• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

R1150RT welke banden

Bij mij liggen er nog de originele banden onder, Bridgestone. Weet niet welk type, ik ben geen Bridgestone fan. Volgende worden denk ik Michelin of Metzeler

Volgens mij is de keuze voor een bepaalde band heel persoonlijk, echt slechte banden zijn er volgens mij niet (veel). Bij onze club lopen de meningen nogal uiteen.

R1150R en Bridgestone BT010.. heerlijke banden.. Metzeler schijnen ook zeer geod te zijn.. maar het is nogal persoonlijk !

Bridgestone BT 020 voor en een Michelin Macadam 100 achter. De Michelin wordt vervangen door BT 020

Heb me vandaag laten vertellen dat metzeler banden nogal wat tijd nodig hebben om warm te worden, met mogelijke schuivers bij koude banden.

Ik heb sinds vandaag een Bridgestone BT020 achter. De BT010 voor had ik al een tijdje. Ben benieuwd of ie net zo lang meegaat als de Macadam die er origineel opzat. Die ging toch 16500 kilometertjes mee! (ja ja.... ik ben een rustige rijder ;) )

Ik heb sinds vandaag een Bridgestone BT020 achter. De BT010 voor had ik al een tijdje. Ben benieuwd of ie net zo lang meegaat als de Macadam die er origineel opzat. Die ging toch 16500 kilometertjes mee! (ja ja.... ik ben een rustige rijder ;) )

Ik heb net mijn BT020 achter laten vervangen ivm komende vakantie. Heeft 20.000km rondgedraaid en was nog niet eens echt op. Inderdaad, een rustige rijder. Nu rijd ik Macadams. Ik merk weinig verschil. Maar als ik die topics op MF lees dan krijg ik het idee dat de kwaliteit van een band voor een groot deel tussen de oren zit.

Op woensdag 07 mei 2003 23:24 schreef Boxer het volgende:Ik heb net mijn BT020 achter laten vervangen ivm komende vakantie. Heeft 20.000km rondgedraaid en was nog niet eens echt op. Inderdaad, een rustige rijder. Nu rijd ik Macadams. Ik merk weinig verschil. Maar als ik die topics op MF lees dan krijg ik het idee dat de kwaliteit van een band voor een groot deel tussen de oren zit.
Da's goed nieuws. Ik was al benieuwd of de BT020 net zo lang mee zou gaan als de Macadam. Inderdaad, met de Mac heb ik ook helemaal geen problemen gehad, maar wilde nu eens de BT020 proberen.

Ik heb mijn standaard Metzeler MEZ4 (achterband)na 9000 km vervangen door een Bridgestone BT020. Op de snelweg is de Bridgestone wat " wiebelig" maar qua grip en bochteigenschappen merk ik eigenlijk geen verschil. De bridgestone zit er nu 7000 km op en ik denk dat hij iets langer zal meegaan dan de Metzeler. Maar de profieldiepte van de nieuwe band was dan ook 1.5 mm meer.

Ik weet nog niet of ik straks een Bt020 of een MEZ4 ga kopen.

De voorband heb ik na 12000 km vervangen door weer een MEZ4-B. De B wil zeggen dat de band een extra karkaslaag heeft ivm. het hoge gewicht van de R1150RT. Ik ben zeer tevreden over die voorband en hoef dan ook geen andere te proberen.

Mijn rijstijl is sportief; ik rij regelmatig mijn standaard of voetsteunen aan de grond in de bocht.

Even een tip voor de wegligging van de R1150RT.. investeer in een goeie set veren, ken iemand die heeft er hyperpro vering onder laten zetten, en raakt nu met de cilinderkoppen de weg, en geen voetsteuntjes meer.. :}
Dan wel even cilinderkop beschermers erop!

Ik heb net mijn BT020 achter laten vervangen ivm komende vakantie. Heeft 20.000km rondgedraaid en was nog niet eens echt op. Inderdaad, een rustige rijder. Nu rijd ik Macadams. Ik merk weinig verschil. Maar als ik die topics op MF lees dan krijg ik het idee dat de kwaliteit van een band voor een groot deel tussen de oren zit.

Hoe krijg je dat voor elkaar.
Bij mij zijn de BT020's bij 9.000km echt wel op.

Terug
Bovenaan Onderaan