R6 2017 vs R6 2018

3 apr 2017
15
0
Hallo,

Ik had een vraagje. Een vriend van mij wilde een nieuwe R6 kopen. De dealer zei dat hij een R6 uit 2017 voor 1000 minder kon kopen dan een R6 uit 2018. Beide nieuw. Heeft een kenner misschien advies?

Bedankt
 
Ik denk dat de dealer gewoon van zijn voorraad af wil en met die 1000 euro je naar het oude model wil praten.

Tenzij het model en kleurstelling exact hetzelfde is als de 2018 en de motor ook nu pas op kenteken wordt gezet zou ik het niet doen. Het blijft een 2017 fiets en is een jaar oud. En motoren, zeker uit dat segment, schrijven in hun eerste jaar veel meer af dan 1000 euro.
 
Daar gaat het in mijn ogen niet om. Je vriend gaat er mee rijden en wil de motor misschien over 2 jaar verkopen. Iemand die dat model kent ziet dat de motor 3 jaar oud is en zal het beschouwen als een 2017 model, ook al is deze in 2018 op kenteken gezet. Dat de motor in het eerste jaar 0km heeft gereden en in de opvolgende 2 jaar samen 10.000 is dan niet meer zo relevant.

Persoonlijk zou ik voor de 2018 gaan, bij zo'n bedrag maakt die laatste €1000 niet meer zo uit. Mocht het wel van die laatste €1000 afhangen dan moet je je afvragen of je het uberhaubt moet doen.
 
Laatst bewerkt:
Dan maakt het inderdaad minder uit maar feit blijft wel dat je te weinig korting krijgt vergeleken met de afschrijving.
 
Ik denk dat wanneer iemand een gloednieuwe motor wilt kopen, wat altijd onverstandig is mbt afschrijving, dat het dan ook niet meer uitmaakt.

Anders koop je namelijk geen nieuwe motor, maar een 2e hands fiets met 1500 km ofzo. Die is ook "nieuw".

Ik bedoel, een gloednieuwe motor kopen en dan moeilijk gaan doen over de eerste afschrijving vind ik een beetje contra.
 
Laatst bewerkt:
er zal vast nog wel wat extra's te verkrijgen zijn als hij voor de 2017 gaat, kwestie van wat onderhandelen. hoeft daarom niet over cash te gaan. ik denk dan bv aan andere uitlaat aan inkoopprijs, gratis geplaatst, ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan