Quick shifter Yamaha YZF R6

WyTyza

Rookie
4 aug 2008
4
0
Hoi motormuizen,

Ik heb een Yamaha R6 uit '99. Nu heb ik interesse in een quick shifter.

Ik heb de volgende vragen:
Wat heb ik allemaal nodig? (ik las uit andere topics o.a. een PC, power commander)
Moeilijk aan te passen/installeren?
Wat kost zoiets?
Andere info die ik ben vergeten over de quick shifter..

Alvast bedankt
 
Hoi motormuizen,

Ik heb een Yamaha R6 uit '99. Nu heb ik interesse in een quick shifter.

Ik heb de volgende vragen:
Wat heb ik allemaal nodig? (ik las uit andere topics o.a. een PC, power commander)
Moeilijk aan te passen/installeren?
Wat kost zoiets?
Andere info die ik ben vergeten over de quick shifter..

Alvast bedankt

Een powercommander heb je nodig. Echter kan dit ook alleen als je een injectiefiets hebt.
En dan de quickshifter nog ..

is niet moeilijk aan te passen.
voor prijzen kijk op : PowerPoint Tiel Dynojet Powercommander Motor tuning
 
Je gaat me toch niet vertellen dat een r6 om zijn enorme koppel bekend staat....
voor het circuit is er niets mis mee, en als je schakellui bent heb je volgens mij op een r6 al helemaal nix te zoek.
vriendjes worden? :+
 
Je gaat me toch niet vertellen dat een r6 om zijn enorme koppel bekend staat....
voor het circuit is er niets mis mee, en als je schakellui bent heb je volgens mij op een r6 al helemaal nix te zoek.
vriendjes worden? :+

Off-topic maar :^

Heb meerdere malen stoplicht sprintjes meegemaakt tegen een R6 en ze moesten het tot nu toe afleggen tegen de ZX-636R
 
haha, leuk reacties allemaal.. ben maar een beginnend bestuurder en geen circuit-racer.. zou ook een keer leuk zijn natuurlijk..

dat koppel verhaal las ik hier: http://www.power-point.nl/product.php?productid=11859&cat=4815&page=1
"Met een powercommander creeren we een ideale lucht-brandstof verhouding wat resulteert in meer vermogen en een hoger koppel"

verkoop bla bla dus..

Mijn R6 heeft idd niet veel mussle.. (voor mij eerst wel :P ) volgende motor maar een R1!?
 
Laatst bewerkt:
Beginnend bestuurder en nu al vermogen te kort :') Het moet niet gekker worden :W

Leer eerst maar staande wheelies en KD'en voor je gaat twijfelen aan de power van een motor die je nog lang niet volledig onder controle hebt :W :o
 
haha, leuk reacties allemaal.. ben maar een beginnend bestuurder en geen circuit-racer.. zou ook een keer leuk zijn natuurlijk..

dat koppel verhaal las ik hier: http://www.power-point.nl/product.php?productid=11859&cat=4815&page=1
"Met een powercommander creeren we een ideale lucht-brandstof verhouding wat resulteert in meer vermogen en een hoger koppel"

verkoop bla bla dus..

Mijn R6 heeft idd niet veel mussle.. (voor mij eerst wel :P ) volgende motor maar een R1!?

Overstappen als je een 6-je helemaal benut, de meeste ongelukken gebeuren bij mensen die denken dat ze al heel goed kunnen rijden. Een foutje op een R1 word een stuk harder afgestraft dan op een R6.

Wat betreft het 'koppel-verhaal'....... een powercommander is iets heel anders dan een quickshifter... die heeft namelijk niets met koppel te maken.
 
Begrijp me niet verkeerd... ik ben zeker geen held op dat ding.. maar voor als ik in de toekomst een andere wil, evt. met quickshifter :9 .

PC: ik haalde die twee dingen door elkaar.. echter heb je de PC nodig voor de quickshifter, tenminste dat kon ik uit reacties en andere bronnen opmaken. Bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Begrijp me niet verkeerd... ik ben zeker geen held op dat ding.. maar voor als ik in de toekomst een andere wil, evt. met quickshifter :9 .

PC: ik haalde die twee dingen door elkaar.. echter heb je de PC nodig voor de quickshifter, tenminste dat kon ik uit reacties en andere bronnen opmaken. Bedankt.

Ga je dan ook met bandenwarmers en magnesium wielen rijden? Carbonkuipwerk natuurlijk, wel even noppenschuim erin plakken. Full titanium systeempje eronder en klaar *O*
 
Wat een drukte,

iedereen mag lekker rijden wat hij wil,
als die gozer een r1 wil omdat ie denkt vermogen te kort komt wie heeft dan het recht om te doen alsof hij dat niet mag en hij niet kan rijden op een R6,
alsof je staand moet kunnen wheelyen en KDen om een goede rijder te zijn of plezier te hebben op je motor, als is et een R1 terwijl je 1 week rij ervaring hebt.
Ik hoor mensen nooit zeiken als je op je 20ste een dure sportauto kan betalen. terwijl je een jaar je rijbewijs hebt.


Mensen die zo denken denken vaak ook dat een knee down het doel is, terwijl het maar een middel is. Zeker de patsertjes op de supertsportjes, ik noem ze maar het petjes volk van het motorrijden. Het is dat ze een helm op hebben anders hadden ze vast een petje opgehad.

groeten frank.

Met mijn lekker 400cc meer dan een R1
 
Je had het al door, PC kan je de motor mee afstellen (beter afstellen) op koppel/verbruik/vermogen.

Quickshifter is er voor dat je met je gas vol open op kan schakelen. Voor op de weg nergens voor nodig en op het circuit hoogstens bij de echt snelle jongens. Het geeft ook een hoger slijtage aan je bak wat op het circuit minder van belang is omdat die blokken toch vaak uit elkaar gehaald worden.

Conclusie:
PC kan best nuttig zijn, quickshifter onzin op de weg.
 
Wat een drukte,

iedereen mag lekker rijden wat hij wil,
als die gozer een r1 wil omdat ie denkt vermogen te kort komt wie heeft dan het recht om te doen alsof hij dat niet mag en hij niet kan rijden op een R6,
alsof je staand moet kunnen wheelyen en KDen om een goede rijder te zijn of plezier te hebben op je motor, als is et een R1 terwijl je 1 week rij ervaring hebt.
Ik hoor mensen nooit zeiken als je op je 20ste een dure sportauto kan betalen. terwijl je een jaar je rijbewijs hebt.


Mensen die zo denken denken vaak ook dat een knee down het doel is, terwijl het maar een middel is. Zeker de patsertjes op de supertsportjes, ik noem ze maar het petjes volk van het motorrijden. Het is dat ze een helm op hebben anders hadden ze vast een petje opgehad.

groeten frank.

Met mijn lekker 400cc meer dan een R1

*Hup* jij bent je frustratie in ieder geval kwijt.

Maar ik kan de bovenstaande reacties wel begrijpen hoor, ondanks dat het misschien niet haarfijn uitgelegd word.
Wat iedereen doet en/of wil doen, moet iedereen inderdaad zelf weten.

De reacties die eruit voortvloeien zijn vaak niet alleen maar negatief bedoeld al komen ze soms wel zo over.
Een supersport is geen dragracer..... en vaak gebruiken beginnende rijders een motor wel hier voor, vooral hard rechtdoor rijden. Een supersport is vooral gebouwd om hard rond te kunnen gaan op bijvoorbeeld een circuit.
Als iemand dan ook meteen een R1 wil omdat bijvoorbeeld een R6 niet genoeg kan(in dit geval koppel) en vervolgens door iemand voorbij gevlogen word op een R6, dan roept dat wat vraagtekens op.

Zoals ik eerder al aangaf zijn reacties hierop niet altijd negatief..... ik zei al eerder dat een foutje eerder afgestraft word op bijvoorbeeld een R1, dan op een R6.(de scenario's kun je zelf wel invullen denk ik)
Wat men ook vaak probeert te zeggen tegen zo iemand is dat het beter is eerst goed te leren rijden/sturen/remmen/gascontrole e.d. op een minder krachtige fiets.
Wanneer je te vroeg op een krachtige motor stapt en dan de beginnerfoutjes gaat krijgen, dan heb je kans hier genadeloos mee afgestraft te worden.

Dat jij het gros op een supersport meteen 'petjesvolk' noemt terwijl je laatste zinnetje over die 400 cc meer gaat.... dan vraag ik me af waarom ik dit verhaal eigenlijk aan het typen ben :?
 
Volgens mij zijn de definities over een quickshifter een beetje troebel.

Een Quickshifter is dus een apparaat wat er voor zorgt dat als jij je schakelpootje omhoog beweegt de bougies een vonkje overslaan waardoor je kunt schakelen zonder je gas los te laten.
 
Een quickshifter is heel wat anders dan een Power Commander.
Een Power Commander heeft toevallig de mogelijkheid om er een quickshifter op aan te sluiten.
Alleen heb je niets aan een PC bij een carburateurfiets zoals jouw R6.
Er zijn ook losse quickshifters te koop voor carburateurfietsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan