ratelgeluid bij 5000 rpm fazer

lordjes

MF'er
30 sep 2009
139
0
ik heb een Yamaha fazer uit 2001, maar nu heb ik de laatste tijd een vreemde ratel. Waneer ik een klein half uurtje aah het rijden ben dan krijg ik bij het optrekken een vreemde ratel. de ratel komt bij 5000 toeren en wannneer ik verder ga verdwijnt de ratel ook tot ik naar de volgende versnelling schakel . weer optrekken en ik krijg weer hetzelfde bij 5000 toeren. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
 
Ik heb een thundercat uit 2002, bij 5k rpm trilt waarschijnlijk je sleutel mee, bij mij iedergeval, let daar eens op. de contactsloten van yamaha zijn niet geweldig.

Groetjes
 
Ik heb een thundercat uit 2002, bij 5k rpm trilt waarschijnlijk je sleutel mee, bij mij iedergeval, let daar eens op. de contactsloten van yamaha zijn niet geweldig.

Groetjes

Denk niet dat het dat is, het geluid komt van onder. Maar zal er in ieder geval eens opletten. bedankt voor je reactie
 
Ik stel voor dat je even bij de motorzaak langs gaat. Die kunnen je precies vertellen wat iets gaat kosten en ook kunnen ze je voorzien van allerlij tips betreft de mogelijke oorzaak. Ook kunnen ze direct even tussen 't frame gluren.

Mijn vriendin heeft exact het zelfde probleem als jij, maar dan op een ZXR 400. Zelfde ratel maar dan bij 5500 toeren.

Mocht je uitvinden waar 't vandaan komt, laat het mij even weten! *D

PS. Het stellen van de nokken-as ketting heeft het probleem bij haar niet verholpen.
 
Laatst bewerkt:
Ben ben bij de garage geweest. Konden het niet in een oogopslag vinden, dus volgende week gaat de monteur op zoek naar waar het precies vandaan komt. Wel is het ergens bij het blok in de buurt. Dus ben benieuwd wat eruit gaat komen, ik hou jullie op de hoogte....
 
het een 600. Een weekendje bij de dealer in Made gestaan, als het goed is hebben ze het verholpen. Het was volgens de kenners een afgebroken bout van het plaatje waar de valbeugel aan bevestigd is. Hierdoor ging de valbeugel loszitten en het plaatje ook, en dat gaat tegen elkaar trillen. Ik hoop dat ze het bij het juiste eind hebben. Vanmiddag ophalen en dan weer heerlijk rijden....

@Fazero: Heb je anders een idee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan