texoot
MF veteraan
- 23 mei 2007
- 4.036
- 852
Ik heb een Ducati Mototrans Forza 350 gekocht zonder kenteken.Motor komt uit Spanje,zit ook een Spaanse plaat op.Voor zover ik me heb ingelezen,heeft Ducati deze ééncilinders gemaakt in 1973 en 1974,en daarna zijn de blokken en de gehele motor gebouwd door Mototrans,een Spaans bedrijf uit Barcelona.Ze zijn doorgegaan tot in 1983 en toen overgenomen door Yamaha.De blokken zouden in detail anders zijn dan de blokken van Ducati,maar de details weet ik niet.Wat ik wel weet is dat deze schroefveren heeft op de kleppen in plaats van haarspeldveren op de Duc.Ook is de elektrische installatie 12volt.Het is overigens geen desmo.
Van de verkoper,een bedrijf die veel oudere motoren verkoopt,heb ik een koopovereenkomst en een lijst met framenummers waaruit het vermoedelijke bouwjaar is te halen.Voor technische gegevens van de motor verwees hij me naar Google,maar daar vind ik alleen maar wat op Wikipedia,en ook nog van een ander model.Wielbasis klopt bv niet.
Ik moet uiteraard naar het RDW en heb daar maar één keer een Muz Skorpion laten keuren,18 jaar geleden.Ik heb begrepen van de verkoper dat de verlichting,remmen en banden in orde moeten zijn.Daar ga ik me eerst op richten,en dan hoop ik maar dat ik een kentekenbewijs kan krijgen.
Het blok ziet er nog redelijk uit,maar de rest is niet al te fraai.Akront velgen en naven zijn nog wel mooi te krijgen,carburateur heb ik uit elkaar gehad en die is weer netjes.Moest alleen een nieuwe dop op onder de vlotterbak.
Tellers lijken ook nog bruikbaar.
Tank is van polyester en veel te groot,die ga ik sowieso niet gebruiken.Zag ook bij de kranen scheurtjes in het polyester.
De achterremsleutel was vastgelast aan het asje,daarvan heb ik het asje afgezaagd en een nieuw asje aan gelast.Remsleutel nieuw gemaakt.
Voorremklauw en pomp waren niet meer te redden,pompje ben ik nog aan het zoeken.Ik had nog een rechter Brembo klauw,die heb ik pasgemaakt door de schijf naar de andere kant te brengen.
Ben nu begonnen aan de bedrading,dat was echt een chaos.Heb de hele zooi eruit geknipt en ik maak het opnieuw.
Had ook nog gekeken of het tandwiel wat de oliepomp en ontsteking aandrijft van plastic of staal is.Die van plastic schijnt nogal bros te worden.Gelukkig is die wel van staal.Was maar goed dat ik daar keek,want iemand had met vloeibare pakking lopen klooien,en er zat een kluit in de aanzuig van de pomp.Hoop dat ie er geen schade van heeft opgelopen.Motor heeft nog niet gelopen.Olie zag er goed uit en compressie heeft ie zat.
Van de verkoper,een bedrijf die veel oudere motoren verkoopt,heb ik een koopovereenkomst en een lijst met framenummers waaruit het vermoedelijke bouwjaar is te halen.Voor technische gegevens van de motor verwees hij me naar Google,maar daar vind ik alleen maar wat op Wikipedia,en ook nog van een ander model.Wielbasis klopt bv niet.
Ik moet uiteraard naar het RDW en heb daar maar één keer een Muz Skorpion laten keuren,18 jaar geleden.Ik heb begrepen van de verkoper dat de verlichting,remmen en banden in orde moeten zijn.Daar ga ik me eerst op richten,en dan hoop ik maar dat ik een kentekenbewijs kan krijgen.
Het blok ziet er nog redelijk uit,maar de rest is niet al te fraai.Akront velgen en naven zijn nog wel mooi te krijgen,carburateur heb ik uit elkaar gehad en die is weer netjes.Moest alleen een nieuwe dop op onder de vlotterbak.
Tellers lijken ook nog bruikbaar.
Tank is van polyester en veel te groot,die ga ik sowieso niet gebruiken.Zag ook bij de kranen scheurtjes in het polyester.
De achterremsleutel was vastgelast aan het asje,daarvan heb ik het asje afgezaagd en een nieuw asje aan gelast.Remsleutel nieuw gemaakt.
Voorremklauw en pomp waren niet meer te redden,pompje ben ik nog aan het zoeken.Ik had nog een rechter Brembo klauw,die heb ik pasgemaakt door de schijf naar de andere kant te brengen.
Ben nu begonnen aan de bedrading,dat was echt een chaos.Heb de hele zooi eruit geknipt en ik maak het opnieuw.
Had ook nog gekeken of het tandwiel wat de oliepomp en ontsteking aandrijft van plastic of staal is.Die van plastic schijnt nogal bros te worden.Gelukkig is die wel van staal.Was maar goed dat ik daar keek,want iemand had met vloeibare pakking lopen klooien,en er zat een kluit in de aanzuig van de pomp.Hoop dat ie er geen schade van heeft opgelopen.Motor heeft nog niet gelopen.Olie zag er goed uit en compressie heeft ie zat.