Protectievest

Sender

MF veteraan
23 jan 2011
7.437
495
Noord-Holland
Beste MF'ers;

Ik denk eraan om een protectievest te kopen.

Het gaat om zoiets;

66745_1__20891904_gr-01.jpg

10

Iemand ervaringen hiermee?
Ik ben dan van plan hem met zomerse dagen te dragen met alleen een tshirt eronder.
Ik zag namelijk in Italië iemand rijden die dus alleen zo'n ding aan had...
Leek me wel lekker verfrissend, en bovendien heb je becherming.
Verder wil ik een paar circuitdagen doen, en dan is een rugprotector verplicht (of iig aan te raden) en als ik dan de arm en schouder protectie erui haal, kan ik hem wellicht ook nog onder mn pak doen?
Ook kan ik dan met een willekeurige jas rijden, ik hem immers toch een protectievest eronder... Of is dit meer voor de Cross?
 
Laatst bewerkt:
Je kan er mee gaan rijden natuurlijk, maar ik denk dat je er wel wat overheen moet doen. Die naden zullen het denk ik niet zo goed doen als je valt...
 
Is leuk zolang je niet over het asfalt gaat glijden, dan is die mesh tussen die (wegdraaiende)protectie snel weg...
 
Sander, op straat/circuit gewoon je leren overall dragen als je huid je lief is, en een losse rugprotector aanschaffen. Die protectievesten zijn voor endurogebruik e.d. waar ze er inderdaad een textielen jas over dragen; ze zitten niet lekker onder je leathers.
 
Vriend van me heeft zoiets. Is erg tevreden, lekker koel zegt ie.
Elke keer als ik dat ding zie, denk ik van: daar moet je niet mee over het asfalt schuren met dat mesh materiaal.. Lijkt me niks.
 
Ja, maar je glijdt ook niet over dat mesh-spul. Waarom denk je dat die protectoren op die plekken zitten? Alleen een dikke buik is niet handig, maarja, die mag best weggeschuurd worden :P
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar je glijdt ook niet over dat mesh-spul. Waarom denk je dat die protectoren op die plekken zitten? Alleen een dikke buik is niet handig, maarja, die mag best weggeschuurd worden :P
Toch is dat mesh spul de zwakste schakel....
Mijn vriendin heeft afgelopen zomer een ongeluk gehad, en haar jack (Revit, leer) was nog keurig in tact, op de het textielen rekstuk aan de binnenkant van de mouw na dan. Dit was compleet weggebrand, en de rits gesmolten.
Volgens mij vliegen die protectoren die met een beetje gaas bij elkaar gehouden worden alle kanten op als je een schuiver maakt...
 
Toch is dat mesh spul de zwakste schakel....
Mijn vriendin heeft afgelopen zomer een ongeluk gehad, en haar jack (Revit, leer) was nog keurig in tact, op de het textielen rekstuk aan de binnenkant van de mouw na dan. Dit was compleet weggebrand, en de rits gesmolten.
Volgens mij vliegen die protectoren die met een beetje gaas bij elkaar gehouden worden alle kanten op als je een schuiver maakt...

Maja, kijk, als ik die arm en schouderprotectie eraf haal (is uitneembaar) en dan ik hem toch ook als rugprotector onder mn pak gebruiken? En ik zou hem ook kunnen dragen met een jas erover.
 
Word eens wakker:

Ik quote: "Ik ben dan van plan hem met zomerse dagen te dragen met alleen een tshirt eronder."
Ik quote: "Maja, kijk, als ik die arm en schouderprotectie eraf haal (is uitneembaar) en dan ik hem toch ook als rugprotector onder mn pak gebruiken? En ik zou hem ook kunnen dragen met een jas erover."

En nu ophouden! :+
 
Laatst bewerkt:
Word eens wakker:

Ik quote: "Ik ben dan van plan hem met zomerse dagen te dragen met alleen een tshirt eronder."
Ik quote: "Maja, kijk, als ik die arm en schouderprotectie eraf haal (is uitneembaar) en dan ik hem toch ook als rugprotector onder mn pak gebruiken? En ik zou hem ook kunnen dragen met een jas erover."

En nu ophouden! :+
Je zou hem zoals aangegeven in meerdere situaties kunnen gebruiken lijkt me;
óf alleen over een tshirt voor zomerse dagen (en toch bescherming hebben)
óf onder een jas
óf als rugprotector (zonder de arm.schouderpads)

of zie ik dit nu helemaal verkeerd?
 
Eerlijk zeggen: Vind je het stiekem niet een heel stoer vest en wil je dat graag showen met een t-shirtje eronder aan? :/

Als ik er zo naar kijk, schuift 't volgens mij als een malle en dus niet geschikt voor vaste ondergrond. En het is alleen maar meer werk om aan te trekken.

Je hebt toch leer met protectie? Eventueel een losse rugprotector nemen en een airflow jas erbij voor de zomer.
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk zeggen: Vind je het stiekem niet een heel stoer vest en wil je dat graag showen met een t-shirtje eronder aan? :/

Dat vermoeden krijg ik ook ja. :Y

Die vesten zijn gemaakt om onder je cross kleding te dragen. Je hebt met crossen met heel ander snelheden te maken.
Verder zie je zo, zoals gezegd, vaak bij stuntrijders. Ook bij hun liggen de snelheden veelal anders. In die zin kan je zelf waarschijnlijk al bedenken dat het misschien wel eens niet zo'n goed idee kan zin om met zo'n vest op je wegmotor te gaan zitten. Bij een ongeluk gaat dit echt niet de bescherming geven die je hoopt te krijgen als het nodig is.
Als je het vest ziet dan kan je zelf immers al zien dat hij een val de protectie van je mouw gewoon om je arm heen kan schuiven.
 
Dat vermoeden krijg ik ook ja. :Y

Die vesten zijn gemaakt om onder je cross kleding te dragen. Je hebt met crossen met heel ander snelheden te maken.
Verder zie je zo, zoals gezegd, vaak bij stuntrijders. Ook bij hun liggen de snelheden veelal anders. In die zin kan je zelf waarschijnlijk al bedenken dat het misschien wel eens niet zo'n goed idee kan zin om met zo'n vest op je wegmotor te gaan zitten. Bij een ongeluk gaat dit echt niet de bescherming geven die je hoopt te krijgen als het nodig is.
Als je het vest ziet dan kan je zelf immers al zien dat hij een val de protectie van je mouw gewoon om je arm heen kan schuiven.
:^

Yep.
 
Ik heb ook zon ding (acerbis koerta) maar dat is niet bedoelt voor straatgebruik, dat spul is niet gemaakt om over asfalt te schuren. Meer om de klap op te vangen als je op een crosser onderuit gaat op zand ofzo.

Als je onderuit gaat blijven die protectors wel op hun plek zitten, dat zit best stevig. Maar dat mesh spul gaat zo kapot op asfalt, en dan kan je beter iets met leer hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zoiets door henry cole gewoon op de openbare weg gedragen zien worden in hele hete gebieden. Das die tv producer die ontzettend veel motorrijd. Hij vertelde dat als je een goede koopt die je gewoon bij een normale schuiver kunnen beschermen. Dus niks in de 100den kilometers per uur
 
Terug
Bovenaan Onderaan