Benzinepomp pin layout op 2009+ blok is anders dan 06-08 blok. Maar daar heb je geen last van.
Ik heb een 2009+ kabelboom werkend gekregen op een 2006 fiets. Ik vermoed dus dat qua sensoren etc niets is aangepast.
Ik zit te denken maar aan inlaat is er verder ook niets gewijzigd. En m.b.t. afstellen kunnen ze toch gewoon de 2009+ mapping openen en vergelijken en e.v.t. aanpassen naar de 06-08 mapping (of wellicht rechtstreeks inladen). Zou nog kunnen met TuneECU.
Ik zou optie 2 doen.
Optie 1 gaat ook prima. Ik heb afgelopen winter de krukas met drijfstangen van een street triple 2009 (verbeterde drijfstangen) geplaatst. Oil pressure relieve valve monteren en je hebt een betrouwbaar blok. Vergeet niet het krukastandwiel van de nokkenasketting te wisselen. Die van 2009 is een iets ander type waardoor bij mij de ketting is gebrokenAha, blijkt dus een veelvoorkomend probleem. Momenteel ben ik aan het overwegen wat te doen met de motor. Ik heb daarbij 2 opties gekregen:
1:
Het huidige blok van een nieuwe krukas en drijfstangen laten voorzien en gewoon weer fris maken.
2:
Een 2010 blok (15k gelopen) laten reviseren en monteren. Echter zegt de motorzaak dat ze niet 100% zeker weten of ze de 2006 inlaat en elektronica goed afgesteld krijgen op het 2010 blok. De mannen hebben ervaring met het tunen en aanpassen van Triumphs maar ze hebben een twijfel. Heeft iemand daar hier ervaring mee?
Volgens mij is boven dat nr (wat je post) het 2013+ model?
Is 5 jaar geleden. Dus weet niet waar se kabelboom vandaan kwam. In ieder geval 09-12 model.
Als je elektra schema vergelijkt dan zie je het zo.
Nadeel van ook een 09-12 ecu en kabelboom kopen is dat je ook het dashboard nodig hebt van dit model. Maar het is een optie...wel stuk duurder (even in de UK zoeken voor een dashboard).
Maar dat gaat natuurlijk sowieso werken.
Ik had destijds een aluminium oliekoeler gemonteerd.Nee dat nummer is sowieso voor 2010, ik kan namelijk een 2010 blok kopen maar dat framenummer is een stuk hoger. Maar ik heb nog steeds de voorkeur om het 2010 blok te laten monteren op de 2006 inlaat, KIT race kabelboom en ECU. Een extra KIT koppakking en pressure relief valve had ik gelukkig nog reserve liggen dus dat gaat er ook gelijk in. Zijn er nog meer aanpassingen die de triple nodig heeft om hem betrouwbaarder te maken?
Zo een heb ik er ook gemonteerd, na mijn debacle. Ik heb 'm echter zelf gedraaid en gefreesd.Ik had destijds een aluminium oliekoeler gemonteerd.
Ben je ook van het probleem met de warmtewisselaar af.
[afbeelding]
Zo een heb ik er ook gemonteerd, na mijn debacle. Ik heb 'm echter zelf gedraaid en gefreesd.
Echt een must, als je ermee racet...
Een must?
Ik race al 20.000 km met de originele.
Over welke druksensor heb je het?Ik ook, kwestie van de juiste druksensor monteren en de originele werkt echt prima.
Over welke druksensor heb je het?
En ja, het kan natuurlijk goed gaan. Maar door de hoogfrequente drukpulsaties van de oliepomp zijn de lamellen van de warmtewisselaar extra kwetsbaar. Bij racegebruik dus meer dan op straat, maar dat spreekt vanzelf.