• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Reisverslag Rondje Grenoble

Om 20:00 uur arriveren we moe bij het hotel. Bij inchecken informeren we of we nog wat kunnen eten en we krijgen een resoluut nee als antwoord. Bij gods gratie kunnen wel een paar blikjes bier krijgen. En dan te weten dat dit het duurste hotel van de hele rit is
Wat een klant vriendelijkheid 8)7. Als restaurant zijnde kan je toch wel wat improviseren zoals een eitje bakken met een stukje brood.

De B500 blijkt een ontluistering. De weg in mijn herinnering was een 100km/h weg die door het heuvelachtige beboste landschap slingerde. De huidige weg is snelheid er helemaal uit. Nou ben ik niet van het hard rijden maar 30 km/h en soms zelfs 20 Km/h maakt deze weg eigenlijk ongenietbaar hoe mooi het landschap ook is.
De B500 was altijd erg leuk om te rijden. De 100km snelheid werd nooit gecontroleerd volgens mij, alleen de stukken met 50 en 70.
Helaas werd het door velen als circuit gebruikt met veel ongelukken. Vorig jaar ook met mooie verwachtingen opnieuw de B500 in de route opgenomen, maar helaas was dit een desillusie. Op een weg waar je voorheen 100 mocht rijden hebben ze dit naar 50 of zelfs 30 verlaagd. Hele brede weg met mooie bochten 30 rijden......

Dag 5

<knip>

De ANWB bellen om een band te laten vervangen?
Was er geen motorzaak in de buurt?

Dag 6 staat er op nog twee dagen te gaan, toch weer een paar uur werk.

Heb je roadbook even bekeken. Grondige planning!
Zelfs de koffiestops zijn gepland…

Iets doet mij vermoeden dat je logistiek gerelateerd werk doet / deed O-)
Niet met logistiek deed wel het plannen van operaties. Koffiestops is meer een reminder, helaas bestaan veel van die punten die je in google maps of garmin kaarten ziet niet meer. De horeca heeft in bepaalde gebieden de corona niet overleeft en men geeft aan dat men geen personeel kan krijgen (of men is niet bereid deze fatsoenlijk te betalen.

Laatst bewerkt:
De B500 laat ik inmiddels al jaren uit de route. Het ging ook totaal nergens meer over.
De voorkeur gaat hier uit naar kleine technische weggetjes. Leuker, rustiger en de omgeving is vaak de moeite waard.
Hier gaat de band er ook op tijd af voor een wissel. Nog erger.. er staat op de huidige band maar 5000 km maar alsnog gaat die er over een maand af en wissel ik voordat Caroline en ik richting Kroatië koersen. Ik doe ongeveer 8.000-9.000 km met een setje. En het zou er om hangen of ik het zou halen. En aangezien ik geen zin heb in dat soort oponthoud pak ik maar door. Jammer, volgende keer gewoon meer rijden in het voorjaar. Daar kwam het dit jaar niet van.

Leuk verslag, ik heb het met plezier gelezen.

Nog erger.. er staat op de huidige band maar 5000 km maar alsnog gaat die er over een maand af en wissel ik voordat Caroline en ik richting Kroatië koersen. Ik doe ongeveer 8.000-9.000 km met een setje.
Je kan hem ook later terug monteren. De montage kosten zijn lager dan de waarde van deze band.

En de laatste dag staat erop het verhaal is nu compleet. Ik verheug me al op de volgende.

Mooi verslag , alles lekker weg gelezen en aan al het mooie komt ook altijd een einde.

Leuk verslag! Dank voor het delen. En inderdaad een prachtig uitzicht vanaf terras Buitenlust in Vijlen.

Terug
Bovenaan Onderaan