RAL kleur Suzuki DRZ/RM

Erwin P

Crashtest dummy
22 aug 2011
6.854
5.029
Lemelerveld
Weet iemand van hier zo de RAL kleur van een Suzuki DRZ/RM?

Het gaat dan vooral om het geel, maar het rood uit de stickers en de andere kleuren zijn ook welkom. In mijn zoektocht kwam ik alleen het grijs tegen.

Dit ivm lelijke lak op een andere Suzuki waarop Suzuki geel wel heel mooi zou staan.
 
Weet iemand van hier zo de RAL kleur van een Suzuki DRZ/RM?

Het gaat dan vooral om het geel, maar het rood uit de stickers en de andere kleuren zijn ook welkom. In mijn zoektocht kwam ik alleen het grijs tegen.

Dit ivm lelijke lak op een andere Suzuki waarop Suzuki geel wel heel mooi zou staan.
Over het algemeen zij motorfietslakkleuren geen RAL kleuren.... dat is meer voor huis tuin en keuken lakken en verfsoorten.
 
Een RM is een crosser,die heeft ongespoten geel plastic.
Aangezien het niet is om een bestaand deel bij te spuiten moet het toch niet 100% exact dezelfde kleur zijn?
Ik zou naar een deftige verfhandel gaan,die hebben een enorm aantal kleurstalen,en als je een voorbeeld hebt kunnen ze de kleur inscannen.
 
Een RM is een crosser,die heeft ongespoten geel plastic.
Aangezien het niet is om een bestaand deel bij te spuiten moet het toch niet 100% exact dezelfde kleur zijn?
Ik zou naar een deftige verfhandel gaan,die hebben een enorm aantal kleurstalen,en als je een voorbeeld hebt kunnen ze de kleur inscannen.
Okee, het is voor de kozijnen waar de crossert doorhene moet... :t

De ral kleur van de DR is RAL 3015
 
Zoals @Rody-rc30 al aangaf. Zelden is een originele motor (of auto) kleur een RAL kleur.
Soms kan je een RAL kleur vinden die in de buurt komt.

Veel kunststof op crossers/SM's etc. zijn ook vaak gemaakt in kleur en niet gespoten.
Deze zijn dan ook lastiger te scannen met een fotospectro meter.

Makkelijkste is langs een lakleverancier gaan om met een waaier te kijken bij de kleur die je als voorbeeld heb.
Of zelf een ralwaaier scoren, heb je al vanaf een 10tje ongeveer.

Helaas is je woonplaats niet in mijn buurt, anders had je bij mij wel in de waaiers mogen kijken _O-
 
Mooi late reactie van mijn kant.

Ik weet dat het geen RAL kleuren zijn, maar van veel motoren zijn wel de dichtstbijzijnde RAL-kleuren bekend, vandaar mijn vraag.

Het gaat om een Suzuki Freewind die op dit moment erg slecht zwart gespoten is. Na met thinner aan het boenen te zijn geweest (na tips uit een ander topic, waarvoor dank!) is er redelijk goed resultaat gekomen, maar ziet het er toch niet echt fris uit.

Gezien de motor de kleur ook nog niet heeft kan ik helaas geen onderdeel mee nemen voor de juiste RAL kleur.
Heel grofweg is dit de kleurstelling waar we voor willen gaan. Voorkappen geel, zijkappen wit. Achterkapjes ook geel. Het mooiste natuurlijk als het in de buurt komt van Suzuki kleuren.
suzuki_drz_400_by_damnit29_d2e3fl7-fullview.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan