R6 2005

Wat zal ik me KAPOT lachen als het 2006 model wordt uitgevoerd met een seatpipe... :9
Volgendjaar zal de R6 het weer moeten afleggen tegen de cbr600RR. Als ze uberhaupt meedoen in de WSS600. Want dat gaat misschien niet door. En dat zal de evolutie/ontwikkeling niet ten goede komen bij yamaha/R6 :?
Trouwens:Op het circuit is het al lang de nummer 1 600 niet meer.... :X

BTW, rij al vanaf begin 2003 met een CBR600RR. Daarvoor heb ik met een R6 gereden.
Vanaf de krat is de 600RR wel een van de zwakkere qua vermogen. Dus als ik niet van plan was geweest aan te passen zou ik de RR niet gekocht hebben.
Echter, het is wel de 600 waar je relatief goedkoop veel vermogen kan aan winnen.
Zeg wel relatief. Plotseling wordt het dan wel een ander verhaal.
Honda heeft dat ding ontwikkeld voor de race en dat breekt hem beetje zuur op straat. Maar na mijn aanpassingen moet ik zeggen dat ie bloedsnel is :}
(op francorchamps duidelijk gemerkt tegen andere 600)
Trouwens WSS heeft geen kl*** meer met de straatmotor te maken. Hoe graag ze je dat ook laten geloven |( |(
De R6 is gewoon een mooie fantastische motor. Ik zou hem alleen niet meer kopen voor de beetje gedateerde looks.
 
BTW, rij al vanaf begin 2003 met een CBR600RR. Daarvoor heb ik met een R6 gereden.
Vanaf de krat is de 600RR wel een van de zwakkere qua vermogen. Dus als ik niet van plan was geweest aan te passen zou ik de RR niet gekocht hebben.
Echter, het is wel de 600 waar je relatief goedkoop veel vermogen kan aan winnen.
Zeg wel relatief. Plotseling wordt het dan wel een ander verhaal.
Honda heeft dat ding ontwikkeld voor de race en dat breekt hem beetje zuur op straat. Maar na mijn aanpassingen moet ik zeggen dat ie bloedsnel is :}
(op francorchamps duidelijk gemerkt tegen andere 600)
Trouwens WSS heeft geen kl*** meer met de straatmotor te maken. Hoe graag ze je dat ook laten geloven |( |(
De R6 is gewoon een mooie fantastische motor. Ik zou hem alleen niet meer kopen voor de beetje gedateerde looks.
Wat heb je veranderd en wat is je winst?

ik vind de R6 niet gedateerd wat uiterlijk betreft.
 
Smaken verschillen. Maar als je de eerste R6 ziet vind ik het verschil niet erg groot.
Wat er aan verandert is ? Volledige uitlaat, HRC luchtfilter, PCIII kom je op een 118pk aan aw ipv 104pk en een middengebied wat dramatisch verbeterd is. OVERAL heb ik winst geboekt dus niet alleen op top. Het zwakke middengebied is plotseling volledig weg.
HRC radiator, volledige vering, HRC remschijven + blokken, remleidingen, 1 tand minder voor en stuurdemper. En nog paar cosmetisch ingrepen. Binnen een weekje of 3 een volledige racekuip en dan is ie def. voor circuit.
Loopt nu gewoon zonder morren de begrenzer in op top waardoor ik uiteindelijk nog dezelfde top haal als met std overbrenging (251km/h reeel)
 
Mensen mensen mensen... Yamaha heeft de looks van de R6 niet veranderd omdat dat niet nodig is! De R6 is & blijft de mooiste 600cc op de markt.

Kijk eens naar de andere 600 motors.
Ten eerste die scheelkijkende Kawasaki :r waarvan het lijkt alsof de kuip niet is afgemaakt en die waarschijnlijk alle PK's nodig heeft om die lompe Honda-immitatie-uitlaat mee te slepen.

Honda op zich heeft nog nooit een mooie motor gemaakt. Ze worden altijd in de politie kleuren gespoten en ze hebben waarschijnlijk niet door dat als ze die jaren 80 drie-spaak-velgen vervangen ze zo 5 kg gewicht kunnen winnen.

Suzuki rijdt nog altijd met philips gloeilampen in 't kontje, das toch echt uit, om over die debiele koplamp (die ze van MV-agusta hebben geprobeerd te nabootsen) maar te zwijgen. Ook zij hebben niet door dat je tegenwoordig minstens 5 spaakvelgen in een supersport moet hebben!

De 2005 R6 is voor 90% intern opnieuw ontworpen. De nieuwe kleuren zijn :} (behalve de rossi-intertoys kleuren, dat geef ik toe) en de upside down voor vork en radiale remklauw :9~ De R6 heeft duidelijk de mooiste achterbrug, tis gewoon de mooiste 600!

Tis alleen jammer dat de R1 vorig jaar zo'n stuk mooier de markt op kwam, waardoor iedereen dit jaar zo'n hoge verwachting voor de R6 had!

B|
 
Smaken verschillen. Maar als je de eerste R6 ziet vind ik het verschil niet erg groot.
Wat er aan verandert is ? Volledige uitlaat, HRC luchtfilter, PCIII kom je op een 118pk aan aw ipv 104pk en een middengebied wat dramatisch verbeterd is. OVERAL heb ik winst geboekt dus niet alleen op top. Het zwakke middengebied is plotseling volledig weg.
HRC radiator, volledige vering, HRC remschijven + blokken, remleidingen, 1 tand minder voor en stuurdemper. En nog paar cosmetisch ingrepen. Binnen een weekje of 3 een volledige racekuip en dan is ie def. voor circuit.
Loopt nu gewoon zonder morren de begrenzer in op top waardoor ik uiteindelijk nog dezelfde top haal als met std overbrenging (251km/h reeel)

HRC op een jammy :?
 
Andere merken konden in de tijd van Yamaha nog niet zulke mooie designs maken :X

So what ? Het is voor mij een gedateerde look. Dat doet geen afbreuk aan de motor.
Ik ben geen merkenverdediger zoals er blijkbaar veel zijn.
Of ik nu op een soes, kawa of honda rijdt intereseert mij geen r***. Kies wat ik mooi en goed vind ;) De rest is marketing.
 
Smaken verschillen. Maar als je de eerste R6 ziet vind ik het verschil niet erg groot.
Wat er aan verandert is ? Volledige uitlaat, HRC luchtfilter, PCIII kom je op een 118pk aan aw ipv 104pk en een middengebied wat dramatisch verbeterd is. OVERAL heb ik winst geboekt dus niet alleen op top. Het zwakke middengebied is plotseling volledig weg.
HRC radiator, volledige vering, HRC remschijven + blokken, remleidingen, 1 tand minder voor en stuurdemper. En nog paar cosmetisch ingrepen. Binnen een weekje of 3 een volledige racekuip en dan is ie def. voor circuit.
Loopt nu gewoon zonder morren de begrenzer in op top waardoor ik uiteindelijk nog dezelfde top haal als met std overbrenging (251km/h reeel)
118pk aan het wiel is niet slecht.
Heeft de honda standaard maar 104 achterwiel pk's?

Mijn Yam heeft standaard +/- 107 achterwiel pk's en gaat dinsdag op de bank
Volledige uitlaat, K&n filter, 1 tandje minder vooraan en de PC III komt er ook terug op.
Maar wat nog belangrijker is bij een motor: het gewicht van de rijder. 15 kg gewichts verschil maak je niet goed met die paar extra pk's hoor. :+
Met alle aanpassingen kan ik mijn collega ( zelfde motor, maar standaard) bijhouden en misschien te snel af zijn.
 
So what ? Het is voor mij een gedateerde look. Dat doet geen afbreuk aan de motor.
Ik ben geen merkenverdediger zoals er blijkbaar veel zijn.
Of ik nu op een soes, kawa of honda rijdt intereseert mij geen r***. Kies wat ik mooi en goed vind ;) De rest is marketing.
Heb eigenlijk nog nooit op een ander merk gereden.
Toch wel, BMW funduro. Maar valt niet te vergelijken met een SS natuurlijk.

Kan best zijn dat een ander merk beter is hoor of mooier.

Als ik de CBR600RR in het zwart had gezien, vóór ik mijn R6 kocht, dan had ik echt wel zitten twijfelen. Wat het uiterlijk betreft dan.
 
Heb met R6 gereden voordat ik hem de grond in heb geboord. Momenteel ben ik aan het kijken naar een motor voor de straat. De motors die mij het meeste aanspreken nu zijn de GSXR750 en de ZX10.
 
full
 
Maar wat nog belangrijker is bij een motor: het gewicht van de rijder. 15 kg gewichts verschil maak je niet goed met die paar extra pk's hoor. :+
Met alle aanpassingen kan ik mijn collega ( zelfde motor, maar standaard) bijhouden en misschien te snel af zijn.
en die collega had daar gigantisch veel lol in :)
maar nu vrees ik dat het plezier er snel af zal zijn.

ik moet DRINGEND extra gewicht verliezen ;( :+
 
118pk aan het wiel is niet slecht.
Heeft de honda standaard maar 104 achterwiel pk's?

Mijn Yam heeft standaard +/- 107 achterwiel pk's en gaat dinsdag op de bank
Volledige uitlaat, K&n filter, 1 tandje minder vooraan en de PC III komt er ook terug op.
Maar wat nog belangrijker is bij een motor: het gewicht van de rijder. 15 kg gewichts verschil maak je niet goed met die paar extra pk's hoor. :+
Met alle aanpassingen kan ik mijn collega ( zelfde motor, maar standaard) bijhouden en misschien te snel af zijn.

Ik wacht :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan