Zo, een nieuw topic (Tnx Tr@x!) dus maar gelijk een verslagje van afgelopen vrijdag op Zolder.
Het plan was om met 2 man te gaan rijden op Zolder afgelopen vrijdag. Conrad (Tjokkeprii), lid van team BochtGemist zou meegaan maar kon op het laatste moment geen vrij krijgen
Dus dat werd alleen naar zolder met mn broer Yakko waarbij we alle 2 om en om de CBR gingen rijden. Normaal gezien gaan we de avond tevoren (dus donderdag) naar zolder maar aangezien er toch verder niemand was besloten we pas de volgende morgen te gaan rijden richting Zolder. Dus eerst nog wat inkopen gedaan donderdag in good old Putte en daar geslapen tot de wekker ging om 5 uur....trrrrrrrrrrrrrr......
Om 6 uur vertrokken richting zolder. Rond 7 uur arriveerden we op de paddock. Wat schetste onze verbazing? 80% van de paddock was afgesloten (inclusief vaste stek) voor een of ander wielren evenement dat weekend. Dat betekende dat iedereen op het aller achterste gedeelte van de paddock moest opstellen. Dat is dus nog achter pitbox 37/38. Naja, daar een mooie plek uitgezocht en de boel uitgeladen. Ik naar de keuring met de CBR en uiteraard goedgekeurd. Toen ook nog even naar mijn verloren rijbewijs (vorige keer op Zolder verloren) gevraagd. Ze hadden stapels (!!!!) verloren rijbewijzen/paspoorten liggen maar niet die van mij...
Toen onze geniale nieuwe partytent opgezet/uitgeklapt. Hij stond binnen 1 minuut, heel wat beter dan onze oude tent
Maar helaas waaide het die dag erg hard.....erg hard
We hadden 2 poten aan de aanhanger gebonden, werd de aanhanger gewoon op zijn kant getrokken
Dat betekende dat die dag 3 poten van de tent al doorgebogen zijn
Aan het eind van de dag lagen er ook heel wat tenten in de containers. Het beste was dus om de tent maar weer af te breken.
Om 9u was het tijd voor de 1e sessie. En uiteraard net om 9u een flinke bui. Met gewone banden wilden we geen risico lopen en zijn we niet gaan rijden. Na de sessie werd het weer droog. Een uur later de 2e sessie. Ik zou deze sessie rijden en dus in de rij voor de pitbox met een dreigende lucht. En ja hoor, de pitbox door en regenen! Dat betekende in Bianchi de 1e crash voor iemand die voor me reed. Vervolgens in de kleine chicane de 2e eraf. Bij de sacrementsheuvel stond de 3e tegen de zijkant aan en in de ziekenhuisbocht reed de bekende gele Mondeo al. In de 1e ronde al zo'n 4 motoren eraf, het was 1 grote chaos
Ik ben gelijk maar weer naar binnen gegaan, het was glijden en glibberen.
De 3e sessie eindelijk met goed weer aan de start
Toen kwam alle opgekropte energie eruit en dus gelijk voluit knallen
Ik reed volgens mn broer als een 'debiel'
En met 1.56 wel een redelijke tijd neergezet voor de 1e (hele) sessie. Omdat we de stepjes wat hoger hadden gezet (wat gelijk een nieuwe achter remleiding kostte) kon ik nog platter door de bocht. Later bleek de bugspoiler aan beide kanten geschaafd te zijn door het platrijden....
Tijdens de laatse ronde voelde ik echter de achterband vreemd reageren op zeer plat gaan. Ik werd daarbij beloond na de kanaalbocht op een bijna highsider. Achterband zette echt paar stappen naar buiten, ik kon hem nog net recht houden maar ik scheet wel 7 kleuren...
Tussendoor bleek er een bekende mee te rijden met groep snel;
Plytz met zijn grijs/zwarte CBR pc31. Dus wij even
. Toen was het de beurt aan Yakko die even de angst eruit moest rijden na de highsider op Assen een paar maanden terug. Het ging steeds beter en harder.
De 5e sessie was het weer de beurt aan mij. De band voelde echter zo slecht aan dat hij continu leek te smeren. Ik kon geen bocht meer fatsoenlijk nemen zonder te moeten inhouden. De lol was er toen snel af voor mij. Een nieuwe 8erband moest daar 205e kosten (SC2) dus dat werd hem ook niet. Dus toen besloten dat Yakko de 2 laatste sessies kon afmaken......en hoe!
Laatste 2 sessies ging het gas erop bij Yakko en tuimelde de tijden van 2.10 en hoger naar 2.02
De high sider was duidelijk achtergelaten en er werden weer mensen ingehaald...
Hij had verder geen last van de band (reed nog niet zo debiel als mij). Het was ons gedurende de dag al opgevallen dat de CBR zware (uitlaat)klappen gaf bij 'gas los'. Bij nadere inspectie bleek er een flinke scheur te zitten in de uitlaatbuis. En omdat team BochtGemist alles repareerd met tyrips en ducktape hadden we maar een stuk ducktape rond de uitlaat geplakt. Mja, dat werkte dus niet
En vloeibare pakking ook niet...
Yakko werd dan ook binnengeloodst met een overtreding van 96,7Db (Foei!)
De laatste sessie nog een rode vlag...
'Gelukkig' bleek het niet de CBR te zijn maar een (straat) Suzuki B-king die er erg hard was afgegaan. Verder nog wel een bizarre kanttekening dat Yamaha een stand had in de pitstraat waarbij je de nieuwe R6 en R1 kon testen op de baan! Dat leverde bizarre situaties op van bijna stilstaande 'proefrijders' op de baan...
Na de laatste sessie was het weer inpakken en richting huis. Moe, maar voldaan en vol zin in een laatste dag ergens in September...
PS1: Enkele dagen geleden mijn rijbewijs opgestuurd gekregen van een aardige Heusden-Zolder bewoner...
PS2: Wie wil er nog een partytent kopen?