Problemen met inhouden van Magna

Magna fan

Rookie
17 jul 2010
17
0
Amsterdam
Heb problemen met mijn Magna vf 750 c 1997 bij rustig rijden gaat alles prima maar als ik snel wil optrekken 1e 2e en 3e versnelling houdt hij eerst in en daarna gaat het wel.
Net een grote beurt gehad waarin alles is gecontroleerd maar nog steeds dit euvel heeft.
Gr Magna fan
 
En je was al bij je dealer / beunhaas / motorshop geweest waar je de grote beurt hebt laten doen om te vragen of die mensen er eens een keer naar willen kijken ?

En is dit inhouden als de motor warm of koud is, of allebei, of bij alleen een warme of koude motor ?

Willen mensen @ MF je verder helpen, moet je ze wel de informatie geven om iets mee te kunnen natuurlijk :).... verder veel suc7 met oplossen van je storing !
 
Was al terug geweest bij de monteur maar wist ook niet hoe dit kon. motor heeft 13000 km gelopen en is van 1997 lang stil gestaan dus.hij houd in bij koud en warme motor. heb inmiddels al 2 flacons carburateur reiniging opgereden.vandaag 200 km gereden en geen verandering.op hyves zij er ook mensen die hier last van hebben en ik wacht daar de oplossing af
 
Beste magna fan,

Ikzelf rijd een magna 750 uit 1999. Bij 3000 toeren had ik ook deze dip wanneer je vol gas gaf. Ik heb een Dynojet kit laten installeren en hiermee is de dip verplaatst naar 6000 toeren maar helaas dus nog geen totale oplossing. Hou me aub op de hoogte van je bevindingen.

Groeten Dennis
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb dat ook tussen de 3 en 4000 toeren. Op hyves heeft iemand zijn carburateurs laten schoonmaken met sonor maar daarmee was het ook niet opgelost. Wil het wel laten verhelpen als ik wist wat het was maar om eerst van alles te laten uitvoeren wat toch niet helpt heeft weinig zin. Hoopte eigenlijk op deze site een techneut te vinden met de oplossing

Gr Peter
 
Vroeger werd er een accelaraiepomp gebruikt om dat verschijnsel te elimineren. In verband met de schone lucht eisen is die bijna altijd vervallen en krijg je dus te maken met een te arm mengsel.

Bij een motor met carburateurs kan je proberen om de naald een ringetje hoger te hangen, bij een injectiemotor zal er de boordcomputer veranderd moeten worden.
 
Peter,

Op internet had ik gelezen dat de Dynojet kit de dip rond de 3000 toeren zou verhelpen. Dit omdat ik dit ook zeer irritant vond.
http://www.dynojet.com/pdf/1167.pdf

De dip is dus weg bij 3000 toeren, hierdoor trek hij lekker soepel. Helaas komt de dip nu bij 6000 toeren bij vol gas.
De motor is wel meer gaan verbruiken na de kit. Hij gaat nu na 130-140km op reserve. Hoeveel is dit bij jou.
Ik heb ook de uitlaten vervangen (V&H Classic II). Dus ook dit kan zorgen voor het extra verbruik.

Hou me op de hoogte van eventuele oplossingen voor het probleem.

Groeten Dennis
 
Goede middag!

Ik heb ook een magna gehad uit 1986. Ik heb hetzelfde gehad. Ik mijn carb ultra sound laten reinigen en dit heeft het probleem niet opgelost. Bij mij bleek mijn versnellingsbak kapot te zijn, 2e dacht ik. Hoe ik daar achter kwam is hard optrekken in zn 2, en dan kijken wat die doet, haperen is de bak kapot en zo niet dan is het wat anders ;)

Verbruikt die veel olie, en tank je wel is "98 om je blok te smeren?

Succes,

Eddy
 
Carburateur reiniger al gedaan de tip om V-power te tanken al gedaan. hij houd zowel in de 1e 2e als in de 3e eerst in maar als je rustig optrekt heeft hij nergens last van . Ik wacht op antwoord van FD in Hillegom maar af.
 
Vroeger werd er een accelaraiepomp gebruikt om dat verschijnsel te elimineren. In verband met de schone lucht eisen is die bijna altijd vervallen en krijg je dus te maken met een te arm mengsel.

Bij een motor met carburateurs kan je proberen om de naald een ringetje hoger te hangen, bij een injectiemotor zal er de boordcomputer veranderd moeten worden.
Acceleratiepompen werden bij reguliere gasschuif carburateurs gebruikt niet met cv's.
 
98 om je blok te smeren? 't moet niet gekker worden.



tis wel een giller, zo zie maar weer waar een forum goed voor is.
En als een techneut iets roept moet hij alles gaan onderbouwen en krijg je weer een onzinnige discussie.

Laat de dealer er naar kijken of nog beter zet hem eerst op een goede testbank voor een diagnose run.
Daarna kan je het probleem aanpakken.
Ik heb zelf ook nog wel wat truukjes om die dingen lekker te laten lopen, maar doe eerst een diagnose run.
 
Terug
Bovenaan Onderaan