Rare geluid/gevoel bij opschakelen Z1000

Z1000FromHell

Rookie
6 okt 2022
7
0
Beste leden,

Dit is mijn eerste post of dit forum dus ik hoop dat ik de juiste topic heb gekozen.

Ik ben een trotste eigenaar van een Kawasaki Z1000 uit 2019. De km stand is 16700 op dit moment.

Ik heb al een tijdje het gevoel dat er iets niet helemaal oke is met opschakelen.

Ik reed vandaag en ik had een mooi leeg stuk waarbij ik een klein beetje aan de hendel trok. Toen ik doorschakelde van zijn 3e versnelling naar zijn 4e. Ging die niet in zn 4e. Maakte een raar geluid en ik voelde een tikkende geluid uit de versnellingsbak komen. Ook was er een soort error op mijn gear indicator alsof die niet wist in welke versnelling die zat. Ik hield mn koppeling ingedrukt en ik dacht shit daar gaat mn versnellingsbak. 2 secondes later herpakte die zichzelf en ging terug naar zijn 3e versnelling. Tikkende geluid was ook weg. Mijn vraag voor jullie is, hebben jullie enig idee wat dit is en of er iets kapot is ? Ben niet de meest technische helaas.
 
TS geeft aan dat ie al een tijdje het gevoel heeft dat er iets niet goed gaat met opschakelen. Keertje mis schakelen kan altijd voorkomen maar als het vaker gebeurt kan er meer aan de hand zijn. Vandaar mijn opmerking over het pedaaltje, als die wat te hoog staat gaat ie er vaak net niet lekker in.....
 
TS geeft aan dat ie al een tijdje het gevoel heeft dat er iets niet goed gaat met opschakelen. Keertje mis schakelen kan altijd voorkomen maar als het vaker gebeurt kan er meer aan de hand zijn. Vandaar mijn opmerking over het pedaaltje, als die wat te hoog staat gaat ie er vaak net niet lekker in.....
Als ik eerlijk ben denk ik ook dat dit het probleem kan zijn. Ik geef altijd wel een goeie slag omhoog en dit is de laatste tijd wat vaker gebeurt. Mis schakelen kan wel een keer gebeuren idd maar de laatste tijd is die er vaker niet lekker in gegaan. Ik had al wel het gevoel dat het schakelpedaal te hoog stond.
 
TS geeft aan dat ie al een tijdje het gevoel heeft dat er iets niet goed gaat met opschakelen. Keertje mis schakelen kan altijd voorkomen maar als het vaker gebeurt kan er meer aan de hand zijn. Vandaar mijn opmerking over het pedaaltje, als die wat te hoog staat gaat ie er vaak net niet lekker in.....
Is het misschien mogelijk dat ie om een of ander reden wat hoger is gaan staan (pedaaltje) bijv. door trillingen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan