Rara wat is het

jj5

MF'er
9 aug 2009
181
0
Gevonden in een kelder in Frankrijk na wat googlen denk ik dat het een peugeot(p54/55) is maar de cilinder lijkt dan weer te groot en het zadel komt ook niet overeen. Iemand die er wat zinnigs over kan zeggen :?


9gzhoo.jpg


close up:
http://i45.tinypic.com/2rz2dqc.jpg
 
Laatst bewerkt:
Geen idee wat het is maar wel een hele gave foto :} :}
~[edit] er staat wat tekst op de tank, bovenste regel begint volgens moi met "mono" en eindigt met "ette" :?
 
Laatst bewerkt:
Ik gevraagd of ik nog wat foto's kan krijgen. Maar wss is het een peugeot P53 uit +/- 1939 met 125cc 2takt motertje en handgeschakelde 3 bak. Opzich wel geinig winter projectje
 
De grote vraag is: heb je em gekocht?
Lijkt me inderdaad een heel leuk/uitdagend project. Heb je wel iets speciaals! *O*
 
Nu weer even serieus natuurlijk , als je de foto vergroot zie je duidelijk 2 uitlaatbochten en een koelkop die duidelijk in de richting wijzen van een 2-takt-blokje.......
Ook is er een (afgebroken/los geschroefde) handel te zien die naar voor uitsteekt en heel veel oudere motoren hadden (hebben) handversnelling.
De blauwe kleur lijkt heel "frivool" en kan naderhand zijn aangebracht natuurlijk ,omdat er bij heel veel merken (vaak allemaal een toegeleverd motorblok) meestal in maar 1
kleur leverbaar was ............zwart.

Misschien een foto om met deze vraag te plaatsen in HetMotorRijwiel....als er hier geen duidelijk antwoord wordt gevonden ??

Wel leuk om er achter te komen ..............
 
Geen idee wat het is maar wel een hele gave foto :} :}
\[edit] er staat wat tekst op de tank, bovenste regel begint volgens moi met "mono" en eindigt met "ette" :?

Als ik die 2 woorden combineer, tezamen met mijn te grote motorkennis, vermoed ik dat het mobylette is, wat wel te verklaren is, aangezien je die veel in frankrijk ziet
 
gaaf ding :}
hij is vast in de kelder gezet omdat hij het niet meer deed. maar je moet toch een paar nieuwe krukaskeerringen monteren, dus dat kom je dan vanzelf tegen.
verder zou ik hem alleen met diesel afsoppen en niet restaureren.
in het ergste geval moet je de wielen opnieuw bouwen omdat de spaken en velgen niet veilig meer zijn.
de remmen waren dat origineel al niet _O-
laat maar komen die foto's *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan