problemen contactslot

head01

MF'er
19 mei 2004
64
0
lutjebroek
ik heb net een 2000 model sv 650 s gekocht maar heb problemen met het contactslot. het slot gaat niet altijd op on, wat ik ook doe met de sleutel. en dan opeens lukt het.
is dit gewoon een kwestie van beetje olien?
 
Hoeft niet aan het slot te liggen, de sleutel kan ook versleten zijn. Probeer eens je reservesleutel; als die het wel doet promoveer je die tot eerste sleutel...
 
Laatst bewerkt:
probeer is als je m op contact on wil zetten, je sleutel iets naar jouw toe te trekken en dan die draai naar on te maken...
gewoon zachtjes proberen, kan geen kwaad


Ik heb precies hetzelfde (zal wel suzuki kwaaltje zijn)
mijnes doet het niet als ik m naar voren duw (de sleutel), dan gaat ie gewoon NIET...
wel als ik de sleutel iets naar me toe trek en de draai maak..
 
Laatst bewerkt:
ik heb net een 2000 model sv 650 s gekocht maar heb problemen met het contactslot. het slot gaat niet altijd op on, wat ik ook doe met de sleutel. en dan opeens lukt het.
is dit gewoon een kwestie van beetje olien?
Toen ik mijn gsx net had, deed het contactslot ook raar. Sleutel ging er niet goed in, en kon hem soms niet draaien, de dealer heeft er wat ingespoten en nergens meer last van sindsdien, kwam in mijn geval door wat vuil.
 
Eerst even een klein beetje sturen en dan gaat de sleutel zo om!

Dat zou ook kunnen, als je het stuur tegen het stuurslot laat leunen wil de slotpen natuurlijk niet goed bewegen. Ontlast die slotpen dan door het stuur lichtelijk te draaien terwijl je de sleutel draait.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk komt het omdat de vorige eigenaar met een zware sleutelbos aan zijn sleutel heeft gereden.
Om je sleutel wel gewoon in de on-stand te krijgen moet je de sleutel een klein beetje naar je toe trekken of van je af duwen en dan omdraaien :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan