Weer een vrije dag vandaag, een maat ook, dus gezellig samen gesleuteld vandaag
Vandaag was vooral veel demontage werk, maar ik kwam ook nog een xenon setje tegen wat ik ooit op mijn auto had:
Ook gewoon H4, maar de klemring van de koplamp wilde niet goed over de lamphouder heen. Even gedacht om de ring aan te passen, maar simpeler is natuurlijk om de houder wat dunner te maken:
En dan past het perfect! Alleen nog even zien hoe lekker het gaat passen met alle kabels als hij terug in elkaar gaat:
Set met RVS bouten van eBay is ook binnen, dus even uitgesorteerd:
En dan maar eens beginnen met het echte sleutelwerk!
Tank, stuur, zadel, spatbord, .. er af:
Uitlaat er ook af halen:
Voorwiel er uit:
Dan maar olie aflaten uit de poten. Guess what: blijkbaar staat er wel wat druk op zo'n poot als hij niet lek is
:
De rechterkant was degene die lek was, daar waren een stuk minder problemen, dus waren de poten en kroonplaten er zo uit:
Blijkbaar heeft er ooit een fietsteller of iets dergelijks op gezeten:
Dan luchtfilterbox verwijderen om daarna de carbs er af te halen. Luchtfilter, nog in goede staat:
En al weer een stuk leger zo:
Alle rubbers nog in goede staat, altijd fijn
Carbs er af en op de werkbank:
En dan de carbs al vast gedeeltelijk uit elkaar:
Valt best mee, maar er is nog genoeg om schoon te maken
Daarna ook nog even de remklauwen verder uit elkaar gehaald, maar natuurlijk is er van het veerplaatje van de remblokken 1 afgebroken in de klauw en de andere zit muurvast..
Goed, dan weet ik weer wat ik volgende keer kan proberen op te lossen!
Fijn weekend allemaal!