Beste iedereen..
Na n tijdje eruit te zijn geweest Bezit ik nu een r1 bj 2008.
Als ik bijna voor t stoplicht sta en van de 3 naar de 2 schakel of vd 2 terug naar de 1ste..valt deze uit..niet altijd maar wel vaker als 1 keer.
Dit heeft hij zowel als de motor koud is als warm, vandaag lekker stuk gereden en bij de snelweg verlaten met terug schakelen naar de 3e versnelling..niks meer..nu had ik dat niet meteen door ineens blokkeerde mn achterwiel bij de koppeling loslaten..bijna n schuivertje..
Dus...help
Zeker als je de koppeling nog ingetrokken hebt?
Zoja dan zorgen dat hij stationair draaiend wat hoger in toeren komt of zelf heel sportief dotjes tussengas geven zodat hij wel blijft lopen.
Er zit een race uitlaat op de motor
Inderdaad met de koppeling inknijpen dan valt deze uit.
Mm dotjes tussengas? Is ook weer zo'n gedoe voor t stoplicht..wil gewoon rijden zonder dat ie uitvalt
Ik heb ook een r1 van 2007, het viel me zondag op dat deze ook heel af en toe uitvalt bij het stoppen voor een stoplicht. Heb geen idee wat dat kan zijn
is een bekend probleem bij de r1.
na het aanpassen van je uitlaat wil het wel is gebeuren dat deze zomaar uitvalt. een pc3 erin en af laten stellen op de bank. dat wil het probleem verhelpen. of ff op youtube zoeken en zelf een paar schroeven bijstellen
idd kwaal van de rn19, kan wel eens helpen door de 4 luchtschroeven aan het trottlehuis 3 kwart slag open te zetten en de cO per cilinder wat te verhogen in je dash,
in het slechtste geval is het de TPS (trottle position sensor)
Vorig jaar ook diverse keren last gehad dat de motor afsloeg vlak voordat je af wilde slaan, of voor een stoplicht stil ging staan.
Vandaag dus maar eens gekeken naar die afstelschroeven onder de tank en het bleek dat ze bijna allemaal helemaal dicht stonden..
Cil 1 stond dicht
Cil 2 stond 10 graden open
Cil 3 stond 5 graden open
Cil 4 stond dicht
Helaas bleek toen ik de motor wilde starten dat de accu leeg was Deze dus eerst even weer aan de druppelader gehangen en dan maar even kijken hoe de motor nu reageert.. Het lijkt me toch niet dat deze schroeven zover of zelfs helemaal dicht horen te staan??