prrrrrrrrroject!!! mito500

Heel leuk project! ik houd wel van brommertjes met veel pk's! ik ben zelf een zx6r blok in een zxr400 aan het bouwen.

Denk dat dat cb500 blok best een leuke keuze is! misschien was ik zelf alleen liever wel voor een 1cylinder crosserblok van 400-600cc gegaan vanwege het waarschijnlijkw wat lagere gewicht.

Wat betreft die ringetjes die je als spacer gebruikt, ga gewoon op zoek naar collega motorrijder die die bus voor je wilt draaien. Ik zelf heb ook al die middelen niet, maar er een aantal MFers hebben mij enorm geholpen met materiaal en onderdeeltjes op maat. mijn motor zit er helemaal vol mee nu.

ik kan het natuurlijk niet zo zien van die foto's maar denk een beetje aan de bouten die je gebruikt. het lijken gamma boutjes die er op zitten, die zou ik persoonlijk echt nooooit gebruiken voor het ophangen van ene blok. Het is namenlijk niet alleen het blok dat ze moeten vast houden, maar het blok is over het algemeen ook een deel van het frame en verzorgt dus een groot deel van de stevigheid! wees er dus zeker van dat je echt goede bouten gebruikt. dat gamma spul is meestal maar 4.nogwat!

Ik denk dat het ook slim is er op te letten dat elke steun met minimaal 3 bouten vast zit, dus met 2 bouten op het frame, of met 2 bouten op het blok. doe je dit niet kan de boel gaan scharnieren. en zeker qua steifheid van de gehele motor onder het rijden kan dat flink uitmaken!

Denk dat je verder prima bezig bent! ik ga dit topic zeker volgen! :)

suc6!
 
Heel leuk project! ik houd wel van brommertjes met veel pk's! ik ben zelf een zx6r blok in een zxr400 aan het bouwen.

Denk dat dat cb500 blok best een leuke keuze is! misschien was ik zelf alleen liever wel voor een 1cylinder crosserblok van 400-600cc gegaan vanwege het waarschijnlijkw wat lagere gewicht.

Wat betreft die ringetjes die je als spacer gebruikt, ga gewoon op zoek naar collega motorrijder die die bus voor je wilt draaien. Ik zelf heb ook al die middelen niet, maar er een aantal MFers hebben mij enorm geholpen met materiaal en onderdeeltjes op maat. mijn motor zit er helemaal vol mee nu.

ik kan het natuurlijk niet zo zien van die foto's maar denk een beetje aan de bouten die je gebruikt. het lijken gamma boutjes die er op zitten, die zou ik persoonlijk echt nooooit gebruiken voor het ophangen van ene blok. Het is namenlijk niet alleen het blok dat ze moeten vast houden, maar het blok is over het algemeen ook een deel van het frame en verzorgt dus een groot deel van de stevigheid! wees er dus zeker van dat je echt goede bouten gebruikt. dat gamma spul is meestal maar 4.nogwat!

Ik denk dat het ook slim is er op te letten dat elke steun met minimaal 3 bouten vast zit, dus met 2 bouten op het frame, of met 2 bouten op het blok. doe je dit niet kan de boel gaan scharnieren. en zeker qua steifheid van de gehele motor onder het rijden kan dat flink uitmaken!

Denk dat je verder prima bezig bent! ik ga dit topic zeker volgen! :)

suc6!

Je hebt goed opgelet in je eigen topic ;)
 
woehoe! het blok hangt :)

draadboom is inmiddels ook al aangesloten, alleen nog de mito lampen aan de cb draadboom solderen en dan is de draadboom voor mekaar :)

tank meteen ff gepast en gekeken of die nog met de originele bevestigin vast kon, ruimte zat, alleen ff int begin zonder luchtfilter rijden 8) want et zal toch echt met powahfilters moeten ivm de ruimte :)


 
ik zou er even nog een driehoekje van maken bij dat voorste bevestigingspunt, weinig werk, en wordt het toch een stuk stevier door!

en ook wel benieuwd hoe je de achterkant van het blok nu verder hebt vast geze...
 
kom je zo niet in de nesten dat bij het inveeren je voorwiel je bochtenset raakt.na mijn iedee hangt het blok er wat ver onder??

of is dat foto bedrog ?
 
ik heb trouwes ook de dashborden gecombineerd (met behulp van frank) binnenwerk van de toerenteller van de honda in de dash van de mito, plaatje ook overgezet :D die schaalverdeling is precies etzelfde :D dus dat was een mazzeltje :)

maar het is nu plug en play voor het dashbord... :)

maar waar ik eigenlijk voor bel :P ik heb nog een projectje van een tijdje terug (is ook pas kortgeleden klaar hoor), een schakelkartje met een kx500 motorblok(2takt, 1cil, 65pk), trekt aardig hoor :)
zal ik daar ook een topic van posten offeuuu is dat neit wenslijk hier?

preview fotos
 
komen die bevestigingsbeugels van het blok in het zicht?

kleppen stellen betekent demontage complete blok?
 
update :)


uitlaatspruitstuk gemaakt :) m.b.v. de platgereden uitlaat die bij de gecrashede cb500 zat en wat lasbochten



fotos van het open gezaagde dashbord, cb binnewerk erin gemonteerd en weer vast gelijmd



heb trouwes ook de bevestiging vooraan losgezaagd en het blok naar achter gezet want het zat erg dicht op het voorwiel en de ruimte tussen het blok en de achterbrug was ook een beetje onzinnig, nu is de ruimte nog maar 5mm ofzo ipv 25mm :P alles helpt :) en een fototje met de achterkap en tank, het past echt makkelijk allemaal :D

p.s. het mito blok is verkocht trouwes, sorry mate
 
ik verbaasde me al dat je zo snel gaat met dat verbouwen...

maar je frot echt alles aan elkaar '( zo maak je toch geen motorsteunen man :N


wel goede ideeen heb je :Y
heb zelf samen met maat een crossding / zeepkist gemaakt met een 500cc 2-takt KTM wedstrijd blok.. kan me dus best voorstellen hoe bruut dat kartje gaat :X :X
maar die gaat niet op zn achterwieletjes zeker?? :+
 
80/20 regel hier geloof ik. Met 20% moeite 80% effect ;)
Zou het zelf ook anders doen maar als het werkt is t goed he!
 
je moet toch eerst maat bepalen voor je iets moois gaat fabrieken ??

dit is de manier, lelijk goed passend en spanningsvrij, dan het onderdeel netjes namaken met de zelfde aanlegvlakken en montagematen :}
 
je moet toch eerst maat bepalen voor je iets moois gaat fabrieken ??

dit is de manier, lelijk goed passend en spanningsvrij, dan het onderdeel netjes namaken met de zelfde aanlegvlakken en montagematen :}

zou kunnen, dacht ik eerst namelijk ook...

tot ik zn uitlaatbochten zag :X
 
Jongens jongens, rustig maar allemaal.... Stinkhoeren *O*

Ik ben de "frank" uit het verhaaltje van Race, hij is nu lekker met zijn eigen bike op vakantie naar schotland, hij wel de homo... maar dat terzijde.

Update voor zover ik het weet. De mito rijdt in testfase, alles werkt en hij klinkt erg bruut 8-) alleen halverwege het werk van de vriendin van Race stopte die ermee, geen bezine meer, doh! dus tanken, en starten maar niets van dat alles. Dikke bavianenpoep, maar hij doet nu dus ff niets meer, ik ben momenteel niet in de buurt, maar de vriendin van Race heeft al het een en ander geprobeert w.o. bezine filter en sproeiers van de carbs schoonmaken, maar still nothing, zoals ze dat zelf zegt. Ik kan vanaf hier niet zien of ie vonkt, want ze krijgt de bougies er niet uit (misschien is dat het eerste ontwerpfoutje :X )

Alle ophangbeugels, uitlaatbochten en wat dan ook gaan, na de vakantie helemaal netjes gemaakt worden. met deze beugels als maatvoering inderdaad.

aankomende zondagavond is Race wieder zuruck, dus een update kan dan niet lang uitblijven, al zal die het dutch stunt forum eerder bekijken denk ik :)

Gr. OotB
 
Terug
Bovenaan Onderaan