r6 snelheidsmeter

r6boy

Rookie
30 mrt 2010
2
0
ik heb een r6 uit 99 met 16.000 km gelopen. maar nu doet de snelheidsmeter
het in een keer niet meer! heb ondertussen mijn snelheid sensor vervangen.
toen deed de snelheidsmeter het meteen weer. maar na 6 km ging de snelheidsmeter
weer uit. weer alles gemeten zoals, laadspanning, bekabeling, sensor. heb ik uiteindelijk
weer de sensor vervangen. en de snelheismeter doet het meteen weer. maar nu gaat hij weer uit na 30 km en doet de teller niks meer. toen heb ik bij de dealer geinformeerd
en heb ik de gehele klok vervangen. maar het probleem blijft het zelfde. wie kan mij met dit probleem helpen??

bvd boy
 
Ok.

Twee keer sensor vervangen.
Eénmaal gehele klok vervangen.
Bedrading gecontroleerd.

Juist?

Raar probleem... :/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je niet toevallig je voorwiel eruit gehad voor nieuwe remblokken of iets dergelijk? En dat plastic ringetje voor je snelheidsmeter niet goed terug geplaatst? Op dat ringetje zitten twee platic pinnetjes die je terug moet plaatsen. Als je dat niet doet slijten je pinnentjes en doet je snelheidsmeter het binnen een paar km niet meer.

Dat probleem heb ik iig een keer gehad.
 
Heb je niet toevallig je voorwiel eruit gehad voor nieuwe remblokken of iets dergelijk? En dat plastic ringetje voor je snelheidsmeter niet goed terug geplaatst? Op dat ringetje zitten twee platic pinnetjes die je terug moet plaatsen. Als je dat niet doet slijten je pinnentjes en doet je snelheidsmeter het binnen een paar km niet meer.

Dat probleem heb ik iig een keer gehad.
Snelheidsmeter van een R6 werkt niet op die manier, maar met een electrische pulsenteller op de uitgaande as van de bak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan