Problemen webserver [UPDATE]

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.949
4.196
De Betuwe
Dag luitjes,

Zoals jullie vast wel gemerkt hebben heeft MF vandaag flink wat problemen gehad.
Daardoor heb ik mijn rustige zondag op moeten geven om naar Amsterdam te crossen :]

Uiteindelijk draaide alles alles weer...een minuut of 5 :(

arcadis heeft nog wel het een en ander uit kunnen voeren maar er moest wederom iemand naar Amsterdam om wat kleine werkzaamheden uit te voeren.
NapO was bereid om naar Amsterdam te crossen om wat kleine dingen op locatie aan te passen, daardoor draait de boel weer. (Nap0 bedankt!)

Ik wil nog wel even melden dat het onzeker is of de server het allemaal blijft trekken. Al een tijdje willen we de webserver uitbreiden met extra schijven, een dezer dagen lijkt me een heel goed moment om dat uit te voeren O-)

Excuses voor het ongemak, nu maar hopen dat de server het in deze staat nog even trekt...

UPDATE

We zijn er weer...

Zoals altijd zat het weer flink tegen, vanavond/vanacht bleek een simpel kabeltje uiteindelijk voor de problemen te zorgen.
Maar goed, de server draait beter dan ooit tevoren, wij peren 'm naar huis...

duderuud and arcadis signing off!
 
Laatst bewerkt:
Weer een pluim verdient heren :}

Dank dat jullie je vrije tijd hier in willen steken :)
 
Nou ben blij dat MF weer online is. Was wel even afzien. Wat was dat kleins wat er nu mis was, gewoon chronisch schijfruimte tekort of iets meer OS/platform probleempje.

Hoeveel schijven zitten er eigenlijk achter MF. Vroeg me dat al langers af. Al die posters die maar foto's in hun topic plakken dat moet toch crimineel veel schijfruimte kosten?

[edit]
Ook wel lastgig dat er niet iemand uit A'dam komt. Da's wel net effe iets dichterbij. Heb zelf ook wat servers gehost (tikkeltje kleiner dan MF :X ) en wil dat asap naar Groningen halen, op 5 minuten van m'n huis.

Hulde voor al het werk zo op een rustige zonder inderdaad. :} :} :}
[/edit]
 
Was gezellig bij spider toen arcadis weg was :W :W :W

Wat je allemaal niet moet doen om even met spider een onderonsje te hebben :W :W




Groetjes aan verhoeven ;)
 
Nou ben blij dat MF weer online is. Was wel even afzien. Wat was dat kleins wat er nu mis was, gewoon chronisch schijfruimte tekort of iets meer OS/platform probleempje.

Hoeveel schijven zitten er eigenlijk achter MF. Vroeg me dat al langers af. Al die posters die maar foto's in hun topic plakken dat moet toch crimineel veel schijfruimte kosten?

De webserver draait nu nog niet in RAID, die spullen liggen wel klaar. We draaien nu nog op 2 SCSI-schijven. Eentje met OS en files, 2e als backup.
Binnenkort dus met een schijf erbij in RAID5.

De attachments zijn er zo'n 300.000 nu, rond de 25GB aan data gok ik :X
 
De webserver draait nu nog niet in RAID, die spullen liggen wel klaar. We draaien nu nog op 2 SCSI-schijven. Eentje met OS en files, 2e als backup.
Binnenkort dus met een schijf erbij in RAID5.

De attachments zijn er zo'n 300.000 nu, rond de 25GB aan data gok ik :X


Je moet ff opletten dat die scsi schijven dezelfde firmware hebben. Als dat verschillend is kan dat vooral in Raid 5 voor gigantische problemen zorgen..


Geen gelul.
 
Is load balancing, of een fail over setup geen optie :?

Geef maar een gil, heb met beide ervaring ... en ja dat alleen op linux gebied ben namelijk red hat certified O-)

Je moet ff opletten dat die scsi schijven dezelfde firmware hebben. Als dat verschillend is kan dat vooral in Raid 5 voor gigantische problemen zorgen..

Geen gelul.


Ik zeg bullshit! :+

Heb hiero namelijk een hele batterij van die schijven in raid 10 hangen ... en die zijn wel allemaal van dezelfde grote, maar hebben niet dezelfde firmware ;)
 
Zo zou ik het doen.

3 in raid 5 (data)

systeem in mirror


dus totaal 5 schijven nodig...

en dan met 2 controllers...
 
De webserver draait nu nog niet in RAID, die spullen liggen wel klaar. We draaien nu nog op 2 SCSI-schijven. Eentje met OS en files, 2e als backup.
Binnenkort dus met een schijf erbij in RAID5.

De attachments zijn er zo'n 300.000 nu, rond de 25GB aan data gok ik :X
Tjonge maar 25GB, ik had verwacht dat het veel meer zou zijn. Worden oude attachments verwijderd of neemt dat alles echt maar zo weinig ruimte in. De database die achter MF hangt zal toch iets meer zijn, of ga je me nu vertellen dat al die tekst ook maar 2GB inneemt? :o Dat valt me dik mee zeg.

Tja hardware raid is wel handig ja. Jullie hosten toch bij TRUE, heb je daar een pakket (hosting incl de server), of is het een eigen server? Zo te horen een eigen server of in ieder geval een rootserver?
 
Tjonge maar 25GB, ik had verwacht dat het veel meer zou zijn. Worden oude attachments verwijderd of neemt dat alles echt maar zo weinig ruimte in. De database die achter MF hangt zal toch iets meer zijn, of ga je me nu vertellen dat al die tekst ook maar 2GB inneemt? :o Dat valt me dik mee zeg.

Tja hardware raid is wel handig ja. Jullie hosten toch bij TRUE, heb je daar een pakket (hosting incl de server), of is het een eigen server? Zo te horen een eigen server of in ieder geval een rootserver?

Plaatje kan maar 100KB max zijn dus...zo snel loopt het niet op
En tekst neemt haast geen ruimte in...
 
Bedankt voor het opofferen van een vrije zondag :} :}


misschien een idee om motorfreaks op een andere server te laten draaien ?
Heb er verder geen verstand van maar het viel me op dat die het ook niet deed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan