R1 2001 lekt benzine

FrankR1!

Rookie
22 jun 2019
14
0
Hallo, ik heb een vraag. Sinds kort lekt mijn Yamaha R1 uit 2001 benzine, zodra ik het contact aanzet. Eerst druppelde het er echt uit. Nu ruik je het alleen en zag ik het een beetje uit een spleetje sijpelen. Iemand enig idee hoe dit komt? En hoe te verhelpen? Zie foto voor locatie!

Alvast bedankt!

Gr Frank
20190622_171725.jpg
20190622_171757.jpg
 
Hallo, ik heb een vraag. Sinds kort lekt mijn Yamaha R1 uit 2001 benzine, zodra ik het contact aanzet. Eerst druppelde het er echt uit. Nu ruik je het alleen en zag ik het een beetje uit een spleetje sijpelen. Iemand enig idee hoe dit komt? En hoe te verhelpen? Zie foto voor locatie!

Alvast bedankt!

Gr FrankBekijk bijlage 1403492Bekijk bijlage 1403493
Welkom op dit forum!
 
iemand enig idee hoe dit komt? En hoe te verhelpen.

wat zijn je eigen ideeën over de mogelijke oorzaak (waar uit zou kunnen volgen hoe het op te lossen)?

Je eerste post op dit forum komt op mij ietwat gemakzuchtig over. In de trant van: ik stel een vraag (zonder voldoende informatie te verstrekken) en ik wacht het antwoord wel af.
Misschien bedoelde je dat niet zo, hoor. In dat geval nodig ik je uit om het probleem nader te beschrijven (hoe lang is het er al, wat heb je er eventueel aan gedaan, wanneer doet het probleem zich wel/niet voor, etc.)
 
Laatst bewerkt:
Ik stel een vraag in de hoop dat iemand me kan helpen.

Het is na de winterstop ontstaan, bij de eerste keer starten.
Bij eerste poging startte hij niet, en liep er benzine langs mijn blok naar beneden. Alle kappen en tank eraf gehaald en hoopte ik een poreus slangetje aan te treffen. Maar helaas. Ik zag dat uit dit kiertje benzine liep. Na volgende poging starten liep het er niet meer uit, maar sijpelde het er een heel klein beetje uit. Maar hij stinkt wel behoorlijk naar benzine.
 
troep in de carburateurs door lange stilstand (opgedroogde benzine) die er voor zorgt dat de vlotter niet afdicht.
zodra je hem op contact zet levert de brandstofpomp druk en loop de benzine langs de vlotter en daarna naar buiten.
 
troep in de carburateurs door lange stilstand (opgedroogde benzine) die er voor zorgt dat de vlotter niet afdicht.
zodra je hem op contact zet levert de brandstofpomp druk en loop de benzine langs de vlotter en daarna naar buiten.

Tnx voor je reactie! Dat was ook mijn eerste ingeving. Maar hoort de benzine dan niet via een slangetje eruit te lopen?
 
Als een rubberen pakking lekt door uitdroging, zwelt hij weer op door blootstelling aan benzine. Best kans dus, dat de lekkage vanzelf weer verdwijnt. Gewoon de motor niet te lang laten stilstaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan