Rob
Die hard MF'er
Stel je remklauw blijft \'hangen\', de remblokken lopen aan. Is er een manier om zonder demontage te checken of de oorzaak ligt bij slijtage aan geleidepennen of slijtage aan de zuigers?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
de beste oplossingIs volgens mij niet snel slijtage, eerder corrosie/vuil.
Toch demonteren schoonmaken/licht opschuren.
Op maandag 28 januari 2002 12:15 schreef Fastcruiser het volgende:
...Daarna controleren of de zuigers makkelijk kunnen worden teruggeduwd....
Als dat niet mogelijk is zal je de boel toch moeten demonteren....
Een bus remmenreiniger wil nog wel eens helpen, kun je bij een auto-(ja sorry)-materialen handel halen.
Nee, volgens mij bedoelt hij:Eerst je vingers platslaan met die plastic hamer?
Nee, volgens mij bedoelt hij:
Goed je schijven krom rammen met die hamer, en als je dan gaat rijden, duwen die je remzuigers wel terug, probleem opgelost.......
Nee, volgens mij bedoelt hij:
Goed je schijven krom rammen met die hamer, en als je dan gaat rijden, duwen die je remzuigers wel terug, probleem opgelost.......
hoe doe je dat zonder demontage?
Op dinsdag 29 januari 2002 09:53 schreef Fastcruiser het volgende:Met demontage bedoel ik demontage van de klauw (delen)....
Ik heb het mijn (oude) dealer zien doen: effe flink met een hamer op de klauwen slaan om de prut los te krijgen. Geef toe dat het uiteindelijk niet veel heeft geholpen, maar om effe veel zooi los te krijgen is het wel makkelijk.
Doe het zelf liver wat grondiger en netter, het zijn tenslotte toch je remmen...
Meestal is het probleem dat er zich corrosie achter de afdichtringen van de remzuiger(s) bevindt, waardoor deze \"geknepen\" worden, en de remzuiger nog maar met moeite terugveert.Ik heb het zaakje dus maar losgehaald, schoongemaakt, geleidepennen gecheckt (geen onregelmatigheden), kopervet erop en weer gemonteerd: blijft ietsje aanlopen. De klauw wordt er echter niet heet van, de blokken zijn nieuw en het remt goed dus ik laat het maar zo. Het wiel draait alleen wat moeilijker als je met de hand draait voor het poetsen.
Meestal is het probleem dat er zich corrosie achter de afdichtringen van de remzuiger(s) bevindt, waardoor deze \"geknepen\" worden, en de remzuiger nog maar met moeite terugveert.
Effe het zaakje demonteren, goed schoonmaken, en nieuwe afdichtringen met een likje remvet erop monteren,en het probleem is opgelost.
Klopt precies.Ik heb hetzelfde gehad met laatste VFR.Zuigers horen soepel heen en weer te gaan anders zijn je klauwen niet goed gereviseerd.
P.S.; Gebruik NOOIT EEN HAMER !!!
Suuk-6 Groeten Paul.
Ik heb het zaakje dus maar losgehaald, schoongemaakt, geleidepennen gecheckt (geen onregelmatigheden), kopervet erop en weer gemonteerd: blijft ietsje aanlopen. De klauw wordt er echter niet heet van, de blokken zijn nieuw en het remt goed dus ik laat het maar zo. Het wiel draait alleen wat moeilijker als je met de hand draait voor het poetsen.
Klopt als een bus gizzzz, maar deze jongen klaagt erover dat het voorwiel toch wel iets zwaarder draait, en dat is toch wel wat veel van het goede!Je remmen lopen altijd iets aan.
Alleen is altijd de vraag wat normaal is en wat teveel is.
Maar nogmaals voor ieder zijn remklauwen voor niets gaat reviseren, je blokje lopen dus altijd tegen je schijf aan en remmen dus altijd heel lichtjes, dit is bij alle motoren zo en dat is normaal.