problemen vervangen voorvork keerring

14 sep 2004
40
0
ENKHUIZEN
Ik ben hem mn voorvork los gehaald en de vorkplug los gehaald. Ook heb ik de veerring losgehaald. Daarna heb ik de stogring verwijderd.

Maar de vorkbuis wil niet los komen uit de vorkpoot.

Moet ik ook de inbusbout aan de onder kant los halen?

Kunnen jullie mij hier mee helpen

Al vast bedankt.

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
37.166
1.762
www.snelmotoren.nl
Bij gebrek aan een luchtsleutel kan een boormachine uitkomst bieden.

Niet om mee te boren natuurlijk, maar om het boutje los te draaien.

Jasper van Dijk

MF veteraan
3 dec 2001
1.872
0
36
Tilburg
bij een bandit 400 heb je een speciaal gereedschapje nodig om het meedraaien te voorkomen, dit zit binnenin de vork... het kan ook zonder want dat is mij ook gelukt :) losdraaien moet dan idd met een luchttolletje, vastdraaien wordt moeilijker omdat je hem binnenin tegen moet houden...

misschien even bij de suzuki dealer vragen of hun het even los-vastdraaien

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
0
53
Houten
Als je een luchtsleutel hebt is soms een bezemsteel er in steken al genoeg om het inwendige gedeelte tegen te houden.

14 sep 2004
40
0
ENKHUIZEN
Bedankt voor jullie tips ik zal het meederaaiende deel proberen tegen te houden. Ik ben niet in het bezit van een luchtsleutel. Dus ik brobeer het gewoon wel even metgewonen sleutels.

14 sep 2004
40
0
ENKHUIZEN
Ik zal echt toch een officiele sleutel moeten gebruiken om de inbus los te kunnen krijgen. Ik zal het wel even bij de motorzaak proberen. Misschien mag ik op de zaak even die sleutel gebruiken.

Leeuw

Die hard MF'er
19 okt 2004
458
0
Berkel & Rodenrijs
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij xvz en er met een zaklantaren ingeschenen en ikzagiets waar een moer of de kop van een bout in zou kunnen passen en die heb ik toen ook aan een draadeind gelast met een dwarsstukje om hem tegen te houden en het werkt prima. Als jij naar binnen kijkt zie jij misschien ook zoiets.

Doe je best knul!

Rob RD

Rookie
Donateur
25 aug 2002
21.365
15.219
60
Rèswèk
www.rd350.nl
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij xvz en er met een zaklantaren ingeschenen en ikzagiets waar een moer of de kop van een bout in zou kunnen passen en die heb ik toen ook aan een draadeind gelast met een dwarsstukje om hem tegen te houden en het werkt prima. Als jij naar binnen kijkt zie jij misschien ook zoiets.

Doe je best knul!
Soms helpt het idd al als je naar binnen kijkt... al dan niet m.b.v. een zaklantaarn

14 sep 2004
40
0
ENKHUIZEN
inderdaad ik zie ook iets waar een moer kop in past. Handige tip van dat draadend. Ik zal het zelfde in elkkar fietse. Dan moet ik hem wel los krijgen.
Maar eerst probeer ik het wel met de vorkpoot onder veerdruk te zetten.

14 sep 2004
40
0
ENKHUIZEN
Ik mn voorvork onder veerdruk gezet d.m.v. een lange lijmklem en direct voelde ik dat de inbus los ging. Super!! :) Daarna de voorkpoot wat op gewarmt en ik had de vorkbuis los.
Bedankt voor die tip van die veerdruk 8-)

14 sep 2004
40
0
ENKHUIZEN
Ja natuurlijk niet te gevat hoor. :?
Maar bij de andere vorkpoot lukte het niet met veerdruk. Bij die heb ik een draadend moeten gebruiken met een bout op er op gelast. Zo kon ik hem makkelijk tegen houden.

Rynno

Die hard MF'er
11 jul 2004
259
0
Den Bosch
Werkt prima met een draadstang, ik gebruik die oplossing al lang.
Een bezemsteel werkt helaas niet altijd, de olie maakt die meestal te glad.

Hier mijn voorbeeldje, voor een Kawa GPZ/ZZR gebruik ik een 1/2 Duimse dop
en een 1/2 plug die ik in elkaar gedraaid heb. Daar een draadstang en kruk
op gesoldeerd (hardsolderen) en het past perfect. Probeer wel een paar
verschillende 1/2 doppen want de buitenafmetingen zijn niet bij alle merken
gelijk.