Mijn blok ligt uit elkaar voor een verse krukas, nu wil ik gelijk de oil pump gearing kit monteren. iemand daar ervaring mee? Verder rij ik al 9 jaar met de originele oliekoeler en nog nooit problemen gehad, ik heb wel de oil pressure relieve valve 5 jaar terug gemonteerd, dat is blijkbaar de oplossing voor het opblazen van de warmte wisselaar.
Schuimvorming bij hogere toerentallen. Daarom lager toerental van de pomp middels de kit.
Da's wel het problerm wanneer je langdurig boven de 13500rpm loopt te draaien.
Schuimende olie tgv. een te hart lopende pomp op dat moment is funest voor de smering. Met al uiteindelijk gevolg kapot lopen van met name het bigend en smallend. Smallend is sowieso al zeer kritisch bij de Triple bij circuitgebruik en licht getunede motor. Dat heb ik ook ondervonden tijdens m'n blokrevisie. Pen heeft gewoon vreetsporen in het smallend. 't Is dat ik 300V van Motul smeer anders was de boel al wel kapot gelopen vermoed ik nu.
Da's wel het problerm wanneer je langdurig boven de 13500rpm loopt te draaien.
Schuimende olie tgv. een te hart lopende pomp op dat moment is funest voor de smering. Met al uiteindelijk gevolg kapot lopen van met name het bigend en smallend. Smallend is sowieso al zeer kritisch bij de Triple bij circuitgebruik en licht getunede motor. Dat heb ik ook ondervonden tijdens m'n blokrevisie. Pen heeft gewoon vreetsporen in het smallend. 't Is dat ik 300V van Motul smeer anders was de boel al wel kapot gelopen vermoed ik nu.
Bij mij was er juist de meeste slijtage bij het bigend, bij 1 drijfstang zijn de lagerschalen ingevreten op de krukas zodat die vervangen moest worden. Maar goed mag ook wel na 16.000 circuit km Bij de vorige revisie (9000 km) was de slijtlaag al van de schalen af en kwam het koper er doorheen dus daar had ik niet langer mee moeten wachten. Wel of niet de gearing kit........
Die gearing kit is toch alleen leverbaar voor modellen vanaf 2009 (vin 381275 - 564947)? Kan hem niet vinden voor 2006 -2008 modellen..
Ik heb het ook wel wat zwart/wit gestelddiegene die willen tunen moeten dat ook zeker doen
Persoonlijk vind ik de winst dikwijls te weinig voor de tijd die je erin steekt en wat het kost,en dikwijls moet je meer aanpassen dan je lief is,omdat anders je brommer kapot kan gaan b.v. klepveren,oliekoeler.
Maar ja ik doe dan ook alleen maar vrij rijdenen heb er zeker in geinvesteerd,maar dan vooral in praktische zaken,zoals vering en vaste voetsteunen en ja de techniek is mooi
Zeker handig
Zeker handig
Maar die prijs voor wat het voorstelt[/quote
Je kan ook het spatbord vastzetten met snelsluiters is een stuk goedkoper. Maar volgens mij lukt het dan nog niet om het wiel te wisselen zonder de klauwen te verwijderen. Ik heb dit zonder spatbord geprobeerd maar dan moet er toch 1 remklauw los.
Niet veel spannends.Nice ziet er nog fris uit toch?
Ga je veel doen?
\Je zou de vork/klauwen naar buiten moeten duwen, zodat je meer ruimte hebt om het wiel eruit te halenZeker handig
Maar die prijs voor wat het voorstelt[/quote
Je kan ook het spatbord vastzetten met snelsluiters is een stuk goedkoper. Maar volgens mij lukt het dan nog niet om het wiel te wisselen zonder de klauwen te verwijderen. Ik heb dit zonder spatbord geprobeerd maar dan moet er toch 1 remklauw los.
edit--------
Heb een brembo p2 klauwtje voor de achterkant gekocht. Ben daar nu een bracket voor aan het tekenen. Zodat de remklauw aan de onderkant komt te hangen. Zal binnenkort wel wat plaatjes schieten.
Volgens mij komt dat wel redelijk overeen.is dat dezelfde klauw als op een oer rsv mille zit?
dan wil ik dat beugeltje ook wel heb nog zon klauw liggen
Mijn blok ligt uit elkaar voor een verse krukas, nu wil ik gelijk de oil pump gearing kit monteren. iemand daar ervaring mee? Verder rij ik al 9 jaar met de originele oliekoeler en nog nooit problemen gehad, ik heb wel de oil pressure relieve valve 5 jaar terug gemonteerd, dat is blijkbaar de oplossing voor het opblazen van de warmte wisselaar.
okIk gan vanavond eens meten stuur je dan wel een pb of mailtje