rammel in het blok dat reageert op de verlichting yamaha r1

keesscheepers

Rookie
1 mrt 2011
1
0
roosendaal
hey ik heb een yamaha r1 uit 99 .
in het blok zit een rader rammel zodra het licht uit staat , doe je vervolgens het licht aan dan is het weg , heeft iemand een idee
 
als het stationair gebeurt... ±1000 toeren stationair zonder licht.. met licht 850 of 900......


toerental op schroeven :+

dono bro. meer informatie nodig...
 
Als ik een gok zou moeten doen zou ik het misschien in je Exup klep zoeken.
Als er ee n of andere storing is in het circuit dat je servomotor aanstuurt zou het kunnen dat de Exup kabels slap staan en de klep rammelt, wellicht dat wanneer je het licht aan doet er dan tevens ërgens"een verbinding gemaakt wordt met de servomotor en deze de kabels strak trekt en het gerammel ophoudt. Merk je ook of de Exup klep werkt wanneer je ermee rijdt zonder je licht aan, en wat gebeurt er wanneer je rijdende bij 4000-5000 rpm je licht aanzet?
 
o jawel hoor ,als ik m'n r1 uit 99 stationair laat lopen op +-1200 toeren en zet m'n lampen aan(ja lampen ,want bij de r1 99 gaan aan de voorzijde 2 h4 lampen te gelijk aan +2 achterlichten)hoor je ook het toerental ook inzakken.

o ja en de 144 pk heb je pas bij +- 10500 toeren
 
Laatst bewerkt:
Het vermogen van de lampen is 2x55 + 2x5 = 120W.
Bij lage toerentallen zal de dynamo weinig vermogen leveren en dus ook vragen. De verlichting wordt dan gevoed door de accu. Dit zal dus geen invloed mogen hebben op het toerental van de motor, als dit wel het geval is, lijkt mij dat er iets mis is met de accu, of met het laadcircuit. Bij hogere toerentallen levert, en dus ook vraagt, de dynamo wel wat meer vermogen. Heb geen gegevens van een R1 bij de hand maar wel van een Fazer 1000, en hierin staat dat de dynamo bij 5000rpm 365W levert. Echter bij 5000rpm heeft de motor genoeg pk's ter beschikking.
 
Terug
Bovenaan Onderaan