Project Ducati Mototrans Forza 350

Zagen de nokkenas en de tuimelaars er ook zo uit?
Nee, gelukkig niet, ze zijn opgepoetst met een diamantblokje😀
Ben al wat vreemde zaken tegengekomen, nu ook weer. Nokkenaslagers vervangen, de ene zit opgesloten aan de aandrijfkant. De andere in een einddeksel. Bij het monteren ging de nokkenas zwaar draaien als ik de onderste boutjes aanzette.
Lager uit het deksel gehaald en ingespannen op de draaibank. Daar bleek ie dus krom.
Met een linkse beitel kon ik hem weer vlakdraaien, nokkenas draait weer keurig🤪
FE6DFD38-209F-4169-A99D-C74D20DAE0D0.jpeg
164777F0-570D-4BEE-AF53-5C14CF2E95FE.jpeg
 
Vond al dat je de nokkenas en tuimelaars snel klaar had, ik heb een ander nokkenas gekocht ( wel 6 mm korter maar dat lossen we wel op) en de tuimelaars worden op nieuwe geslepen en voorzien van hardchroom hier in de buurt
 
Begonnen met opbouwen van het blok. Het lager achter de koppeling is de enige waarvan de passing niet 100% is. Daarvoor een borg gemaakt zodat ie niet meer opzij kan.
E57173B1-1F1F-4725-A6B6-523EB6CFB218.jpeg
 
Mag ik vragen maar om geen centerpunten en goede lijm? De lijm van tegenwoordig is echt goed.
Ik heb het lager ook verlijmd,maar op deze manier weet ik zeker dat ie niet meer van z'n plek gaat.Dat is volgens mij de oorzaak van de slippende koppeling.
 
Mooi man :}
En goede adresjes mogen altijd gedeeld worden natuurlijk, mijn Ducati tellers moeten ook nog een keer netjes gemaakt worden.
 
Ik heb er een koplamp van een oudere Kawa op zitten en daar zat een H4 lamp ingefrot. Ik ben op zoek naar een fitting voor een 35/35W lamp.
Wie heeft er wat of weet waar ik dat kan vinden?
C8D0B482-ACBB-4797-9500-C80FF2F0A039.jpeg
BB289D17-7A4A-4742-B11B-EAE2D9C9F011.jpeg
 
Sterker nog, dit is een koplamp van een Honda.
Ik ben soms net een eekhoorntje met alzheimer, die weet ook niet waar ie z’n nootjes heeft verstopt 🤪
Neemt niet weg dat ik moet zoeken naar een passende fitting.
Gat in de spiegel is 40 mm.
 
Bij cmsnl kon ik ook geen fitting krijgen, vaak één onderdeel met spiegel en glas, en niet meer leverbaar.
Dus maar wat geknutseld, mss niet de meest elegante oplossing,maar het zit vast.
Lamp is halogeen 35/35w.
Heb m’n zuiger nog niet binnen, en het boren/hohnen zal ook wel ff duren, want m’n vriend die dat soort werk doet heeft het erg druk met de classic races.
24C5B4A2-8C9D-4E9A-BE09-0D5F76DA102E.jpeg
 
Ik zat al te wachten tot je zelf wat ging maken. :t
Klopt je lichtbeeld nu een beetje? Kan je vrij goed controleren met een wit A4'tje over het glas.
 
Ik zat al te wachten tot je zelf wat ging maken. :t
Klopt je lichtbeeld nu een beetje? Kan je vrij goed controleren met een wit A4'tje over het glas.
Zal ik eens doen als de accu er weer inzit.
Lamp zit exact op dezelfde plek als de originele, dus ik verwacht dat het beeld hetzelfde is.
 
In de tussentijd de tank ontdaan van alle verflagen tot op het blanke metaal.
Eerst in de primer gezet en daarna met een spuitbus in de verf. Moet zeggen met verrassend resultaat, de huidige spuitbussen spuiten echt fraai.
Kleur is van één of andere Daewoo😄
Blanke lak heb ik al en stickers zijn besteld.
E9A816FD-29D7-4761-85F3-49B8CC2651E8.jpeg
 
Blok weer opgebouwd, op voorspraak van Eldert de squish gemeten. Ik heb twee pakkingen weggelaten en zit nu nog iets boven de waarde die Eldert aangaf.
Aangezien er geen kleplichter opzit en de compressie met de oude zuiger al pittig was, laat ik het maar zo😜
CCC3F37A-4AF7-416A-84CB-E7387CE36572.jpeg
780B483D-9246-40AD-8C65-925066E55BAB.jpeg
 
Motor loopt weer, startte vrij makkelijk, ws mede door de Sachse ontsteking.
Afstellen is super makkelijk, en omdat ie tot 400 rpm op tdc ontsteekt, weinig kans op terugslaan van de kickstarter.
Vanmiddag maar eens uitgebreid testen😄
C5C07A9D-7B2C-4EAC-A118-B9FCD8889952.jpeg
3A16F63B-C52C-42C8-9C31-773BA6E0ACB2.jpeg
 
Heb er iets van 150 km mee gereden beetje kalm aan voor de nieuwe zuiger.
Schakelen van 3 naar 4 gaat soms niet en soms heel soepel. Mag ie wel weer voor uit elkaar😑
Starten als ie warm is moet met de choke erop, dan start ie in één trap.
Met een grotere stationairsproeier wil ie nog steeds niet blijven lopen, wel als ik de gasschuif iets ophoud.
De aanslagschroef stond helemaal ingedraaid en ik zag nu pas dat de schuif helemaal is ingesleten op de schroef.
Gelukkig zijn de Dellortos vaak links en rechts te gebruiken, dus de aanslagschroef aan de andere kant gemaakt. Daar is de schuif nog nieuw.
Kan er met m’n hand prima bij om te verstellen😄
24F2967A-ECE3-4A88-A6AE-6567ECD18387.jpeg
8E36C523-37A1-434F-B455-70B961E91D28.jpeg
 
Wat is het leven toch makkelijk als je een beetje creatief bent en geen origineelfreak, mooi opgelost die stationairschroef. :t
 
Ben wel blij dat ie nu ook netjes stationair blijft lopen. Motor reageert ook netjes op de mengselschroef.
Weer een stapje vooruit, nu het blok weer uit elkaar voor de versnellingsbak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan