Probleem met remmen na nieuwe remolie

Fido996

Die hard MF'er
2 jul 2004
522
0
Scherpenzeel
Hallo.

Na het vervangen van mijn remolie (oude remolie er eerst helemaal uitgepompt) heb ik eindelijk na lang pompen de rem op druk gekregen. Hij voelt nu heel hard aan.
Nu ging ik net even rijden en hoorde ik steeds een harde tik bij het remmen, alsof de druk te hoog zou zijn of iets dergelijks. Of kan dit eventueel toch nog komen door lucht in de leiding? Als ik de hendel inknijp en er olie uit laat lopen door een slangetje dan is er geen luchtbel meer te zien. Ook als ik op de bok aan het voorwiel draai en rem dan hoor ik die tik steeds. Ik kan er niet achterkomen wat het is.

Graag jullie hulp, woensdag Endurance wedstrijd!

Bedankt!!

Frank
 
Druk te hoog kan niet... misschien dat er een van de bussen die in de schijven zitten tegen je klauw aankomt... kijk dus even of je op de klauwen een beschadiging ziet. Het hoort iig niet te tikken :P

Als je het wiel hebt losgehad, even kijken of je de bussen er ook weer goed in hebt gedaan... misschien heeft het er niks mee te maken, maar heb het wel eens fout zien gaan..dus check zowieso maar even. Voor een endurance kan je geen geintjes hebben iig.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan je de bussen van het voorwiel er verkeert in doen? Op welke manier hoort het?
Ik dacht dat ik ze hetzelfde erin gedaan had maar het zou dit wel eens kunnen zijn.

Misschien dat ik morgen de zooi maar weer loshaal dan.

Frank
 
Hoe kan je de bussen van het voorwiel er verkeert in doen? Op welke manier hoort het?
Ik dacht dat ik ze hetzelfde erin gedaan had maar het zou dit wel eens kunnen zijn.

Misschien dat ik morgen de zooi maar weer loshaal dan.

Frank

Ik weet niet hoe het bij een Honda zit... heb alleen ervaring met suzuki, Maar je kan wel even recht van voren kijken of het wiel ook echt in het midden zit tussen de vorkpoten. Anders moet je even kijken/vragen bij iemand anders met dezelfde motor hoe het zit. Ik kan je hier helaas niet mee helpen.
 
Zal erg dom zijn van me, maar je hebt wel de goede maat remblokken? Als je remblokken iets te klein zijn kunnen ze gaan 'kantelen' bij het beginnen met remmen. Maar dan hoor je steeds maar één tik, als je aan het remmen bent mag je verder niets meer horen dan.

Waarschijnlijk nog veel dommer, heb je alles wel goed vast gezet...? Je zult de eerste niet zijn.

Succes
 
thanks.

de remblokken zijn niet vervangen en er op dezelfde manier opgezet, ik hoor inderdaad wel maar een tik op het moment van inknijpen. Ik zal mijn voorwiel nog eens loshalen en weer opnieuw vastzetten.

Ik kan toch weinig verkeerd doen bij het monteren van de wielen? Maakt het uit welke bus aan welke kant gemonteerd wordt? Er zit een brede en een smalle bus bij.
 
Laatst bewerkt:
Wiel los, wiel weer vast. Hetzelfde resultaat. Busjes zitten echt wel goed op zijn plaats.
Nog steeds die rare tik. Kan het iets met de remzuigers zijn?

De tik kan ook komen van de blokjes tegen de klauw aan... als ik mijn voorwiel draai en knijp de rem in dan schieten de blokjes ook een KLEIN stukje mee en "tikken" ze dus tegen de klauw aan..dit is geen ramp. Origineel zitten er nog van die veerplaatjes in die dat tegenhouden...die heb je met racen toch niet nodig.

Nog een optie zijn je balhoofdlagers... Kan je voelen door even je vingers bij de bovenste lagers houden en dan trekken aan je kroonplaat. Als je dan duidelijk voelt dat er speling opzit zijn je lagers dus niet goed meer. Als je het stuur vrij kunt draaien zonder knarsen of stoten dan kan je er nog wel mee wegkomen om de moeren eventjes wat vaster te draaien (niet te vast) stuur moet nog wel fatsoenlijk kunnen draaien zonder weerstand.
 
Heb jij de bouten waarmee de klauw aan de voorvork vast zit los gehad? Zitten ze weer vast?
Tikt hij ook wanneer jij stilstaand met ingekenepen rem de motor heen en weer trekt, en tikt hij dan ook beide kanten op?
Zo ja, iemand anders laten luisteren waar het dan weg komt.
 
Laatst bewerkt:
Heb jij de bouten waarmee de klauw aan de voorvork vast zit los gehad? Zitten ze weer vast?
Tikt hij ook wanneer jij stilstaand met ingekenepen rem de motor heen en weer trekt, en tikt hij dan ook beide kanten op?
Zo ja, iemand anders laten luisteren waar het dan weg komt.

tikt alleen als ik rij of aan de band draai en rem. Niet als ik stil sta en dan de motor heen en weer trek. De remklauw is inderdaad helemaal los geweest.

Frank
 
tikt alleen als ik rij of aan de band draai en rem. Niet als ik stil sta en dan de motor heen en weer trek. De remklauw is inderdaad helemaal los geweest.

Frank

Als er geen beschadigingen enzo op de klauwen zitten en het wiel kan vrij draaien en hij remt ook dan zou ik gewoon lekker heengaan morgen! laat voor de zekerheid daar nog een paar mensen er naar kijken (met dezelfde motor bijv.)

Succes iig :)
 
ja bedankt. ga ik zeker doen. Net had ik de tik nog met het draaien op de bok maar op straat met rijden niet. Alle bouten net weer opnieuw nagelopen van de remklauw en geborgd. Waarschijnlijk heb ik gewoon een tik :-)

bedankt allen voor de hulp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan