R6 2000, slaat uit en wil niet meer starten

wR6ench

MF'er
9 jul 2006
141
0
Appelscha
Gisteren was ik even een kort stukje aan het rijden op mijn R6, rem ik af, schakel terug, valt mijn motor uit en sindsdien wil hij niet meer aanslaan.
Bij het starten geeft hij zo nu en dan wel een geluid dat hij wil gaan aanslaan, maar dat is ook meteen weer weg. Na een tijdje geprobeerd te hebben komt er ook wel eens een knal uit de uitlaat.

Wie kan mij hiermee helpen?

- R6 is uit 2000
- Heeft ongeveer 24000 km gelopen
- Had +/- 2,5 maanden stilgestaan wegens verhuizing/verbouwing
 
Vandaag alle 4 bougies vervangen in de hoop dat het daar toch aan zou liggen. Maar helaas geen resultaat..
Nog steeds hetzelfde, dus zo nu en dan een geluid dat hij wil aanslaan, maar na een poosje starten wederom een klap uit de uitlaat.

Het is iets met de ontsteking, maar wat? Iemand ideeën?
 
Ja, daar was ik weer..

Na een winter er niks aan gedaan te hebben, nu toch echt tijd dat ie weer gaat draaien..
Heb gisteren 1 bougie eruit gedraaid om te kijken of er wel vonk is. Hij vonkte wel, maar niet regelmatig en wat te langzaam en leek wel zwakjes.
Toch maar ff nieuwe bougies gehaald vandaag, 1 nieuwe bougie geprobeerd, maar volgens mij reageert deze precies zo.
Verder de bougies nog niet vervangen..

Iemand nog tips?
Spanningsregelaar?
Toen mijn spanningsregelaar van de R6 niet goed was aangesloten (stekkertje los) haperde mijn dash ook en stond hij ineens stil --> lege accu :+ (langs de A58 :/ )
Ik wist dat we met die spanningsregelaar bezig waren geweest, dus gelukkig er ging een lampje branden bij mij. Stekkertje erin, ff wachten en gelukkig startte hij!!

Dus: je zou ter test ff je accu op kunnen laden en kijken of de R6 dan wel start? Als je spanningsregelaar niet goed is kun je volgens mij wel starten maar laad de accu niet meer op tijdens het rijden.

Hoogstaande technische adviezen kan ik je niet geven, maar dit is mijn ervaring :)
 
Laatst bewerkt:
Toen mijn spanningsregelaar van de R6 niet goed was aangesloten (stekkertje los) haperde mijn dash ook en stond hij ineens stil --> lege accu :+ (langs de A58 :/ )
Ik wist dat we met die spanningsregelaar bezig waren geweest, dus gelukkig er ging een lampje branden bij mij. Stekkertje erin, ff wachten en gelukkig startte hij!!

Dus: je zou ter test ff je accu op kunnen laden en kijken of de R6 dan wel start? Als je spanningsregelaar niet goed is kun je volgens mij wel starten maar laad de accu niet meer op tijdens het rijden.

Hoogstaande technische adviezen kan ik je niet geven, maar dit is mijn ervaring :)

Wow, dat is minder.. Langs de A58 is niet echt de plek voor een fiets om er mee op te houden.. :/
Maar de accu is niet leeg, de accu is niet het probleem volgens mij. Ik heb vandaag de stekker van de spanningsregelaar eraf gehad en er weer op gedaan, maar geen verschil helaas.


Dat klinkt plausible Jessy, ik zou ook als eerst denken aan een losse stekker

Zie boven.
 
Laatst bewerkt:
Mijn broertje heeft dezelfde fiets als mij, maar dan een 99'er. Ik zou dus onderdelen van die fiets kunnen proberen op die van mij..

De computer heb ik al eens uitgewisseld, maar zonder resultaat.

Welke onderdelen zou ik ff moeten proberen op mijn fiets?
Eerst maar de spanningsregelaar?
 
O, daar heb ik weleens over gehoord/gelezen maar nooit zelf gezien; dacht dat dat zeldzaam was.

Dat kan, ik neem aan dat jij (u? :P ) nog uit het oude tijdperk bent. :)

Maar tegenwoordig is het allemaal bobines direct op bougie, dit wordt ookwel een staafbobine genoemd. dit in de eerste instantie om koperdraad te besparen en zo productiekosten te drukken, en anderzijds zijn die dingen veel minder storingsgevoelig. :)

Ook zijn twee kabeltjes van 1,5mm kwadraat nou eenmaal goedkoper dan een dikke van 6-7mm kwadraat. ;)
 
Er zijn veel typen motoren en uitvoeringen, snap dat er dus soms info tussen kan zitten die misschien niet van toepassing is, maar wel aangeeft dat er wordt meegedacht aan een mogelijke oplossing.

Even weer on topic.. Wat is de meest effectieve volgende stap?
 
Euhm misschien een hele stomme vraag maar...staat je benzinekraan wel open?

Of anders zou je eens kunnen proberen om je CDI te wisselen...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan