niet maar aannemen dat het haast niet kan, maar gewoon controleren.
gooi de tank vol en doe een lange slang aan de benzinekraan en kijk wat er gebeurt als je de tank laat leeglopen.
Ik zou dan wel weten wat ik het eerst zou controleren.............
vacuum in de tank volgens mij deed die het ook altijd weer eventjes als de tank open geweest was maar daarna kapte die er gewoon weer mee.
............
Ik zou dan wel weten wat ik het eerst zou controleren.
de reservestand tapt gewoon uit dezelfde tank maar dan van een lager punt. Als er echt veel vuil in zou zitten zou de reservestand ook niet echt goed werken. Een matige tankontluchting lijkt mij ook logischer.Een GS500 heeft een 17 litertank met een reserve van een liter of 3,5 dus hij zit nog 3,5 liter boven reserve.
Ik denk dat er wat troep in zijn tank of filter zit.
Nog niet een totale verstoping maar wel halfdicht .
Met meer druk erop gaat de benzine er net door.
Groeten Ron
Pas op, waarschijnlijk de meest gemaakte vergissing met brandstoffiltertjes: meestal staat er een pijltje op en dat mag niet richting tank wijzen maar per se naar de verbruiker, bijvoorbeeld carb, anders drukt het filtertje zich na niet erg veel tijd steeds verder dicht en wordt de brandstoftoevoer verminderd.de reservestand tapt gewoon uit dezelfde tank maar dan van een lager punt. Als er echt veel vuil in zou zitten zou de reservestand ook niet echt goed werken. Een matige tankontluchting lijkt mij ook logischer.
Maar een vers (extern) brandstoffilter kost maar een paar euro, dus vervangen/plaatsen kost je de kop niet. De kraan een keer uit de tank pakken (nieuwe pakking bestellen) kan sowieso geen kwaad. Dus ook al zou dit niet de hoofdoorzaak zijn, een beetje onderhoudsliefdevoor de tank kan geen kwaad.
dankje wel allemaal alvast
vacuum in de tank volgens mij deed die het ook altijd weer eventjes als de tank open geweest was maar daarna kapte die er gewoon weer mee.
maar bij het benzine kraantje dat kan toch haast niet want op reserve stand doet die het wel en met volle tank ook.