problemen met benzine merken/vocht

yana

MF veteraan
8 mrt 2004
2.744
486
zuid-holland
Zijn er meer mensen die problemen hebben als ze bepaalde merken benzine tanken of tanken bij bepaalde benzinestations?
Ik had problemen met gehaper in lage toeren, met wegrijden, Wynns Clean en Dry Fuel erin gedaan: opgelost.
Weer getankt vandaag, waar ik altijd tank, en ik merk nú al dat het probleem wéér gaat komen..Otw, voortaan tank ik ergens anders, want anders kan ik die flesjes blíjve kopen! _O- Betreft een 97er Blade. Carbversie dus. Tank gewoon 95. Bij onbemande pomp hier.
Met de auto's tank ik bij dezelfde pomp. Daarmee echter geen problemen, maar das injectie.
 
Laatst bewerkt:
Om gezeur te voorkomen tank ik uitsluitend nog BP Ultimate of Vpower. Dit is op aanraden van mijn dealer, omdat de tank van mijn Monster van de toegevoegde bio-zooi in de gewone 95 kan gaan opzwellen. Daar waren al meerdere gevallen van geweest.

Ik moet zeggen dat 'ie het op gewone 95 ook prima deed.
 
Zijn er meer mensen die problemen hebben als ze bepaalde merken benzine tanken of tanken bij bepaalde benzinestations?
Ik had problemen met gehaper in lage toeren, met wegrijden, Wynns Clean en Dry Fuel erin gedaan: opgelost.
Weer getankt vandaag, waar ik altijd tank, en ik merk nú al dat het probleem wéér gaat komen..Otw, voortaan tank ik ergens anders, want anders kan ik die flesjes blíjve kopen! _O- Betreft een 97er Blade. Carbversie dus. Tank gewoon 95. Bij onbemande pomp hier.
Met de auto's tank ik bij dezelfde pomp. Daarmee echter geen problemen, maar das injectie.


Benzine in het water denk ik, goed in het glaasje kijken.
 
Laat je tank eens leeglopen een een transparante lichtdoorlatende doorkijk jerrycan.
Als er water in zit staat dat dan op de bodem.
Ik heb ooit problemen gehad en toen bleek dat er ruim 2 liter water in mijn tank zat.
 
Merk het op het werk ook in de filters die we vervangen dat de laatste maanden veel water in de brandstof zit wat in mijn geval met diesel veel vervuilde filters op levert. En nee is geen low budget diesel gaat om een kleine 50 ton diesel per dag en word geleverd door shell.
 
check ook even of het water afvoer kanaaltje in de tnkopening niet verstopt zit bij je motor. anders blijft daar elke regenbui-vasbeur water in staan en die loopt dan je tank in als je gaat tanken. en dan kan je natuurlijk nieuwe tankstations op blijven zoeken.
 
Lekker gierig van ze.. prijzen omhoog laten gaan en ondertussen naar verhouding meer water bijmengen...
Ik merk het zelf trouwens niet met mijn cbr1100xx , met mijn schakelbrommert merkte ik het wel verschil in pomp in hoe de brommer liep.
 
Om gezeur te voorkomen tank ik uitsluitend nog BP Ultimate of Vpower. Dit is op aanraden van mijn dealer, omdat de tank van mijn Monster van de toegevoegde bio-zooi in de gewone 95 kan gaan opzwellen. Daar waren al meerdere gevallen van geweest.

Ik moet zeggen dat 'ie het op gewone 95 ook prima deed.

Wat een onzin zeg :') . Ja, er zijn gevallen van uitzettende tanks, maar dat komt niet door euro95, anders zou mijn tank allang kapot gebarsten zijn.
 
Door het bijmengen van ethanol gaat de kwaliteit van benzine ( en diesel) achteruit.
Het bijmengen is wettelijk verplicht.
Ethanol trekt water aan!
In premium benzine (V-power, BP ultimate, Total Excellium) zit geen ethanol omdat het (nog) niet wettelijk verplicht is.

Dat noemt men vooruitgang.
De nadelen zijn groter dan de voordelen.
Maar ja, de milleu minister scoort er punten mee.
En dat is het belangrijkste,
 
Mijn auto en motor loopt ook wat minder op benzine van een no-name benzinestation op de Amerikaweg in Haarlem. Dat tankstation is wel de goedkoopste in Haarlem ongeveer :+ maar ik ga er niet meer tanken, mn auto heeft minder koppel lijkt het, en mn motor loopt niet lekker laag in de toeren op dat spul.

Waar koop je in NL trouwens nog gewoon RON98 of hoger? Overal is het RON95 of 97 bij v-power etc, terwijl ik gewoon 98, 100 of 102 wil. Het is dat ik niet dicht bij Duitsland woon, maar anders kocht ik daar gewoon jerrycans van dat spul.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon niet tanken bij zo`n pomp .
Zelf tank ik al jaren euro 95 voor de blade nooit geen gezeik.
Alleen voor de winterstop de laatste tankbeurt Vpower/BP ultimate.
 
Laatst bewerkt:
Waarom zakt dat water in de euro 95 niet naar de bodem van de tank van het benzinestation?
Of zuigen ze recht van de bodem af?
Waarom heeft alleen TS hier last van?
Ik denk dat ts water in zijn eigen tank heeft zitten en na het tanken komt dat omhoog en loopt het pas in de carburateurs.
 
Ik tankte ook regelmatig bij onbemande "goedkopere" tankstations.
Maar na een wat langere stilstand moest ik soms wel 2 tot 3 startpogingen doen.
Op advies van een kennis, die automonter is, merkbenzine getankt.
Hij had regelmatig klanten met slecht lopende of startende auto's.
Na uitlezing vroeg de computer:" vraag de klant welke benzine hij tankt".
Er werden n.l. geen problemen gevonden.
Allen tankten bij de Tango vlakbij.
Na een paar keer bij de plaatseljjke pomp getankt te hebben (Autofood=Esso) waren de klachten verdwenen.
Voor mij idem, sinds ik daar steeds tank is het starten en lopen!
Voor mij dus ook geen " goedkope" benzine meer.
 
Ik tank alles wat ik rij (brommer motor en auto) bij onbemande tankstations (tinq enzo) en nog nóóit problemen gehad met benzine.. En mijn auto is 22j oud en me brommer 35..

(ik zie mogelijkheden voor een nieuw topic: Budget tankstations, the never ending story :+ )
 
Laatst bewerkt:
Door het bijmengen van ethanol gaat de kwaliteit van benzine ( en diesel) achteruit.
Het bijmengen is wettelijk verplicht.
Ethanol trekt water aan!
In premium benzine (V-power, BP ultimate, Total Excellium) zit geen ethanol omdat het (nog) niet wettelijk verplicht is.

Dat noemt men vooruitgang.
De nadelen zijn groter dan de voordelen.
Maar ja, de milleu minister scoort er punten mee.
En dat is het belangrijkste,

Inderdaad.. moet je eens gaan tanken in Frankrijk. Gooide daar 95 in mijn saab uit 2006 en motor had minder vermogen en bij de cruise control op 140 voelde je gewoon dat hij af en toe haperde en moeite had..

Volgende keer lekker 98 erin B|
 
Ik tank alles wat ik rij (brommer motor en auto) bij onbemande tankstations (tinq enzo) en nog nóóit problemen gehad met benzine.. En mijn auto is 22j oud en me brommer 35..

(ik zie mogelijkheden voor een nieuw topic: Budget tankstations, the never ending story :+ )

Daar zijn al topics over.
Ach en als ik nou denk dat ie beter loopt op de benzine van de plaatstelijke merkpomp ipv van de even iets verder gelegen "goedkope" pomp.
Laat mij in die waan. ;)
 
Ik heb een kennis die voor een bedrijf werkt dat de leidingen maakt/ repareert op raffinaderijen. Hij zegt dat het allemaal met een grote boot aankomt, en allemaal hetzelfde is bij elke pomp in Nederland. Dat alleen de V-power / excellium enz varianten afwijken door bepaalde toevoegingen.
Maar dat verder de benzine van tango, tinq, esso, shell, enz allemaal hetzelfde is.
 
Waarom zakt dat water in de euro 95 niet naar de bodem van de tank van het benzinestation?
Of zuigen ze recht van de bodem af?
Waarom heeft alleen TS hier last van?
Ik denk dat ts water in zijn eigen tank heeft zitten en na het tanken komt dat omhoog en loopt het pas in de carburateurs.
Zal aan het ethanol gehalte liggen. Niet aan het feit of het 95 is of niet.
En ze zullen slim genoeg zijn om een ontvochtiger in de tankontluchting te zetten?

die 2 liter in jou tank vind ik wel heel veel, is dat er niet gewoon ingegooid?
 
Mijn auto en motor loopt ook wat minder op benzine van een no-name benzinestation op de Amerikaweg in Haarlem. Dat tankstation is wel de goedkoopste in Haarlem ongeveer :+ maar ik ga er niet meer tanken, mn auto heeft minder koppel lijkt het, en mn motor loopt niet lekker laag in de toeren op dat spul.

Waar koop je in NL trouwens nog gewoon RON98 of hoger? Overal is het RON95 of 97 bij v-power etc, terwijl ik gewoon 98, 100 of 102 wil. Het is dat ik niet dicht bij Duitsland woon, maar anders kocht ik daar gewoon jerrycans van dat spul.
geen problemen gehad met firezone diesel.
Maar ik heb dan ook geen dyno/tovami module in mn hersenen geimplanteerd :z :+

BP ultimate is volgens mij de enige RON98
 
Laatst bewerkt:
Wat een onzin zeg :') . Ja, er zijn gevallen van uitzettende tanks, maar dat komt niet door euro95, anders zou mijn tank allang kapot gebarsten zijn.

Wel even lezen Drinkmans, het is specifiek dit type tank wat ik heb wat er om bekend staat. Foutje bij Acerbis :X

quote:
Cosmic schreef op 10 juni 2012 @ 19:30:
verhaal over hoger octaan

Ik moet zeggen dat 'ie het op gewone 95 ook prima deed.


Tank dat dan... Er is een verschil tussen periodiek onderhoud en goede dingen voor goede dingen vervangen...

Ook hier het verzoek te lezen. Ik heb nergens het verhoogde octaangehalte aangehaald. Het zit 'em puur in de wettelijke verplichting bio-rotzooi bij de gewone 95 in te mengen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan