Project knutselMagna

Vandaag nog even aan de klus geweest.

Voor de gein even de nieuwe accu ingebouwd. Even om te testen wat er allemaal nog werkt en wat niet.

Hmmmmm.

Er werkt een hoop.... MITS de koppeling is ingeknepen.
Als ik de koppeling loslaat dan gaat alles uit behalve het neutral en het oil lampje.
Als ik de koppeling weer inknijp dan gaat het achterlicht aan, de remlichten doen het en de versnellings indicator doet het. VAAAAAAAAAAAAG

maar nu is de tijd weer op :(

PS, heeft iemand TOEVALLIG een foto van hoe het startrelais is gemonteerd. Ik heb er geen foto van gemaakt en in de manual kan ik het niet zo vinden.

Greetz

Hoe heet zo'n ding in ut engels?
heb hier een boek vol met kreten, maar waar de klepel hangt?
 
zie ploatje voor de kreten
Maar echt duidelijk zien waar de start relais zit, neu :N of hoe deze zit aangesloten :(
full
 
Het heet idd start relay, maar met zoeken kom ik er niet totdat.....
ik heb nog een parts catalog en voila, maar is een 700 gelijk aan een 1100??
full
 
Hmmmmm,

het lijkt er niet echt op :(

de connecties zijn me duidelijk, alleen waar moet ik em aan monteren. De Relay zelf hang in rubber aan een beugeltje, maar waar moet het beugeltje aan vast .... :/

hmmmmz

nou ja, ik moet eerst maar even de bedrading nakijken

de claxon doet plok plok ipv toetoet maar alleen als ik de koppeling inknijp :)

_O-
 
Oh ja,

hoe vul je officieel het koelsysteem?

Via het expansievaatje of via het dopje op de radiator?
 
dop van de radiator, met stationair draaiende motor, en als het systeem geheel gevuld is en je een ritje hebt gemaakt, moet je daarna het vaatje vullen tot de max-streep.
als je "via het vaatje" zou vullen, vul je enkel het vaatje.
 
ARGL

afgelopen weekend een paar neiuwe slangklemmen en koelvloeistof gescoord...

alles nagelopen, koelvloeistof pakken, een scheut erin, nalopen, er gebeurd niets,
de eerste liter erin, snel een rondje om de motor, nog steeds droog, YAY.
De 2e liter erin, droog, JOEPIE

tijdens de 3e fles hooride ik een geluid wat ik niet wil horen TOMME

uit het blok onder de carberateurs vanuit verschillende punten kwam toch met grote regelmaat een drup wat onderaan het blok op een verzamelpunttoch een kleine straal veroorzaakte. ARGL.

Ik heb het systeem leeg laten lopen n heb de lekplaatsen in kaart. Nu staat de MAgna even in de hoek..... ff een break :)
 
Ola,

idd, iets met die pipes...

Maar zojuist heb ik de ringen besteld die de lekkende moeten vervangen.
Ik had vage hoop deze nog voor koninginnedag te mogen ontvangen maar de worden WAARSCHIJNLIJK 4/5 mei verscheept

ARGL
 
een echt stukje HUISVLIJT!!! klasse nu heb je danook n dikke gereedsschapkist maar toch flik het m maar ff.......vrouw hond en kiddo's...en dan toch drvoorgaan..dam'n good!!!

ik denk een voorbeeld voor vele mensen hier
 
Thnx :)

update:

de geplande verzenddatum voor de rubber keerringen is met een week opgeschoven, vanmorgen alsnog een dag erachteraan :(
 
Thnx :)

update:

de geplande verzenddatum voor de rubber keerringen is met een week opgeschoven, vanmorgen alsnog een dag erachteraan :(
Hee Oma,

en Hee Mazzel, nog een beetje opgeschoten?
Heb je de spullen al binnen? ik weet nu ook dat het een eeuwigheid duurt voordat bestelde spullen binnen komen :(

5 weken voor een setje koppakkingen B| en dan nog slopen en opbouwen, en dan erachter komen dat de uitlaat niet langer onder ons is...., maar ook die hebben we gevonden *O*
en nu is die morgen klaar eindelijk *O*
 
Hehehe

Ola

de spullen zijn al een tijdje binnen.....
Het ontbreekt me aan tijd en zin om nu te gaan knutselen.

Het mooie weer is er en ik ga liever in de tuin of op de SP2 blaffen
dan tot je oksels in de prut te gaan knutselen :)

Groetjes
 
Ola,

Gewoon de schouders eronder zetten mazzel, en afwachten tot het prutweer is, dan kun je weer gaan knutselen

Groetjes van iemand die te beroerd is om onder zijn eigen nickname te posten
Magna andre of zoals tegenwoordig flevoandre :+
 
Laatst bewerkt:
:)

thnx!

Komend weekend gaan we touren in duitsland of luxemburg.
Ik krijg alleen kippevel als ik op de weerberichten sites ga kijken :(
regen, kans op regen, soms regen, ARGL

Als het prutweer blijft gaan we niet, en kan ik misschien nog even knutselen :)

heheh

groetjes
 
Dag mazlbeer, heb sinds kort ook een magna V65 uit '84 en ben afgelopen weekend "op het geluk" door de ardennen wezen toeren... Ging allemaal goed maar niet perfect en wil nu dus eigenlijk ook het een en ander doen, echter weet ik niet hoe ik dit moet gaan aanpakken en heb jouw avontuur hier al 4 x van voor naar achter gelezen (leuk!) dus ik dacht dat jij misschien iets op papier hebt gezet of tips kan geven...?

Mijn actiepunten zijn (totdat ik meerdere tegenkom):
- Motor liep warm stationair (bij 25 graden buiten) en koelvloeistof is gaan koken, moet dus gaan checken of koppakking lek is. Tevens bijvullen van de vloeistof.

- Na een hoosbui wilde de magna niet meer, na veel startpogingen accu leeggetrokken. Na uitelkaar halen kwam ik erachter dat electronica kletsnat was (weet niet wat het nog doet en wat niet) na opdrogen starten geen probleem (aanduwen). heb toen 200 km gereden maar accu is niet meer opgeladen -> CDI/accu/dynamo/bedrading ????

- accu is nog oudje (accuzuur) wil ik vervangen voor gel exemplaar -> aanpassingen nodig in bedrading en/of afvoer leidingkjes?

- opvangbakje onder zadel met aansluitingen voor de leidingen vanaf carbs en onderkant accu en nog een onbekende leiding is verdwenen -> wel nodig?? (leidingen zitten er nog wel).

Ik hoop echt dat je enige tips of beschrijvingen kan geven want weet het eigenlijk niet, de motor is wel thuisgekomen met 700 km erbij :)

alvast bedankt en nog succes met je project!!
 
Goedemorgen..

leef ik ook nog?



ja.....

Goed, het project heeft een dik jaar stilgestaan. Afgelopen weekend toch maar weer aan de gang gegaan

even resumerend:

de koelvloeistof pakkingen op het blok waren niet goed en er lekte koelvloeistof..
De pakkingen/ringen had ik al besteld en dit weekend aangebracht.

Het hele systeem heb ik afgevuld en ..... Hij blijft droog, yay!

Dus....

verder met het volgende punt....

Er kwam geen benzine uit de slang naar het brandstoffilter. Erg vreemd maar goed.
Ik vroeg me al af waarom "FUEL" op zijn kop stond op de benzine kraan. Het bleek dus dat ik de kraan op de kop had gemonteerd en er dus 2 standen overbleven: te weten, dicht en dicht.

Deze heb ik dus omgedraaid en........ het werkt.

Verdere updates volgens vanmiddag :W
 
gebeurt hier nog wel iets??????????????


Goedemorgen..

leef ik ook nog?



ja.....

Goed, het project heeft een dik jaar stilgestaan. Afgelopen weekend toch maar weer aan de gang gegaan

even resumerend:

de koelvloeistof pakkingen op het blok waren niet goed en er lekte koelvloeistof..
De pakkingen/ringen had ik al besteld en dit weekend aangebracht.

Het hele systeem heb ik afgevuld en ..... Hij blijft droog, yay!

Dus....

verder met het volgende punt....

Er kwam geen benzine uit de slang naar het brandstoffilter. Erg vreemd maar goed.
Ik vroeg me al af waarom "FUEL" op zijn kop stond op de benzine kraan. Het bleek dus dat ik de kraan op de kop had gemonteerd en er dus 2 standen overbleven: te weten, dicht en dicht.

Deze heb ik dus omgedraaid en........ het werkt.

Verdere updates volgens vanmiddag :W
 
Goedemorgen..

leef ik ook nog?



ja.....

Goed, het project heeft een dik jaar stilgestaan. Afgelopen weekend toch maar weer aan de gang gegaan

even resumerend:

de koelvloeistof pakkingen op het blok waren niet goed en er lekte koelvloeistof..
De pakkingen/ringen had ik al besteld en dit weekend aangebracht.

Het hele systeem heb ik afgevuld en ..... Hij blijft droog, yay!

Dus....

verder met het volgende punt....

Er kwam geen benzine uit de slang naar het brandstoffilter. Erg vreemd maar goed.
Ik vroeg me al af waarom "FUEL" op zijn kop stond op de benzine kraan. Het bleek dus dat ik de kraan op de kop had gemonteerd en er dus 2 standen overbleven: te weten, dicht en dicht.

Deze heb ik dus omgedraaid en........ het werkt.

Verdere updates volgens vanmiddag :W

Hallo allemaal,

Heb dit topic pas vandaag ontdekt, echt interessant project! Maar vraag me wel af hoe het afgelopen is, of heb ik iets gemist? :+
 
Moge :W

Het project is nog niet klaar. Het ontbreekt me alleen aan tijd en motivatie op dit moment. (eigen baas, jong gezin etc)

Ik zit zelfs te denken om voor bepaalde dingen een mannetje te zoeken om even wat problemen voor me op te lossen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan