Racing on an old CBR600F: Part 8

vraagje die vast en zeker al wel eens vaker hier gesteld is? Welke tandwiel verhouding rijden jullie met normale versnellingsbak op Assen. Momenteel rijd ik met 15/46, kom vaak maar heel even in de 5de versnelling. Zat dus te denken om voor zeker 1 tand kleiner te doen, en om een extra achtertandwiel 49 mee te nemen mocht het nodig zijn kan ik die op het circuit namelijk nog vervangen.

Wat zouden jullie adviseren?

Gearing Commander ⚙

Kan je de grafiek ff bekijken ;)
 
Thanks voor je ervaring.

Heb wel die speciale toevoeging in mijn koelsysteem van motul geloof ik. Dat zorgt voor lagere temperaturen van het koelwater, en nu zit ik ook steeds tegen de toerenbegrenzer aan in de 4 en geen koelproblemen.

Meer ervaringen van tandwielverhoudingen zijn welkom.

Hallo

Hou er wel ff rekening mee dat er normaal niks aan de koelvloeistof wordt toegevoegd en dat er vaak door de organisatie van bijv racedagen zac bijv wordt verplicht zonder koelvloeistof te rijden maar met puur water. Dit voor als je een lekkage krijg op de baan, dat er water op de baan komt ipv koelvloeistof. Koelvloeistof is toch gladder dan water.

Ik rij met een f3 en een tandwielverhouding van voor -1 en achter + 2 of 1.
En ik ga op de veenslag gewoon lekker door naar 6. weet wel niet zeker of ik een standaard bak heb. Ik schakel namelijk andersom en dat is in het blok veranderd.

succes in ieder geval

Gr
 
Hallo

Hou er wel ff rekening mee dat er normaal niks aan de koelvloeistof wordt toegevoegd en dat er vaak door de organisatie van bijv racedagen zac bijv wordt verplicht zonder koelvloeistof te rijden maar met puur water. Dit voor als je een lekkage krijg op de baan, dat er water op de baan komt ipv koelvloeistof. Koelvloeistof is toch gladder dan water.

Ik rij met een f3 en een tandwielverhouding van voor -1 en achter + 2 of 1.
En ik ga op de veenslag gewoon lekker door naar 6. weet wel niet zeker of ik een standaard bak heb. Ik schakel namelijk andersom en dat is in het blok veranderd.

succes in ieder geval

Gr

Je bak zal wel niet intern veranderd zijn... Zal wel het vorkje op de as omgedraaid zijn
 
Damn Erixb21R je bent me een paar keer goed voorbij gekomen joh, je had er goed de gang in zitten zeg!

Had zelf nog veel last van t griepje wat ik dagen ervoor had. Je staat volgens mij zelfs nog op de foto vanuit ons, zal straks eens even kijken!

Vraagje: vorig jaar reed ik 1,55 op zolder in mindersnel, circuitdag erna kreeg ik geen transponder :( . Nu na het aanpassen van de vering voelt de fiets duidelijk beter. Nu twijfel ik over de snelle groep aangezien het de vorige kerel nogal een inhaalrace was. Wat denken jullie?
 
Laatst bewerkt:
Ha Flatline, ik heb inderdaad lekker gereden :] !! mn pr met twee sec'. bijgeschaafd :).
ik ben de beperkende factor, er is nog ruimte zat om "te leren" :9

alles gelukkig heel gehouden... de cbr blokken zijn echt bulletproof.. :} O-)

11-6- ga ik de Goof weer opjagen op Assen...

groeten,

Erixb21R
 
ik ben nog niet op het Zolder circuit geweest.. ik durf daar echt niets zinnigs over te zeggen...

Ik (maar dat wil niet zeggen dat jij dat moet doen) zou in de minder snelle groep starten... kun je als het goed gaat altijd een groep opschuiven... als het te snel gaat en je gaat "boven je macht" rijden loop je het risico dat je em neerlegd..
en dat kan nooit de bedoeling zijn...

maar dat zou ik doen, en nogmaals dat wil nietzeggen dat jij dat ook moet doen!! O-)
 
Even een update: na voor van een 15 naar een 14tanden te gaan valt die 1500rpm terug in toeren. Blijft dus lekker bij de les. Kom nu op de veenslang mooi in de 6de versnelling en terug vanuit duikersloot/manderveen ook. Iemand had het over koel problemen. Nou was het die dag 27graden en de temperatuur bleef keurig zoals altijd.

Andere update is dat ik hem te koop heb staan op mp en hier op het forum. Wegens aanhoudende rug klachten ga ik er mee stoppen. Het hele pakket staat te koop.
Ook staat die op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/m931747000
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

ff snel een vraagje , past een 180/60 band op een cbr uit 1999 , deze heeft normaal een 180/55 dus vraag me af of 60 er ook op past ?

Gr lennart.
 
Vraagje: waar kan ik een pakking vinden voor de koppelingskant voor op een CBR 600 uit 1999? Heb mij suf gezocht maar kan het nergens vinden (termen gebruikt als: clutch gasket, right engine cover gasket etc etc i.c.m. honda cbr 600 1999)
 
Vraagje: waar kan ik een pakking vinden voor de koppelingskant voor op een CBR 600 uit 1999? Heb mij suf gezocht maar kan het nergens vinden (termen gebruikt als: clutch gasket, right engine cover gasket etc etc i.c.m. honda cbr 600 1999)

Ten Kate webshop....anders gewoon bellen
 
hallo Allemaal,


i .v.m schuur opruiming heb ik op marktplaats enkele race onderdelen geplaatst, speciaal bedoeld voor PC 25/31. Onder andere:

- stuurdemper
-race radiator
-achterwiel 4.5 "
-achter wiel 5 "
-race cockpit
-manuele nokkenas ketting spanner

doe er je voordeel mee ! :]
 
:W :W

Lees wel mee, maar post weinig. Zojuist onze caravan te koop gezet: Caravan voor twee motoren

Sowieso dit jaar niet meer en volgend jaar ook niet gebruiken... Wil daarna het circuit wel weer op (motor blijft ook gewoon), maar dan zal het minder regelmatig zijn. Zonde om de caravan voor te houden. Dus mocht iemand interesse hebben :P
 
hallo allemaaal,

het is inderdaad erg rustig op de site geworden. onderdelen voor de cbr 600 f2/f3 heb ik indertussen verkocht (leve marktplaats), Maar ik heb nog wel een compleet frame over (pc 25). er zit geen kenteken op maar verder is het okay.

omdat we elkaar een beetje moeten helpen is hij gratis mee te nemen.
stuur even een PM als je interrese hebt. anders gaat hij in de oud metaal bak op mijn werk.

aan rijden dit jaar ben ik nog niet veel aan toe gekomen, maar gelukkig heb ik na de vakantie wel weer 2x op zandvoort gereden en dat ging prima.

de wijzigingen welke ik deze winter heb uitgevoerd. (versterkte achterbrug met 5.5 "velg en wat motor tuning + 5 pk) hebben flink geholpen. Heb er ook weer een heleboel van geleerd. Top snelheid op het rechte stuk is nu ongveer 10 km/u hoger en de grip met accereleren en ook toegenomen. Natuurlijk kan je er geen bmw 1000 mee bijhouden, maar wel een heleboel lol mee hebben. :)

nieuwste projectje is het maken van adapter platen om brembo 4 zuiger remklauwen te monteren. Als het af is plaats ik wel even een foto.
 
Hoi allemaal. Volgend jaar wil ik weer wat gaan rijden op het circuit. PC 36 is in opbouw. Nu zou ik er een quickshifter op willen hebben maar heb geen idee welke. Iemand ervaring mee?
 
Hoi allemaal. Volgend jaar wil ik weer wat gaan rijden op het circuit. PC 36 is in opbouw. Nu zou ik er een quickshifter op willen hebben maar heb geen idee welke. Iemand ervaring mee?


gewoon ff googlen

Quickshift sensor - Kwaliteitslevering - XLmoto - XLmoto.nl


Roteg Racing - AIM datalogger, laptimer, Dynoteg vermogen testbank, Sportdevices, Dynomite, testbank, software, Capit bandenwarmers, Wildkart kartonderdelen, HM quickshifter, Vortex ontsteking, NGK bougie, chiptuning
 
Laatst bewerkt:
hallo allemaal,

wintertijd is sleutel tijd, druk bezig met inbouwen van een ander blok. als vervanger van mijn bestaande F2 blok (met volledig Scorpion systeem en F3 ramair/airbox) welke 80.000 km heeft gelopen, toch nog goed voor 102 pk aan het wiel.

nieuwe blok komt van een F3 (ex camel racer) en levert flink wat meer vermogen , maar ook een goed koppel. verwacht overigens dat er na het kleppen stellen (staat veel te krap) nog wel een paar pk,s meer uitkomen. Hopenlijk zit het blok er na de jaar wisseling in. :)



fijne kerst en nieuwjaar alvast
full
 
Ik waarschijnlijk ook! Geen geld bij rsz!

Iemand nog tips om een pc35 met carbs te kietelen? K&N luchtfilter, dynojet en andere uitlaat al gemonteerd en momenteel 108 pk op het achterwiel
 
Laatst bewerkt:
Ik waarschijnlijk ook! Geen geld bij rsz!

Iemand nog tips om een pc35 met carbs te kietelen? K&N luchtfilter, dynojet en andere uitlaat al gemonteerd en momenteel 108 pk op het achterwiel

andere nokkenassen, blok blueprinten, turbo erop, kop flowen, hoge compressie zuigers, short-ratio versnellingsbak, titanium drijfstangen
 
Terug
Bovenaan Onderaan