radianbobby
Rookie
- 11 aug 2009
- 29
- 0
Waarschijnlijk is je benzinekraan kapot, in combinatie met 1 of meer niet goed sluitende vlotternaalden. De benzine sijpelt dan je cylinders in, langs de zuigerveren zo de olie in.Hallo,
Bedankt voor de vele snelle reacties. Waar het precies uitkwam weet ik niet precies, volgens mij ergens van hogerop, maar ik kon het niet goed zien en had veel haast. Ik heb eraan geroken en het leek me inderdaad benzine, maar ik kon niet zeggen dat het zo sterk rook als normale benzine, was net alsof het gemixt was met water, maar kan ook mijn fout zijn.
Waar ik me echt zorgen om maak is dat die nu niks meer doet, dat de startmotor niet meer ronddraait etc. Ik ben bang dat de distributieketting gesprongen is... en dat is minder fijn.
Nog goede ideeën?
Gr
Bob
Is ook mijn idee, succes!Waarschijnlijk is je benzinekraan kapot, in combinatie met 1 of meer niet goed sluitende vlotternaalden. De benzine sijpelt dan je cylinders in, langs de zuigerveren zo de olie in.
Op het moment dat je de motor dan start, wordt het olie-benzinemengsel door de carterontluchting je luchtfilterhuis ingepompt en via de overloopslang vandaar naar de grond.
Motor absoluut niet meer starten, olie aftappen, carbs uitelkaar en reviseren, benzinekraan reviseren, nieuwe olie erin en nog eens proberen......
Veel succes!
en is dat ook de reden waarom nu niks meer ronddraait? als dat zo is valt het allemaal dus wel mee, dan kan ik het zelf... bedankt alvast
.......
en radeloos ben je pas als je helemaal niks meer hebt........
dat zou kunnen ja, maar ik ben wel erg voorzichtig geweest... ik ga er komende vrijdag aan beginnen, dan zal ik jullie op de hoogte houden. Bedankt alvast voor de vele snelle en vooral goede reacties!!!!
Goedemiddag,
Vandaag toch eindelijk maar eens begonnen... Toen ik de bout eruit draaide SPOOT de olie echt eruit, veel erger dan de vorige keer. Dit was ook geen olie meer, maar olie met benzine. Dit klopte dus inderdaad. Nu heb ik dit allemaal eruit laten lopen en de motor in de 6 gezet en vervolgens aan het achterwiel gedraaid, alles loopt wel nog mooi rond, dus niks zit vast (gelukkig!!!).
Ook heb ik met een hele kleine hamer even tegen de vlotterbakken getikt, zodat een vlotter die nog eventueel vastzit los kan springen.
Nu heb ik wel nog een aantal vragen... Op 1 carburateur zat een vacuüm aansluiting, dit systeem zal dan toch ook niet meer goed functioneren, want anders had de kraan toch helemaal geen benzine mogen geven, toch?
Wat zijn eigenlijk de 3 standen op de kraan, Res, Pri en ON? Heb ik geen uit staan erop?
Nu ben ik van plan om zo'n additief te halen om met de benzine te mengen die je carburateurs schoonmaakt.
Daarbij is volgens mij ook iets kapot gegaan richting de startmotor, de zekering is volgens mij nog heel, maar ik hoor het relais niet meer tikken en de startmotor zelf doet niks meer, wat zou dit kunnen zijn? Zou het relais kapot zijn, of eerder de startmotor zelf?
Bedankt,
Bob
Mwaahh....overlopende carbs is een veelvoorkomend probleem bij motoren op leeftijd.altijd leuk te horen dat iets wat op 't eerste zicht zware schade zou kunnen zijn, achteraf nog goed meegevallen is.
Mwaahh....overlopende carbs is een veelvoorkomend probleem bij motoren op leeftijd.
Écht zware schades heb ik persoonlijk nog niet gezien door dit fenomeen, maar theoretisch is alles mogelijk......
@Radian:
leuke fiets!
Veel rijplezier!!