Er komen weer advertenties op MF [update vanavond 23-03]

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.948
4.195
De Betuwe
Ongeveer en jaar geleden besloten we alle advertenties van MF te verbannen wegens het veelvuldig volgen (tracken) van jullie als bezoekers, je kan er hier meer over lezen.

Inmiddels is de advertentiemarkt (onder druk van de EU) aan het veranderen en begint het mogelijk te worden advertenties te tonen waarbij bezoekers niet gevolgd worden.
Aangezien de inkomsten van de donateurs alleen niet voldoende zijn, gaan we daar een proef mee doen, in beginsel 3 maanden lang. Na veel onderzoek en gesprekken hebben we een partij gevonden die kunnen voldoen aan onze eis dat onze bezoekers niet gevolgd worden.
Daar zitten trouwens wel een aantal nadelen aan. De inkomsten voor MF zijn lager dan "gerichte advertenties" en de getoonde advertenties zijn mogelijk minder relevant omdat ze niet gekoppeld kunnen worden aan specifieke interesses en/of doelgroepen.

Het uitgangspunt van de hoeveelheid advertenties is als volgt:
- Gasten (niet ingelogde bezoekers) krijgen op meerdere locaties advertenties te zien.
- Ingelogde gebruikers krijgen op specifiek uitgekozen locaties advertenties in beeld.
- Donateurs krijgen helemaal geen advertenties.

De specifieke invulling moet nog bepaald worden, daar gaan we nog wat mee testen.

De verwachting is dat in de aankomende week gestart gaat worden met de test.

[Update 23-03 16:05]
Er is de afgelopen weken veel contact geweest met de advertentieleverancier en vanavond rond 22:00 zullen de eerste advertenties verschijnen.

Ondanks dat er veel getest is zal er vast nog het een en ander aangepast of verbeterd moeten worden. Dat zal, indien nodig, ook snel gebeuren in de aankomende dagen.
 
Laatst bewerkt:
:(:(:(
1A78B0CF-E69B-429E-BBA2-80E6D131D355.png

En dan ben ik nog donateur ook.:(:(

4F4C536C-AD2E-4A45-A4AB-D3EA02ED3C70.png
 
Betaal je ergens voor en krijg je minder. :+
Prima toch?
Bij adblockers ook geen inkomsten neem ik aan?
Bij sommige websites krijg je een verzoek om je adblockers uit te schakelen. Ideetje?
 
Bij mij gaat alles goed zo te zien.
Als donateur geen ads.
Als gast zie ik ze wel.

Volgens mij wel dat een ad blocker de ads ook gewoon blocked. Sommige sites weten die ook uit te schakelen, maar denk dat nu goed opzetten meer gaat kosten dan het op gaat leveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan