even niet snugger genoeg om de factuur daar dan in te leveren. Gelukkig kon ik het spul rechtop houden, anders was de schade een stuk groter (en ook aan mijzelf).
Dus als ik het zelf kan doen, dan doe ik dat liever, dan gaat het met liefde. Simpele dingen kan ik zelf. Nu een nieuwe motor, dus dan zit je met garantie.
Anyway, ik ga teveel offtopic, laten we weer verder gaan over de NX125 waarvan het blok aan stront is gelopen.