Racing on a old CBR600F : Party 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weer veilig thuis gekomen van een intensief dagje Zolder ...

1 sessie = even wenen en rustig rondjes gedaan ,tis
tenslotte een half jaar geleden ! wel een hoop idioten
op de baan de gelijk volle damp gingen.
na 4 ronden ronden schakelstang los dus eraf
draad eind aan 1 kant eruit dus met loctite vast gezet.

2de sessie = 3de bocht (eerste rond) schakelstang los
dit maar de andere kant los, dus vastgezet met loctite

3de sessie = eindelijk fastoenlijk wat rondjes gereden
en kreeg het gevoel weer trg ,snelste rond 1:52,3...
niet slecht voor eerste x rijden

4de sessie = band was aan het glijden als een malle ,
na 6 ronden schakelPOOK los ... zucht ....erafff

5de sessie = bandje om laten draaien en lekker aan
het knokken geweest met Ruud ..... nieuw PR gezet
van 1:51,3

6de sessie = werdt ingekort omdat in de minder snel
er 1 moest worden afgevoerd , 10min. bleven er over
dus snel nog wat rondjes gepakt .

Was erg fijn om in de caravan te slapen en zowel een
koud biertje de avond ervoor te pakken als smiddags
een koude red bull ..... koffie zetten , tosti eten , tandjes
poetsen , opfrissen het zit er allemaal in heerlijk !!

al bij al zijn we klaar voor 21 april Zandvoort :)
 
Veel werk he, zo'n tank eraf halen? en je tankdoppie losschroeven? ;) Maar hij wordt wel mooi!! Zullen veel nekken verdraaid worden als je erop rijdt!

Hoe staat het bij jouw met je helm?
Ik ben vanmiddag even terug geweest en heb een nieuw pinlockviziertje erin gekregen.
Sluit nu een stuk beter aan en vanavond terug gereden geen beslagen raam *O*

@Phyllis,lekker bezig zo,ziet er goed uit :Y
Ben benieuwd naar het eindresultaat 8-)
 
Weer veilig thuis gekomen van een intensief dagje Zolder ...

1 sessie = even wenen en rustig rondjes gedaan ,tis
tenslotte een half jaar geleden ! wel een hoop idioten
op de baan de gelijk volle damp gingen.
na 4 ronden ronden schakelstang los dus eraf
draad eind aan 1 kant eruit dus met loctite vast gezet.

2de sessie = 3de bocht (eerste rond) schakelstang los
dit maar de andere kant los, dus vastgezet met loctite

3de sessie = eindelijk fastoenlijk wat rondjes gereden
en kreeg het gevoel weer trg ,snelste rond 1:52,3...
niet slecht voor eerste x rijden

4de sessie = band was aan het glijden als een malle ,
na 6 ronden schakelPOOK los ... zucht ....erafff

5de sessie = bandje om laten draaien en lekker aan
het knokken geweest met Ruud ..... nieuw PR gezet
van 1:51,3

6de sessie = werdt ingekort omdat in de minder snel
er 1 moest worden afgevoerd , 10min. bleven er over
dus snel nog wat rondjes gepakt .

Was erg fijn om in de caravan te slapen en zowel een
koud biertje de avond ervoor te pakken als smiddags
een koude red bull ..... koffie zetten , tosti eten , tandjes
poetsen , opfrissen het zit er allemaal in heerlijk !!

al bij al zijn we klaar voor 21 april Zandvoort :)
Klinkt goed! Balen van je pech-gevalletjes maar motorisch blijkbaar geen problemen! En meteen een goede tijd hoor!
 
Weer veilig thuis gekomen van een intensief dagje Zolder ...

1 sessie = even wenen en rustig rondjes gedaan ,tis
tenslotte een half jaar geleden ! wel een hoop idioten
op de baan de gelijk volle damp gingen.
na 4 ronden ronden schakelstang los dus eraf
draad eind aan 1 kant eruit dus met loctite vast gezet.

2de sessie = 3de bocht (eerste rond) schakelstang los
dit maar de andere kant los, dus vastgezet met loctite

3de sessie = eindelijk fastoenlijk wat rondjes gereden
en kreeg het gevoel weer trg ,snelste rond 1:52,3...
niet slecht voor eerste x rijden

4de sessie = band was aan het glijden als een malle ,
na 6 ronden schakelPOOK los ... zucht ....erafff

5de sessie = bandje om laten draaien en lekker aan
het knokken geweest met Ruud ..... nieuw PR gezet
van 1:51,3

6de sessie = werdt ingekort omdat in de minder snel
er 1 moest worden afgevoerd , 10min. bleven er over
dus snel nog wat rondjes gepakt .

Was erg fijn om in de caravan te slapen en zowel een
koud biertje de avond ervoor te pakken als smiddags
een koude red bull ..... koffie zetten , tosti eten , tandjes
poetsen , opfrissen het zit er allemaal in heerlijk !!

al bij al zijn we klaar voor 21 april Zandvoort :)
Balen van je oepsjes.... wel lekker dat PR *D
 
Hallo,

vandaag de eerste keer met mijn nieuwe motor naar het circuit geweest en ja hoor, stukken....
Kan iemand me aan de hand van deze foto zeggen wat er aan de hand is? Hier is de lekkage volgens mij..
full
 
Hij is nog niet af maar toch:

klik

*D

Ziet er netjes uit ja, mss dat wij ook eens naar drupal moeten kijken O-)

Ziet er goed uit, :Y
Zelf gemaakt,of laten doen?
Ik zit er ook aan te denken om eens wat in elkaar te zetten.

@Acura,of het 1 op 1 past weet ik niet,maar zoveel zal het niet schelen toch?
Anders is het pas te maken ;)

Laten doen, heb jij toevallig ook niet zo'n handige broer :+

Hallo,

vandaag de eerste keer met mijn nieuwe motor naar het circuit geweest en ja hoor, stukken....
Kan iemand me aan de hand van deze foto zeggen wat er aan de hand is? Hier is de lekkage volgens mij..[afbeelding]

Ziet eruit als koelvloeistof of water met een hoog kalkgehalte. Heb je je radiator wel eens opnieuw voorzien van vers water en wat druppeltjes naaimachine olie? De oorzaak zou ik 1,2,3 niet weten ...
 
Laatst bewerkt:
nee heb de motor pas enkele weken....Helaas. Het water was geel en volgens mij kwam het er bij dat vierkante plaatje uit maar zeker kan ik het niet zeggen
 
nee heb de motor pas enkele weken....Helaas. Het water was geel en volgens mij kwam het er bij dat vierkante plaatje uit maar zeker kan ik het niet zeggen


roest water ipv koelvloeistof ...

waarschijnlijk te hoge temp. gehad en is het eruit
"gespoten" ...

leeg laten lopen en vullen met koelvloeistof
of met water en koelmiddel (ben ff de naam kwijt)
 
Ik hoop dat het bij een lekke koppakking blijft, gelukkig komt er morgenavond iemand naar kijken met erg veel ervaring. :) Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Hij was plotseling al het vermogen kwijt en stopte er gewoon mee, zonde was pas de derde sessie en het was prachtig weer!
 
@ iedereen: Als je op het circuit rijdt, wie gebruikt er dan bij opschakelen de koppeling?????????

~
Hoe staat het bij jouw met je helm?
Ik ben vanmiddag even terug geweest en heb een nieuw pinlockviziertje erin gekregen.
Sluit nu een stuk beter aan en vanavond terug gereden geen beslagen raam *O*

Ik moet er nog mee terug, hopelijk krijg ik dan ook een nieuwe of in ieder geval een goeie oplossing!

Die knal die we hebben gehoord op de heenreis is ook duidelijk geworden wat het nou was: de rechter achterveer van de ferrodt is gebroken, dus ik denk dat dat die knal gemaakt heeft :/

Nog ff speciaal voor jou een stukkie val de vienne:


Weer veilig thuis gekomen van een intensief dagje Zolder ...

..... nieuw PR gezet
van 1:51,3

al bij al zijn we klaar voor 21 april Zandvoort :)

Jij bent goed bezig!!! Hopelijk krijg je die f3 nog onder de 1:50!!
Ik ben benieuwd of je op Zandvoort ook aan de 2:06 komt! Is een heerlijke baan om mensen uit te remmen...


Hij is nog niet af maar toch:

klik

*D


Arie is ook al zo goed bezig! Ziet er gelikt uit allemaal...

@sweepie: Is er van de winter in de kou wel koelvloeistof in geweest of is er water in blijven zitten terwijl hij niet verwarmd gestald was? Dat roestwater lijkt geen goed teken icm vermogen dat wegvalt...als je nu start gaat ie dan heel snel rond zonder aan te slaan? Dan denk ik dat je compressie weg is doordat je cilinderbussen/cilindervoet pakkingen of ringen/ zuigerveren/ koppakking door dat water om zeep zijn geholpen...Dus in dat geval heb je idd geluk als het bij een koppakking blijft.
 
@ iedereen: Als je op het circuit rijdt, wie gebruikt er dan bij opschakelen de koppeling?????????Jij bent goed bezig!!! Hopelijk krijg je die f3 nog onder de 1:50!!
Ik ben benieuwd of je op Zandvoort ook aan de 2:06 komt! Is een heerlijke baan om mensen uit te remmen...

alleen in z'n 1 ......

Zandvoort heb ik nog nooit gereden dus zal wel niet de eerste x ;)
 
Hij heeft nog compressie als ik hem in een versnelling zet, de startmotor gaat ook normaal rond. De tank en radiateur ligt er inmiddels ook al af dus kan hem nu niet meer starten, of proberen.
ik hoop dat t mee valt, april heb ik weer een dagje staan.
 
Ziet er goed uit, :Y
Zelf gemaakt,of laten doen?
Ik zit er ook aan te denken om eens wat in elkaar te zetten.

@Acura,of het 1 op 1 past weet ik niet,maar zoveel zal het niet schelen toch?
Anders is het pas te maken ;)
Thanks :)

Inderdaad een handige broer, goed gezien Yakko!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan