GuusvanWijk
Rookie
- 2 okt 2017
- 17
- 10
Alles goed aangedrukt zodat bij sterkere trilling geen verplaatsing plaats vindHoi allemaal,
na lang weggeweest te zijn, ben ik weer terug op dit forum. Leuk! Ik heb meteen een technische vraag: de R6 (2001) van mijn vriendin houdt rond de 7000 tpm bij volgas flink in: even flink schokken en dan pakt 'ie wel weer op. Vervolgens loopt 'ie mooi door, maar heeft hij nog een tweede vermogensdip rond de 12.000 tpm.
Het is allemaal begonnen na een zelf uitgevoerd beurtje waarbij olie en filter, bougies, luchtfilter en wat andere niet blok gerelateerde dingen zijn vervangen. Inmiddels alles nagelopen: luchtfilter ok (geen verschil zónder filter), bougies ok (ook juiste type), bobines doorgemeten en zijn precies op specs, zie geen kabelbreukjes, brandstoffilter vervangen (was niet verstopt), geen dubbelgevouwen slangetjes, carburateurs globaal schoongemaakt (vlotters, vlotterkamers, gasschuiven en naalden), massadraad ok. Ik kan het niet vinden
Wie helpt? Dank alvast!
Ja had moeten zeggen.Wacht op de eerste reactie over gescheurde cilinderwand.
Popcorn time
Brandstofpomp wellicht?
Ik heb dezelfde symptomen bij mn gsxr, bij mij zit het probleem niet in de brandstofpomp echter zijn de symptomen er wel erg naar..
Overigens ben ik er bij mij nog niet achter waar het probleem dan wel in zit.
zit er niet teveel speling op de bobines?, de bougie moet er goed in blijven klemmen.
met de bougie in de motor lijkt de penbobine al snel goed vast te zitten omdathij ook klemt op het rubber.
al die r6 topics....
Als hij zonder airbox exact hetzelfde doet zit er toch iets niet goed in de mengverhoudingLucht
- Alles in orde, geen verstoppingen oid. Ook zonder airbox gereden, maakt geen verschil
Ze zitten goed vast, dubbel gecheckt!dan zou je bij die set die je nog hebt liggen eens kunnen kijken of de bougie daar wel goed in blijft klemmen.
als dat ding erg vuil/verroest is valt hij er zo uit.
Geprobeerd: maakt geen verschilHoe loopt ie als je de carterontluchting los trekt?
Zal ik zeker doen als ik t niet kan vindenJe zou een lektest kunnen laten doen,is er iets mis met een klep,zuigerveren of cilinder dan moet dat te zien zijn.
Weet ik niet precies, maar binnen de specs. Laten testen door een motorzaakCompressie ok= hoeveel bar per cilinder?
Ook ik had een gare stekker bij de stroomverdeler, gefixt maar daarmee is het probleem helaas niet opgelost
Uiteraard zit er wel verschil in, maar niet zodanig dat het probleem is opgelost..Als hij zonder airbox exact hetzelfde doet zit er toch iets niet goed in de mengverhouding
Hoi allemaal,
Het is allemaal begonnen na een zelf uitgevoerd beurtje waarbij olie en filter, bougies, luchtfilter en wat andere niet blok gerelateerde dingen zijn vervangen.
Wie helpt? Dank alvast!
Ja, origineel filter gemonteerdToen het luchtfilter is vervangen is er toen weer een origineel Yamaha filter in gegaan,
sommige motoren lopen namelijk niet goed op imitatie filters.
Ja, ook teruggeplaatst en lost het ook niet opVan de dingen die je vervangen hebt kunnen de bougies en luchtfilter invloed hebben op bovenstaand probleem.
Heb je deze al een keer teruggeplaatst om te kijken of het probleem er dan nog is?
Nog naar de electrodenafstand gekeken?