65% en 49 ms is inderdaad wat TKR aangeeft.
De Kill-time is instelbaar tot 150 ms.
Veel andere merken QS geven aan dat 75 veel gebruikt wordt.
Natte - droge weersomstandiheden
90 ms - 80 ms van 1 naar 2 (liever geen QS gebruiken)
80 ms - 70 ms van 2 naar 3
70 ms - 60 ms van 3 naar 4
60 ms - 55 ms van 4 naar 5
50 ms - 45 ms van 5 naar 6
Het onderstaande komt uit:
Gebruikershandleiding. V4.4 Nederlands
www.hmquickshifter.com
Sens. 50%.
De gevoeligheid is hoeveel kracht die moet worden toegepast op de versnellinghefboom voor een Quickshift wordt gestart.
Hoe hoger het getal, hoe gevoeliger de quickshifter zal zijn
Om de gevoeligheid te veranderen, drukt u gewoon op de toets en laat de knop los. Wanneer een gevoeligheid van 100% is bereikt,zal bij de volgende druk op de knop de gevoeligheid naar 5% gaan.
WAARSCHUWING: Als een zeer gevoelige instelling wordt gekozen, is er een risico van valse neutraals of gemiste versnellingen. Probeer en kies een instelling die een normale kracht vereist. (vergelijkbare kracht vereist als zonder de quickshifter)
Kill 65ms
De Kill-time is hoe lang (in milliseconden) er onderbroken wordt om van versnelling te veranderen.
Als u de Kill-time wilt veranderen, drukt u gewoon op de toets en laat de knop los.
Als een kill-time van 150 is bereikt, gaat bij de volgende druk op de knop de tijd naar 1.
WAARSCHUWING: Als de Kill-time te kort is dan kan de versnellingsbak worden beschadigd. Een te lange Kill time zal de motorfiets onrustig maken tijdens de shifts. Een Kill-time van 65 wordt beschouwd als optimaal voor een typisch superbike met een sequentiële versnellingsbak.
Merk op dat sommige motorfietsen, zoals de 2008 Honda CBR1000RR twee quickshifter ingangen hebben, een analoog - voor load celtype shifters en de andere is de schakelaar of digitale ingang.
De HM Quickshifter heeft een digitale uitgang.
Onderstaand is vertaald van de site van Healtech.
Soms valt hij in een valse neutraal, of de versnellingsbak blijft in dezelfde versnelling
Mogelijke oorzaken:
Gevoeligheid is te laag.
Kill-time is te kort.
Onvolledige schakelbeweging. Zorg ervoor dat u altijd snel, zelfverzekerd en volledige schakelbeweging maakt met uw voet, tot de versnellingspook stopt.
Stel de versnellingspook positie bij om moeiteloos een volledige schakelbeweging te kunnen maken met de voet.
De snelheid van de voet waarmee je schakelt is te laag. Als je de volledige beweging niet snel genoeg maakt, kunt je in een valse neutraal terecht komen of wellicht helemaal niet van versnelling wisselen.
Kill-time tijden zijn te laag. Verleng/verhoog van de Kill-time met stapjes van 5-10ms en probeer het opnieuw.
Soms gaat het schakelen echt boterzacht, maar soms gaat het echt zwaar ( kloink ). Met andere woorden: het gevoel is niet consistent.
Mogelijke oorzaken:
Gevoeligheid is te laag.
Kill-time is te kort.
Zorg ervoor dat u "zonder gebruik van de koppeling opschakelen" allen doet bij acceleratie. Dat wil zeggen alleen opschakelen als het toerental nog steeds toeneemt.
Dus van half-gas richting volgas, ruim boven stationair toerental.