zat er niet teveel remvloeistof in?
Nivo is onbelangrijk, want leiding gescheurd.
Laatste verversing is onbelangrijk, want leiding gescheurd.
Gaat het trouwens wel om de achterrem, want dat is niet geheel duidelijk.
Oorzaak;
De remblokken zijn teveel blijven plakken op de schijf. Boel is te heet geworden, en er is te weinig plek geweest voor remvloeistof om naar terug te vloeien.
Remblokken zijn al naar de klote, dus vervangen.
Leiding dito.
Blijft de hrc over en de mechanische werking van de rem. Want soms is een mechanisch probleem de oorzaak van het toch stiekem remmen tijdens het rijden, zonder dat je er met de voet aan zit.
Mechanisch zit in klauw en hevel, naast het inwendige deel van de klauw.
Mijn advies;
Klauw los en open, en inspecteren.
Hrc los, open en inspecteren.
Nieuwe blokken, nieuwe leiding.
Controleer remschijf.
Romcontroleer remwerking.
Controleer mechanische werking van hevel en mechanisme daar aan vast.
Komt de zuiger/plunjer van de rempomp geheel terug naar de rust positie?
Ja, alles jaDus alles
Wat is hrc? Het bijzondere vind ik wel dat ik de rem niet heb aangeraakt. Het gebeurde voor mij gevoel ook vrij plotseling. Betreft achterrem idd
Remvloeistof is recentelijk ververst bij afleverbeurt. Het zou zomaar kunnen dat er te veel remvloeistof in zat, ik heb er in de tussentijd wel een km`er of 500 mee gereden zonder problemen....
Ik neem aan dat er dan ook nog garantie op zit?
waarom zou er garantie zitten op een kompleet remsysteem als enkel de remvloeistof vervangen geweest is ?
Remvloeistof is recentelijk ververst bij afleverbeurt. Het zou zomaar kunnen dat er te veel remvloeistof in zat, ik heb er in de tussentijd wel een km`er of 500 mee gereden zonder problemen....
Afleverbeurt, ik neem aan dat ie net gekocht is.waarom zou er garantie zitten op een kompleet remsysteem als enkel de remvloeistof vervangen geweest is ?
Dat zou kunnen als het een geheel gesloten systeem is en het reservoir tot het deksel afgevuld.Het wordt bij circuit dagen regelmatig aangehaald/gewaarschuwd dat een te vol remvloeistof reservoir (vooral duidend naar de voor remmen) kan leiden tot het vastslaan van de remmerij,met alle gevolgen van dien.
Hier wordt je remsysteem door hard remmen heel erg warm,olie zet uit en ,bam vast.
Maar een ritje van 30 km met licht slepende remblokken lijkt het mij ook volstrekt aanneemlijk dat dit ook genoeg warmte ontwikkeld om de remmen vast te doen slaan.
Dat zou kunnen als het een geheel gesloten systeem is en het reservoir tot het deksel afgevuld.
Compensatiegaatje in het vloeistofreservoir zit ws verstopt. Dat is het gaatje waardoor de remvloeistof terug het reservoir in stroomt zodra je de remknijper los laat.
Draai de bevestigingsbouten van de remklauw los en verdraai het wiel zodat de remklauw los komt van de vork. Laat de remklauw om de schijf zitten. Als het compensatiegaatje niet verstopt zit kun je door met de hand druk op de klauw te zetten de remzuigers terugduwen. Als dit niet kan zit het C-gaatje verstopt.
Remleiding aan de hoofdremcilinder (op het stuur) losmaken, vloeistofreservoir er af schroeven, met een tandenborstel eventuele vervuiling uit de hrc wegpoetsen zodat alles er schoon uit ziet, met een afgeknipte haar van een staalborstel het gaatje doorprikken, alles (dus ook het reservoir) schoonspoelen met remvloeistof, alles monteren, vloeistof bijvullen, ontluchten en rijden *
Beter:
Er zijn mooie tooltjes verkrijgbaar die handig zijn bij het doorprikken/ontstoppen van compensatiegaatjes, maar met een staalborstelhaar kan het ook.
Dusss... doe je de achterrem. Werkt hetzelfde