hoezo zou die verlopen dan ? gewoon uit interesse heInderdaad ,het heeft alleen maar nut op een circuit,op de straat is het nutteloos,je
kan die centen beter aan wat andere zaken besteden,ik heb een quickshifter gehad
en dat luistert zo nauw dat je blijft afstellen omdat het na een tijdje weer verlopen was,
en dat is slecht voor je versnellingbak,ik heb dat ding er weer af gehaald,snel opschakelen zonder je koppeling te gebruiken werkt bijna net zo snel als een quickshifter.
Het zal per merk verschillen,ik had een translogic en die verliep na een paar 100km,hoezo zou die verlopen dan ? gewoon uit interesse he
ik heb een bazzaz unit erop compleet met QS en die kan je per versnelling instellen op onderbrekingstijd, dit zou beter voor de bak zijn omdat die van 2 --> 3 gewon meer tijd nodig heeft dan van 5 --> 6
Maar 55 ms als voorbeeld blijft toch 55 ms ?
Hoezo zou die dan verlopen ??
okeHet zal per merk verschillen,ik had een translogic en die verliep na een paar 100km,
dan moest die weer goed gezet worden,zal wel door slijtage komen,dat ding luisterde zo nauw dat als hij maar een klein stukje verlopen was de boel niet meer goed werkte.
De schakelaar zou kunnen slijten... Schijnt een redelijk groot probleem te zijn bij die dingen.Het zal per merk verschillen,ik had een translogic en die verliep na een paar 100km,
dan moest die weer goed gezet worden,zal wel door slijtage komen,dat ding luisterde zo nauw dat als hij maar een klein stukje verlopen was de boel niet meer goed werkte.
hoezo zou die verlopen dan ? gewoon uit interesse he
ik heb een bazzaz unit erop compleet met QS en die kan je per versnelling instellen op onderbrekingstijd, dit zou beter voor de bak zijn omdat die van 2 --> 3 gewon meer tijd nodig heeft dan van 5 --> 6
Maar 55 ms als voorbeeld blijft toch 55 ms ?
Hoezo zou die dan verlopen ??
Wat betreft je laatste vraag of een Quickshifter leuk is voor de straat. Ik vraag me af wat voor nut het dient. De Quickshifter is bedoeld voor sport/racemotoren om te kunnen schakelen zonder het gas te sluiten. Hiermee wordt dan wat tijdwinst geboekt. Op het circuit is dat belangrijk, omdat daar elke seconde telt. Op de openbare weg heb je er helemaal niets aan en is het niet meer dan een gadget. Schakelen kun je, volgens mij, bij alle toerentallen. De Quickshifter doet niet meer dan je ontsteking heel even onderbreken waardoor de druk van je versnellingsbak wordt gehaald en je kunt opschakelen zonder de bak te belasten.