Race banden overnemen verstandig?

sno_dwarf

Die hard MF'er
9 mrt 2004
304
0
Overijssel
Ik kan een paar banden kopen het waren Pirelli’s of metzeler, een keer mee geraced +/- 90km gereden denk ik. Is dit verstandig en wat zou zoiets mogen kosten?
Waar moet ik eventueel op letten?
 
of ze nog goed zijn (lees niks lek Spijkers enz)
voor de rest gewoon de prijs is redelijk normaal hoor *D
 
Ik heb gebruikte Supercorsa's van een bevriende KNMV-cupper onder mijn fiets. Daar kan ik voor weinig nog een tijdje lol mee beleven. Ik heb ze voor een vriendenprijsje gekregen. Geen idee wat zoiets op "de markt" zou moeten doen.
 
Op mijn broer z'n YZF 750R ligt er ook een supercorsa raceband. Nooit problemen met gehad. Ik dacht dat er een soort van ongeschreven wet is dat er 50 euro gevraagd wordt voor zo'n band?
 
Op mijn broer z'n YZF 750R ligt er ook een supercorsa raceband. Nooit problemen met gehad. Ik dacht dat er een soort van ongeschreven wet is dat er 50 euro gevraagd wordt voor zo'n band?
ah kijk ongscheven wetjes wie had dat gedacht :}
nou hij wil er zon 130 voor hebben inc eropzetten, leek mij wel een fair deal.
 
Is afhankelijk van de maatvoering en de staat waarin de band verkeerd.

Ik heb voor mijn, in goede staat verkerende, set rennsports (120/60-17 - 160/60-17) 75 euro betaald.
Zo'n setje (hetzij rennsports, hetzij supercorsa's) zoek ik eigenlijk ook nog :P
Zeker voor dat geld *D

en on-topic: zoals je leest, wordt er wel vaker ex-race banden gebruikt voor de weg ;) 8-)
 
banden gaan meestal tussen de 125 a 75€ voor een set naarmate de staat, reken dan nog ff montage erbij (tenzij je dat zelf kan) en 130€ is een normale prijs
 
ah kijk ongscheven wetjes wie had dat gedacht :}
nou hij wil er zon 130 voor hebben inc eropzetten, leek mij wel een fair deal.
Ligt uiteraard ook aan de staat van de band. De ene band zal meer slijtage hebben opgelopen dan een ander, maar 130 voor een setje incl montage lijkt mij redelijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan